Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KiteDemo ve Kalıcı Mesh Oluşturma Hakkında Yardım !
#1
Merhaba arkadaşlar. 
Unreal Engine ile çalışmaya yeni başlayan biri olarak aklıma takılan birkaç konu hakkında sizden yardım istiyorum. 

Öncelikle KiteDemo'nun dosya boyutu çok fazla olduğu için yapmış olduğum uygulamayı "PACK" yaparken hali ile dosya boyutunda çok büyük değişikliklere neden oluyor. Merak ettiğim ise KiteDemo'nun içindeki Mesh'leri kullandıktan sonra KiteDemo dosyasını silmem kullandığım Mesh'leri ( Trees , Grass vb.. ) etkiler mi ? Ben etkileyeceğini düşünüyorum. Bir başka seçenek ise KiteDemo içerisinden kullanmadığım Mesh'leri silmem daha mantıklı mı olur? Ya da bu konu hakkında bana önerebileceğiniz bir başka seçenek daha varmı? Eminim ilk başlarken hepimizi düşündüren konulardan biridir bu.

İkinci olarak ise KiteDemo'yu projeme eklemeden içerisinden bir ağaç vb. almak istediğim de Material'de bozulmalar oluyor. Texture hatası alıyorum. Ağacı alırken sadece Mesh'i değil kendi dosyası içerisinde ki bütün varlıkları alıyorum. Sıkıntı nerede merak etmekteyim . . . Hata çıkartmadan nasıl KiteDemo veya başka bir Dosyadan Mesh çekebilirim ? 

Son olarak ise mesela birkaç Mesh oluşturup bu Mesh'lerin her yeni proje açtığım zaman proje içerisinde gelmesini istiyorum. Material'de olur. Kısaca işimize yarayacak mesh , material vb.  varlıkları nasıl yeni projelerimizde otomatik olarak eklenti yapabilir?? 


Yardımlarınız için çok teşekkür ederim . . .
Ara
Cevapla
#2
(14-03-2016, Saat: 07:57)Burak0626 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba arkadaşlar. 
Unreal Engine ile çalışmaya yeni başlayan biri olarak aklıma takılan birkaç konu hakkında sizden yardım istiyorum. 

Öncelikle KiteDemo'nun dosya boyutu çok fazla olduğu için yapmış olduğum uygulamayı "PACK" yaparken hali ile dosya boyutunda çok büyük değişikliklere neden oluyor. Merak ettiğim ise KiteDemo'nun içindeki Mesh'leri kullandıktan sonra KiteDemo dosyasını silmem kullandığım Mesh'leri ( Trees , Grass vb.. ) etkiler mi ? Ben etkileyeceğini düşünüyorum.

Elbette etkiler. Kullandığın tüm meshler ve ona bağlı içerikler(texture, material) kalmalıdır.


(14-03-2016, Saat: 07:57)Burak0626 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bir başka seçenek ise KiteDemo içerisinden kullanmadığım Mesh'leri silmem daha mantıklı mı olur? Ya da bu konu hakkında bana önerebileceğiniz bir başka seçenek daha varmı? Eminim ilk başlarken hepimizi düşündüren konulardan biridir bu.

Son halinde, paketleme yapmadan önce, kullanmadığın her şeyi silebilirsin. Dikkat etmen gereken konu, sadece kullandığın meshleri korumak değil, ilgili bütün içeriği korumaktır. Bunun için yapman gereken ilk şey önce daha kapsamlı içerikleri silmektir. Kapsamdan kastım şu; örneğin mesh, material(ler) içerir. Material ise texture(lar) içerir. Bu durumda önce mesh sonra material, en son texture silmek gerekir. Bunu, bir içeriği silerken onunla ilgili bir bağlantı bulunuyor uyarısına dikkat ederek anlayabilirsin. İkincisi de içeriğe sağ tıklayıp Reference Viewer seçeneğine bakabilirsin. Burada silmek üzere olduğun içeriğe bağlı diğer içerikler görüntülenir. Böylece neyi silip neyi silemeyeceğini anlayabilirsin.


(14-03-2016, Saat: 07:57)Burak0626 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İkinci olarak ise KiteDemo'yu projeme eklemeden içerisinden bir ağaç vb. almak istediğim de Material'de bozulmalar oluyor. Texture hatası alıyorum. Ağacı alırken sadece Mesh'i değil kendi dosyası içerisinde ki bütün varlıkları alıyorum. Sıkıntı nerede merak etmekteyim . . . Hata çıkartmadan nasıl KiteDemo veya başka bir Dosyadan Mesh çekebilirim ? 

İçeriği bulunduran projeyi açıp, içeriğe sağ tıklayıp Asset Actions/Migrate seçeneği ile bu içeriği kullanacağın proje üzerindeki Content klasörüne ekleyin. Böylece bu mesh tüm gereksinimleri(material, texture, collision...vb) ile beraber gelir ve sorunsuz çalışır.


(14-03-2016, Saat: 07:57)Burak0626 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Son olarak ise mesela birkaç Mesh oluşturup bu Mesh'lerin her yeni proje açtığım zaman proje içerisinde gelmesini istiyorum. Material'de olur. Kısaca işimize yarayacak mesh , material vb.  varlıkları nasıl yeni projelerimizde otomatik olarak eklenti yapabilir?? 

Bunu daha önce tartışmıştık. Bunun için şuan yapılabilecek iki şey var. Birincisi, içeriği Engine içerisine eklemektir. Engine içeriği herhangi bir projede Show Engine Content ile görülebilir. İkincisi ise Content içeren Plugin oluşturmaktır. Bu kısım biraz karmaşık ve C++ gerektirir.
Cevapla
#3
Cool  Dediklerinizi harfiyen yapmaya çalışacağım. 

 Bu kadar kısa sürede böyle bir kapsamlı cevap için minnetlerimi sunuyorum . . .
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Static mesh üzerinde belli materyale foilage yapmak? ahmetkarkac 6 304 12-10-2021, Saat: 12:41
Son Yorum: nonlinear
  Arka Plan Hakkında emin2045 1 304 17-11-2020, Saat: 22:49
Son Yorum: Jacky
Question Uv Map Hakkında Dissolid 2 413 25-10-2020, Saat: 23:06
Son Yorum: Dissolid
  Tps karakter capsule hakkında mariposaaaa 5 537 04-10-2020, Saat: 22:05
Son Yorum: erginegider
  Touch İnterface hakkında mariposaaaa 2 423 04-09-2020, Saat: 10:24
Son Yorum: mariposaaaa
Sad İmport edilen objenin texture ayarlarının bozulması Acil Yardım fthdndr 3 820 11-04-2020, Saat: 12:40
Son Yorum: fthdndr
  Karakter oluşturma OmerKeserci196 2 669 02-02-2020, Saat: 13:05
Son Yorum: OmerKeserci196
  Blender ve Mixamo Hakkında MR Studio 2 897 11-12-2019, Saat: 17:10
Son Yorum: MR Studio
  [ACEMİ SORUSU] Sketchfab telifleri ve Openworld hakkında ufak sorular fantasturk 3 993 16-03-2019, Saat: 16:57
Son Yorum: Khubur
  [ACEMİ SORUSU] Okul haritası yapımı için yardım. tavespark 2 1,383 04-03-2019, Saat: 22:14
Son Yorum: tavespark

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.