dyanikoglu

Unreal MVP
5 Kas 2015
398
89
0
104
Belirtilmemiş
aEB3WQ.png

Tamamı yukarıdaki gibi üzeri kapalı olan koridorlardan oluşan bir harita için nasıl bir aydınlatma önerirsiniz? Bütün modellerin lightmap'i var ve static durumdalar. Önce haritayı static ışıklandırmalarla doldurup sonrasında gölgeler için stationary spot ışıkları eklemem mantıklı olur mu? Bu ışıkları hangi türde, nasıl yerleştirsem daha iyi sonuç alırım?

Işıklandırma hakkında pek deneyimim yok malesef, yukarıdaki görüntüden anlaşılacağı gibi üzerinde birazcık uğraştım; ama daha iyisi yapılabilir gibi geldi bana.

 
Stationary ışık kaynakları da statik aydınlatma için kullanılır, yani oyun sırasında spawn veya hareket ettirme gibi şeyler yapamazsınız. Static ve Stationary arasındaki fark ise stationary ışık kaynaklarının dinamik objeler(movable mesh, skeletal mesh, vs) için gölge oluşturmaları ve oyun sırasında(veya build sonrası) renk ve intensity değiştirilebilimesidir. Bu yüzden de 4'ten fazla stationary ışık kaynağının attenuation çapları kesişemez, kesişirse motor otomatik olarak bir tanesini movable hale dönüştürür, bu da performans kaybına yol açar. Sonuş itibariyle belirli aralıklarla geniç dış koni açısına sahip(outer cone angle) stationary ışık kaynakları kullanmanız işinizi görür sanırım.
 
Jacky' Alıntı:
Stationary ışık kaynakları da statik aydınlatma için kullanılır, yani oyun sırasında spawn veya hareket ettirme gibi şeyler yapamazsınız. Static ve Stationary arasındaki fark ise stationary ışık kaynaklarının dinamik objeler(movable mesh, skeletal mesh, vs) için gölge oluşturmaları ve oyun sırasında(veya build sonrası) renk ve intensity değiştirilebilimesidir. Bu yüzden de 4'ten fazla stationary ışık kaynağının attenuation çapları kesişemez, kesişirse motor otomatik olarak bir tanesini movable hale dönüştürür, bu da performans kaybına yol açar. Sonuş itibariyle belirli aralıklarla geniç dış koni açısına sahip(outer cone angle) stationary ışık kaynakları kullanmanız işinizi görür sanırım.

Yani gölgeler için stationary kullanmam yeterli olacaktır, dinamik ışıklandırmaya gerek yok?

Stationary ışıkları belirli aralıklarla dizme olayı bana da mantıklı geldi, en kısa sürede deneyeceğim, çok teşekkürler.