Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kaliteli bir görüntü alamıyorum
#1

Merhabalar unreal engine 4 dü mimari alanda kullanıyorum proje büyüdükce  gercek bir görüntü alamıyorum atadığım materyaller farklı renkli oluyor örnek olarak beyaz materyal krem gözüküyor defalarca build etiğim halde düzelmiyor ne gibi sorun olabilir
Ara
Cevapla
#2
Materyallerinizde Roughness ve Metallic için ayrı texture'lar kullanıyor musunuz?

%90 ihtimalle import edeceğiniz texture'leri önce .TGA formatına çevirmeniz(paint.net kullanabilirsiniz çevirmek için) ve sonrasında import etmeniz sıkıntıyı çözecektir.

Biraz daha işin ayrıntısına inersem, Unreal Engine .png ve .jpeg uzantılı kaplamaları çoğunlukla otomatik olarak sRGB'ye ayarlıyor, bu da renklerin değişmesine sebep oluyor. Çoğunlukla import sırasında RoughnessMetallic map'teki renkler sRGB yüzünden değişiyor ve materyaliniz aslında gözükmesi gerektiği gibi gözükmüyor. .TGA formatında ise tam tersine kaplamanız nasıl gözüküyorsa o şekilde import ediliyor.

Çok fazla kaplamanız var, .TGA'ya çevirmek zor diyorsanız; kaplamanın içine girip sRGB seçeneklerini kaldırın. Yalnız bu da çözüm olmayabiliyor bazen, düzelttiğiniz kaplamalar materyal içerisinde yine sRGB etkin şekilde gözüküyor.
PROJECT BOREALIS
Programming Team - Co-Lead Developer
Cevapla
#3
(13-06-2016, Saat: 17:21)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Materyallerinizde Roughness ve Metallic için ayrı texture'lar kullanıyor musunuz?

%90 ihtimalle import edeceğiniz texture'leri önce .TGA formatına çevirmeniz(paint.net kullanabilirsiniz çevirmek için) ve sonrasında import etmeniz sıkıntıyı çözecektir.

Biraz daha işin ayrıntısına inersem, Unreal Engine .png ve .jpeg uzantılı kaplamaları çoğunlukla otomatik olarak sRGB'ye ayarlıyor, bu da renklerin değişmesine sebep oluyor. Çoğunlukla import sırasında RoughnessMetallic map'teki renkler sRGB yüzünden değişiyor ve materyaliniz aslında gözükmesi gerektiği gibi gözükmüyor. .TGA formatında ise tam tersine kaplamanız nasıl gözüküyorsa o şekilde import ediliyor.

Çok fazla kaplamanız var, .TGA'ya çevirmek zor diyorsanız; kaplamanın içine girip sRGB seçeneklerini kaldırın. Yalnız bu da çözüm olmayabiliyor bazen, düzelttiğiniz kaplamalar materyal içerisinde yine sRGB etkin şekilde gözüküyor.

Cevabınız için çok teşekkürler ama denedim olmadı hocam sanırsam bilgisayardan kaynaklanıyor
Ara
Cevapla
#4
TGA formatı işe yaramadıysa Unreal Engine kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. Yine de son olarak kaplamanın Unreal Engine içindeki ayarlarıyla biraz oynamayı deneyin veya ışıklandırmayı biraz daha optimize edin en doğru renkleri yakalamak için.
PROJECT BOREALIS
Programming Team - Co-Lead Developer
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.