Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karakter kamera da ,Actor kameraya geçiş
#1

Arkadaşlar günaydın. 

Thirperson dan first person olayını yapabiliyorum. Benim sahnemde 10 15 tane Actor var. Karakter aktör collision girince. Aktör kamerasından bakmak istiyorum.  Böyle bir şey yapmak mümkün mü.
Ara
Cevapla
#2
Evet mümkün. Yalnızca kamera değiştirmek istiyorsan "Set View Target with Blend" kullanabilirsin.

Target olarak Character Controller, New View Target'e ise istediğin actoru bağlaman yeterli olacaktır. Tekrar kendi kamerana dönmek için ise aynı nodu tekrar oluşturman ve New View Target kısmına "Get Player Character" bağlaman yeterlidir. Yumuşak bir geçiş yapmak istiyorsan "Blend Time" kısmına saniye türünden değer verebilirsin.

Örn:
NkXNm5.png

Bu kullanım sırasında sadece kamera açıları değişir, yani ana karakterini kontrol etmeye devam edersin.

Eğer karakterin dışındaki farklı bir aktörü kontrol etmek istiyorsan burada kullanman gereken node "Possess" olmalıdır. Bu şekilde tamamen diğer aktöre geçiş yaparsın. Ana karakterinle bir bağın kalmaz. Ek olarak Possess kullanmak istiyorsan, aktörü oluştururken "Pawn" olarak oluşturmak gereklidir. Değilse çalışmaz.
Ara
Cevapla
#3
(11-10-2016, Saat: 14:15)hydrogenx Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Evet mümkün. Yalnızca kamera değiştirmek istiyorsan "Set View Target with Blend" kullanabilirsin.

Target olarak Character Controller, New View Target'e ise istediğin actoru bağlaman yeterli olacaktır. Tekrar kendi kamerana dönmek için ise aynı nodu tekrar oluşturman ve New View Target kısmına "Get Player Character" bağlaman yeterlidir. Yumuşak bir geçiş yapmak istiyorsan "Blend Time" kısmına saniye türünden değer verebilirsin.

Örn:
NkXNm5.png

Bu kullanım sırasında sadece kamera açıları değişir, yani ana karakterini kontrol etmeye devam edersin.

Eğer karakterin dışındaki farklı bir aktörü kontrol etmek istiyorsan burada kullanman gereken node "Possess" olmalıdır. Bu şekilde tamamen diğer aktöre geçiş yaparsın. Ana karakterinle bir bağın kalmaz. Ek olarak Possess kullanmak istiyorsan, aktörü oluştururken "Pawn" olarak oluşturmak gereklidir. Değilse çalışmaz.


Hocam other actor olarak olusturduğun target nerden çağırdık.  Anlayamadım.  Bende sahnede master actor oluşturdum. Create child olarak çoğalttım.static mash lerini değiştiriyorum. 
Ara
Cevapla
#4
Normal sahnede bulunan, kamerası olan bir aktör. Level Blueprint içerisine basitçe sürükle bırak referansı.
Ara
Cevapla
#5
(11-10-2016, Saat: 15:58)hydrogenx Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Normal sahnede bulunan, kamerası olan bir aktör. Level Blueprint içerisine basitçe sürükle bırak referansı.

Saolun hocam oldu.  Sahnede 15 tane aktör varsa tek tek yapmak mı gerekecek :/
Ara
Cevapla
#6
Aktörlerin kaynağı aynıysa içerisine yap. Sahnedeki tüm aktörler için geçerli olur.
Ara
Cevapla
#7
(11-10-2016, Saat: 22:43)hydrogenx Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Aktörlerin kaynağı aynıysa içerisine yap. Sahnedeki tüm aktörler için geçerli olur.

Hocam Actor kaynağın içine yaptım.  Kurduğum bağlantı da ne yanlış acaba. 
vZGOz6.jpg
Ara
Cevapla
#8
Bu tarz kullanımda bir yere Cast etmene gerek yok.


LQMk3o.png
Ara
Cevapla
#9
(12-10-2016, Saat: 12:35)hydrogenx Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bu tarz kullanımda bir yere Cast etmene gerek yok.


LQMk3o.png

Göstermiş olduğunuz şekilde geçiş yapıyor. Collision içinde bir tuş ve gate ile kodu aktif etmeye çalışınca yapamadım.Collins girdiğinde yi gate den open yapiyorum.  Çalıştıramadım.  :/ Hata nerede acaba7AnqYP.png
Ara
Cevapla
#10
Bak, ben inan bıkmadan, usanmadan, sıkılmadan, bildiğim konularda her türlü yardımı vermeye hazırım. Bu herkes için geçerlidir. Ama karşıdakinden tek istediğim nokta insanları uğraştırmadan, kendi ana dilinde isteğini anlaşılabilir bir dille anlatılması.

Daha anlaşılabilir bir dille anlatırsan ve yazdığın yazıyı tekrar okuyarak anlaşılması güç kısımları düzeltirsen, amacını çok daha güzel anlatabilirsin.

Örn; "Collins girdiğinde yi gate den open yapiyorum" Bu nasıl cümle? Bu ilk değil, yine anlaşılmaz cümleler kurduğunu hatırlıyorum. Daha önceden de Türkçe kullanımı konusunda ceza alanların yaptığı hataları yapıyorsun. Anlaşılmaz cümleler kurmamanı tavsiye ediyorum.

Yapmak istediğin şey karakterin diğer aktörün yanına gelince otomatik değil de bir tuşa basınca kamera değişmesini mi istiyorsun? Karakterden uzaktayken tuş çalışmayacak ama yanında çalışacak bu mu yapmaya çalıştığın şey? Eğer tam olarak bu ise, bu konu UE'nin ve Flow Control'ün en temel konularından biridir. Gate yerine en basitinden bir Branch bile işini görür.

Yine de sen tam olarak yapmak istediğin şeyi anlat ben sana güzelce izah edeyim. Bilmiyorsan da öğrenmiş olursun.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  patlamalar oluşturan bir karakter. ceri 6 128 08-12-2019, Saat: 21:52
Son Yorum: ceri
  To Upper özel karakter sorunu okka33 1 107 21-10-2019, Saat: 21:08
Son Yorum: TR26SkyWalker26TR
  Karakter Etkileşimi leonscottkfm 3 198 15-10-2019, Saat: 16:19
Son Yorum: İlhamPerisi
  [ACEMİ SORUSU] Oyun başlarken kamera animasyonu? mcYaralı 4 175 20-08-2019, Saat: 01:52
Son Yorum: mcYaralı
  Haritalar Arası Geçiş kinglord34 8 373 08-08-2019, Saat: 15:11
Son Yorum: kinglord34
  Kamera Hareketleri yildizcüce 2 396 17-11-2018, Saat: 21:00
Son Yorum: yildizcüce
  Karakter BP'i içerisinde tuşları devre dışı bırakma alpery 9 756 31-08-2018, Saat: 21:10
Son Yorum: alpery
  Kamera Ayarlama kamali711 3 617 22-06-2018, Saat: 00:31
Son Yorum: ahtek07
  Actor Mermi Sekmesi zoraki 5 624 26-02-2018, Saat: 02:16
Son Yorum: Ozzy
  TPS Karakter ve Silah Rig Alper2142 7 966 27-01-2018, Saat: 18:45
Son Yorum: theysfkaan

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.