Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jump Aninasyonu Sorunu
#1
Double jump yapıldığında karakterin bir takla atmasını istiyorum. Animasyon hazır ve Do n ile double jump yapıyorum. Nasıl yapabileceğimi anlatır mısınız? 
Blueprint:
[img]JQYQ9Y.png[/img]

Bir de Jump animasyonu State Machine'ini şöyle yaptım: "Karakterin İdle'dan Jump'a geçmesi için karakter düşmeli" gibi ama şöyle bir sorun oluyor: Mesela zıplayıp yere iner inmez tekrar zıpladığımızda animasyon devreye girmiyor çünkü İdle animasyonu henüz devreye girmemiş oluyor bu yüzden de haliyle geçiş işlemiyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?

Bu problemin videosu:


Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
#2
Yardım edebilecek kimse yok mu? Sizi meşgul etmek istemem ama müsait olanlar ve en ufak bir fikri olanlar yardım etsin.
Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
#3
Blueprintinde olan kullandığın "Launch Character" düğümü kullanıcıyı fişekler(z hızı ile 475 olarak fişekler, yani bir fizik işlemi uygular). 
Fakat gelen 1. düğüm olan "Jump" karakterin zıplama durumunu boolean olarak fişekler ve hava olup olmadığını kontrol eder. Bu düğüm karakterin(pawnın) değerlerine etki eder. Animasyon Blueprint üzerinde kullandığın Try Get Pawn Owner Büyük ihtimalle State Machine kullanırken tetiklediği sadece "Jump" düğününden gelen olanı kontrol ediyorsun..

Tekrardan State Machine üzerinden ikinci zıplayışını aldığında animasyon geçişini yine aynı şekilde transition ile tetikleyip sağlaman gerekli. Bunun için karakterin üzerinden bir boolean oluşturup ikinci zıpladığı zaman true olup, Jump State Machine ile geçiş sağlayabilecek, yere düştüğü zamanda bu false olup tekrardan "Idle" konumuna geçecek.
Cevapla
#4
Çok teşekkürler, yarın ilk iş deneyeceğim. İyi günler!
Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
#5
(21-01-2018, Saat: 22:49)[UETR]Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Blueprintinde olan kullandığın "Launch Character" düğümü kullanıcıyı fişekler(z hızı ile 475 olarak fişekler, yani bir fizik işlemi uygular). 
Fakat gelen 1. düğüm olan "Jump" karakterin zıplama durumunu boolean olarak fişekler ve hava olup olmadığını kontrol eder. Bu düğüm karakterin(pawnın) değerlerine etki eder. Animasyon Blueprint üzerinde kullandığın Try Get Pawn Owner Büyük ihtimalle State Machine kullanırken tetiklediği sadece "Jump" düğününden gelen olanı kontrol ediyorsun..

Tekrardan State Machine üzerinden ikinci zıplayışını aldığında animasyon geçişini yine aynı şekilde transition ile tetikleyip sağlaman gerekli. Bunun için karakterin üzerinden bir boolean oluşturup ikinci zıpladığı zaman true olup, Jump State Machine ile geçiş sağlayabilecek, yere düştüğü zamanda bu false olup tekrardan "Idle" konumuna geçecek.

Merhabalar! Az önce bunu yapmayı denedim ama sanırım bir yerde bir hata yaptım ki animasyon sürekli kendini tekrar ediyor. Yani yere iniyoruz ama animasyon hala takla atıyor. Ama Idle animasyonuna olan geçişi de yaptım. Bu neden olmuş olabilir?
Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
#6
Launch character karakterin yere indigini gormez bir nevi, fişekler. State Machine ararsındaki çeçişi doğru yaptığınızdan emin olun. Animasyon Blueprint içerisindeki Event Graph, Karakter üzerindeki booleanı tetiklemiyor olabilir.

İsterseniz ekran görüntülerini paylaşın bakalım.

Geçişleri kontrol etmek dökümana bakın ve boolean değerlerini kontrol edin:
https://docs.unrealengine.com/latest/INT...index.html
Cevapla
#7
(22-01-2018, Saat: 19:24)[UETR]Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Launch character karakterin yere indigini gormez bir nevi, fişekler. State Machine ararsındaki çeçişi doğru yaptığınızdan emin olun. Animasyon Blueprint içerisindeki Event Graph, Karakter üzerindeki booleanı tetiklemiyor olabilir.

İsterseniz ekran görüntülerini paylaşın bakalım.

Dökümana bakın:
https://docs.unrealengine.com/latest/INT...index.html

Sanırım sorunu düzelttim. Delay komutu ile animasyonun uzunluğu kadar süre ayarladım ve bu süre bitince doubleJump variable'ı false oluyor. Yardımınız için tekrardan teşekkürler!
Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Adobe fuse karekter sorunu SezgokRS 4 165 26-08-2018, Saat: 06:16
Son Yorum: S0meone
  Animasyon Sorunu theysfkaan 10 445 20-01-2018, Saat: 23:03
Son Yorum: theysfkaan
  karakter import sorunu halisyor 2 282 18-11-2017, Saat: 00:48
Son Yorum: nazim
  Addittivie sorunu Betuncali 0 276 04-06-2017, Saat: 13:34
Son Yorum: Betuncali
Photo Animasyon Sorunu(Layer) TembelCita 3 462 11-04-2017, Saat: 10:42
Son Yorum: talisca90
  unrealengine animasyon sorunu !! K@oS 1 387 19-02-2017, Saat: 15:22
Son Yorum: hydrogenx
  3ds Max UE4 Animasyon Sorunu rslakkyndesign 1 676 24-11-2016, Saat: 18:15
Son Yorum: tansufidan
  Karaktere İndirdiğim Hareket Animasyonları Sorunu KralArsla10 4 753 07-09-2016, Saat: 01:04
Son Yorum: TornadoTT
  Animation montage sorunu azranet 0 383 12-07-2016, Saat: 16:35
Son Yorum: azranet
Sad Tırmanma Animasyonu Sorunu baskiki 3 1,084 18-06-2016, Saat: 16:45
Son Yorum: Boco

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.