Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karakter Etkileşimi
#1

Merhaba arkadaşlar ilk kez physics constraint kullanarak fiziksel bir araba yaptım (portatif). Ve yön tuşları ile "thruster" kullanarak hareket ettiriyorum . aracın dönüşü için ise rotate kullanıp rinterp ve event tick yardımı ile yumuşatarak dönüş sağlıyorum.

Burada 3 sorum olacak size..

1-)Thruster yerine ne kullanabilirdim ve daha sağlıklı olurdu ? Yoksa en mantıklı seçenek bu mudur ?
2-)Dönüşü yaparken rotate kullandım çünkü thruster yandan direkt olarak itiyor ve yönünü neye göre belirliyoruz hala anlamadım üzerine ok gibi bir çizelge yok çünkü.Çok kullanışlı bir şey gibi durmuyor. Bu tip fiziksel nesneleri hareket ettirmek için ne kullanabiliriz? Force kullandım oda pek gerçekçi durmadı.
3-)En önemli sorun fiziksel olan aracımın etkileşimini karakterle olan bağlantısını kesmek istiyorum. Örneğin karakterim aracın üzerine çıkarsa araç buga giriyior kilosu ne olursa olsun. Yani etrafa savruluyor karakterimin gittiği yönün doğrultusunda hareket ediyor vs. Bu sadece bu araç için geçerli değil her fiziksel objenin üzerine karakterinizle yürüyün karakter onu sürüklüyor saçma bir şekilde. Bunu nasıl engelliyoruz ? Ne yaparsam karakterim o araca müdahale edemez?
Can character step up seçeneği işe yaramıyor....
Ara
Cevapla
#2
-Character araca binerken karakterin collision'unu "no collision" edersin ve ya  arac actorun içine karakter yerleştirirsin. Görünmez olarak ayarlarsın. Karakter araca bindiğinde görünür olarak ayarlarsın. Bu ikinci yöntemlede ne aracın kamerası nede arabanın collision'u karakterin collision'u ile çarbışmaz.
Ara
Cevapla
#3
(15-10-2019, Saat: 07:00)İlhamPerisi Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  -Character araca binerken karakterin collision'unu "no collision" edersin ve ya  arac actorun içine karakter yerleştirirsin. Görünmez olarak ayarlarsın. Karakter araca bindiğinde görünür olarak ayarlarsın. Bu ikinci yöntemlede ne aracın kamerası nede arabanın collision'u karakterin collision'u ile çarbışmaz.

Doğrudur bunu biliyorum fakat ben karakteri araca bindirmek istemiyorum. Herhangi fiziği simule olmuş objenin üzerindeyken o objenin yerinde kalmasını istiyorum gerçek hayatta nasılsa. fakat karakter objenin üstüne çıktığında saçma sapan dönüyor obje fırlıyor bunu engellemem lazım. O araca binmesem bile üzerine çıkabilirim mesela fakat çıktığımda araç uçuyor... cevabın için teşekkürler.
Ara
Cevapla
#4
Başka yöntemi yok. Bu ikisi sadece. Birde Karakterin Collision enabled kısmını no physices collision'a seçerek, aracın üstüne çıkıldığında fiziği hafifletir..
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  To Upper özel karakter sorunu okka33 1 81 21-10-2019, Saat: 21:08
Son Yorum: TR26SkyWalker26TR
  Karakter BP'i içerisinde tuşları devre dışı bırakma alpery 9 731 31-08-2018, Saat: 21:10
Son Yorum: alpery
  TPS Karakter ve Silah Rig Alper2142 7 941 27-01-2018, Saat: 18:45
Son Yorum: theysfkaan
  Level-Karakter sorunu ks5454 3 693 30-11-2017, Saat: 14:44
Son Yorum: ks5454
Question Karakter'e kendi yönünü vermek? Makstosei 1 690 24-11-2017, Saat: 18:12
Son Yorum: Khubur
  Vehicle Karakter Teleport Airland 12 1,730 27-02-2017, Saat: 16:58
Son Yorum: leonscottkfm
  Karakter Tasarlama AggelMert 5 1,240 07-01-2017, Saat: 23:19
Son Yorum: nazim
  karakter hareketi Semih123 7 1,217 24-12-2016, Saat: 00:04
Son Yorum: Ozzy
Information Oyun çıktısında Blueprint ve Karakter hareket hataları. talisca90 2 875 28-10-2016, Saat: 10:43
Son Yorum: talisca90
  Karakter kamera da ,Actor kameraya geçiş talisca90 13 1,723 17-10-2016, Saat: 13:32
Son Yorum: talisca90

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.