acemiunrealci

Yeni üye
14 Haz 2018
105
7
0
(40) Kırşehir
Öncelikle herkese kolay gelsin.

2D bir karakterin her yürüdüğünde belli bir birim ilerlemesini istiyorum. Örneğin tuşa her bastığımda X ekseninde 5 birim yürümesini istiyorum. Bunun için BP'te bir yöntem denedim. Pek sağlıklı durmadığı için sizinde fikirlerinizi almak istiyorum. Belki daha basti bir yöntemi vardır. BP Ektedir.


[img=1035x653]https://i.imgyukle.com/2020/07/22/SB2Spq.png[/img]
 
Add location ile basit bir şekilde yapabilirsin add location adı üstüne lokasyon eklemeye yarar konumun 0 ise 5 verirsen her hangi bir x y z birimine. O zaman +5 o yöne gider bu add locationu 1 tuşuna verdin diyelim her 1 tuşuna bastığında belirttiğin değer kadar artacaktır buda aslında senin istediğin çözüm yolunda denk gelir
 
Hocam, add location ile kurduğumda karakter ışınlanıyor gibi oluyor yürüyormuş gibi görünmesi için time line kullanmak istedim. Bu zamanda örneğin 5 Saniye boyunca +5 ekliyor buda +60 65e filan denk geliyor.
 
Add location ekleriende add mivementi oynatabilirsin o zaman sorun çözülür. Yani şöyle biz mesela w ya bastığımızda add mivement oluyor ya onu sen add locationa ekleyeceksin birde o zaman location alırken aynı zamanda yürür
 
muhammedsgrl' Alıntı:
Add location ile basit bir şekilde yapabilirsin add location adı üstüne lokasyon eklemeye yarar konumun 0 ise 5 verirsen her hangi bir x y z birimine. O zaman +5 o yöne gider bu add locationu 1 tuşuna verdin diyelim her 1 tuşuna bastığında belirttiğin değer kadar artacaktır buda aslında senin istediğin çözüm yolunda denk gelir

Lerp nodunu kullana bilirsin yürümüş gibi X noktasından Y noktasına daha yumuşak hareket der
 
muhammedsgrl' Alıntı:
Add location ekleriende add mivementi oynatabilirsin o zaman sorun çözülür. Yani şöyle biz mesela w ya bastığımızda add mivement oluyor ya onu sen add locationa ekleyeceksin birde o zaman location alırken aynı zamanda yürür

Hocam ikisinin bir anda kullanılabildiğini bilmiyordum. Denediğimde de başarısız oldum. Örnek olarak yapıp görsel olarak yükleyebilir misiniz? Zahmet olmassa.

İyi forumlar dilerim.


ahtek07' Alıntı:
muhammedsgrl' Alıntı:
Add location ile basit bir şekilde yapabilirsin add location adı üstüne lokasyon eklemeye yarar konumun 0 ise 5 verirsen her hangi bir x y z birimine. O zaman +5 o yöne gider bu add locationu 1 tuşuna verdin diyelim her 1 tuşuna bastığında belirttiğin değer kadar artacaktır buda aslında senin istediğin çözüm yolunda denk gelir

Lerp nodunu kullana bilirsin yürümüş gibi X noktasından Y noktasına daha yumuşak hareket der

Bunu da denedim hocam. Timeline ile aldığım sonucun aynısını aldım. Daha doğrusu olay şu; Tam olarak 5.0 yürümesini istiyorum. Timeline ve Lerp kullandığımda, sonuç olarak 5.1 ya da 4.9 gibi sekmeler olabiliyor sanırım. En azından ben yaptığımda böyle oldu yanlış yapmadıysam tabi ki.
 
acemiunrealci' Alıntı:
muhammedsgrl' Alıntı:
Add location ekleriende add mivementi oynatabilirsin o zaman sorun çözülür. Yani şöyle biz mesela w ya bastığımızda add mivement oluyor ya onu sen add locationa ekleyeceksin birde o zaman location alırken aynı zamanda yürür

Hocam ikisinin bir anda kullanılabildiğini bilmiyordum. Denediğimde de başarısız oldum. Örnek olarak yapıp görsel olarak yükleyebilir misiniz? Zahmet olmassa.

İyi forumlar dilerim.


ahtek07' Alıntı:
Lerp nodunu kullana bilirsin yürümüş gibi X noktasından Y noktasına daha yumuşak hareket der

Bunu da denedim hocam. Timeline ile aldığım sonucun aynısını aldım. Daha doğrusu olay şu; Tam olarak 5.0 yürümesini istiyorum. Timeline ve Lerp kullandığımda, sonuç olarak 5.1 ya da 4.9 gibi sekmeler olabiliyor sanırım. En azından ben yaptığımda böyle oldu yanlış yapmadıysam tabi ki.


Evet dün bende denedim float çıktısını tam sayı halinde denedim hem lerp hemde timeline çıktıyı tam sayı yapsamda arada birkaç hata 1 eksik yada fazla gidiyor ama çözüm olarak 5 br hareket eden inplace özelliği aktif olmayan bir animasyon yapıp eğer Collinsion la senkron bir şekilde giderse bunuda animatinommontage halinde yapılırsa sürekli olarak 5 br hareket ettirile bilir aklıma böyle bir çözüm geldi
 
ahtek07' Alıntı:
acemiunrealci' Alıntı:
Hocam ikisinin bir anda kullanılabildiğini bilmiyordum. Denediğimde de başarısız oldum. Örnek olarak yapıp görsel olarak yükleyebilir misiniz? Zahmet olmassa.

İyi forumlar dilerim.



Bunu da denedim hocam. Timeline ile aldığım sonucun aynısını aldım. Daha doğrusu olay şu; Tam olarak 5.0 yürümesini istiyorum. Timeline ve Lerp kullandığımda, sonuç olarak 5.1 ya da 4.9 gibi sekmeler olabiliyor sanırım. En azından ben yaptığımda böyle oldu yanlış yapmadıysam tabi ki.


Evet dün bende denedim float çıktısını tam sayı halinde denedim hem lerp hemde timeline çıktıyı tam sayı yapsamda arada birkaç hata 1 eksik yada fazla gidiyor ama çözüm olarak 5 br hareket eden inplace özelliği aktif olmayan bir animasyon yapıp eğer Collinsion la senkron bir şekilde giderse bunuda animatinommontage halinde yapılırsa sürekli olarak 5 br hareket ettirile bilir aklıma böyle bir çözüm geldi


Çok mantıklı bir çözüm deneyeceğim hocam. Teşekkür ederim iyi forumlar. :)