Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 1/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Level içinde birden fazla aynı class bp
#1
Question 
Öncelikle selam ve başarılar dilerim,
Bir actor class bp aynı level içinde birden fazla nasıl kullanılabilir? Birden fazla kullanmaya çalıştığımda sadece sonuncusu çalışıyor. 
Yapmaya çalıştığım şey nesne üzerine dört trigger (X, -X, Y, -Y) ekleyip overlap olduğunda hareket ettirmek fakat dediğim gibi birden fazla aynı bp i kullanmak istediğimde sadece sonuncusu çalışıyor. 
Çözüm yolunu veya neyi yanlış yaptığımı anlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#2
Merhabalar, yaptığınız sistemden bir ekran görüntüsü eklerseniz konunuza daha çok yardımcı olabiliriz.
Ara
Cevapla
#3
(21-10-2018, Saat: 12:38)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhabalar, yaptığınız sistemden bir ekran görüntüsü eklerseniz konunuza daha çok yardımcı olabiliriz.

Merhaba,
https://ibb.co/fobzFf

Bir de şimdi farkettim move component to node a eklediğim stop trigger ı tam olarak istediğim gibi çalışmıyor acaba farklı bir şekilde nasıl durdurabilirim nesne bir şeyle karşılaştığında dursun diye. 
Şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#4
Tam olarak ne yapmak istediğinizi anlayamadım. Ne tür bir sistem yaptığınızı söylemediğinizden çözüm üretemiyoruz. Onu söylerseniz yapmak istediğiniz sistemi daha çok yardımcı olabiliriz.
Ara
Cevapla
#5
(21-10-2018, Saat: 20:31)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Tam olarak ne yapmak istediğinizi anlayamadım. Ne tür bir sistem yaptığınızı söylemediğinizden çözüm üretemiyoruz. Onu söylerseniz yapmak istediğiniz sistemi daha çok yardımcı olabiliriz.
Öncelikle selamlar vaktinizi aldığım için özür dilerim,
yapmak istediğim sokoban oyunu aslında https://sokoban.info/, level içinde her defasında tek yöne ve belirli bir mesafe hareket ettirilebilen nesneler yerleştirip, belirli noktalara ulaştığında levelin sonlanacağı bir oyun. Ancak oluşturduğum actor class blueprint i level içine birden fazla kopya yerleştirdiğimde sadece en son kopya aktif oluyor, yani sorunum level içine yerleştireceğim hareket ettirilebilir nesne her adet için ayrı ayrı mı oluşturulacak? class bp nin amacı bir kez oluşturup lüzum görüldüğünde tekrar tekrar kullanmak diye biliyorum eğer doğru anladıysam, bu konuda bilginizi paylaşırsanız sevinirim.
Bir de hareket ettirilebilir nesnenin gideceği yönde bir engel varsa yerinde kalması lazım ancak benim oluşturduğum basit sistemde engel olmasına rağmen içinden geçebiliyor bu konuda da yardımınızı rica ediyorum, şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#6
Anladığım kadarı ile yardımcı olayım. Eksik veya yanlış anlattığım bir yer varsa siz düzeltin lütfen. 

Öncelikle ilk sorunuza gelelim bir adet küp actorü oluşturdunuz fakat örnek veriyorum aynı actor level içerisinde 4 adet var ve bunlarla ayrı ayrı işlem yapmak istiyorsunuz. istediğiniz actore tıklayın ve Level Blueprint'de boş bir yere sağ tıklayın Create to Reference "Actor adı" üzerinden referansını alın. Böylelikle ayrı ayrı işlemler yapabilirsiniz. Daha ileri teknikler var array, spawn yöntemleri gibi ama kafanız biraz karışabilir dilerseniz anlatırım.

LDB3Rb.png

2. Sorunuza gelirsek direkt olarak Collision sorunu yaşıyorsunuz dolayısıyla Collision konusunu araştırmanızı öneririm.
https://docs.unrealengine.com/en-us/Engi...gCollision
Ara
Cevapla
#7
(22-10-2018, Saat: 16:04)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Anladığım kadarı ile yardımcı olayım. Eksik veya yanlış anlattığım bir yer varsa siz düzeltin lütfen. 

Öncelikle ilk sorunuza gelelim bir adet küp actorü oluşturdunuz fakat örnek veriyorum aynı actor level içerisinde 4 adet var ve bunlarla ayrı ayrı işlem yapmak istiyorsunuz. istediğiniz actore tıklayın ve Level Blueprint'de boş bir yere sağ tıklayın Create to Reference "Actor adı" üzerinden referansını alın. Böylelikle ayrı ayrı işlemler yapabilirsiniz. Daha ileri teknikler var array, spawn yöntemleri gibi ama kafanız biraz karışabilir dilerseniz anlatırım.


2. Sorunuza gelirsek direkt olarak Collision sorunu yaşıyorsunuz dolayısıyla Collision konusunu araştırmanızı öneririm.
https://docs.unrealengine.com/en-us/Engi...gCollision
Merhaba, ilgilendiğiniz için teşekkür ederim,
Kopyaları çalıştırmayı biraz daha açarsanız sevinirim, referans aldıktan sonra node dizilimini tekrar mı yapıcam ? Farklı teknikleri de dinlemek isterim vaktiniz varsa tabi.
Collision ile ilgili aşağı yukarı herşeyi okudum ama bir türlü çözemedim, ne yapmaya çalıştığımı ekran görüntüsü ile paylaşırsam belki daha anlaşılır olur,


03.png

https://ibb.co/mkP7oA 

04.png

https://ibb.co/hqKbFq

bu iki örnekte de nesne başka bir nesne ile karşılaştığında durması gerekirken yanına veya arkasına geçiyor.


bunlar collision ayarları;
05.png

https://ibb.co/kg441V

06.png

https://ibb.co/dwWOvq

07.png


https://ibb.co/mCfBgV
Ara
Cevapla
#8
Koyduğunuz Box Collisionların duvarın içinden geçip geçmemesi önemli değil. Öncelikle en üstte bulunan "collision" isimli Box Collisionu silin daha sonrasında diğer X, -X, Y ve -Y Box Collisonlarının Collision Presets kısımlarını OverlapAllDynamic yapın. Küp'ün Collision Presets kısmını ise Block All yapın.

Bu aşağıdaki sistemi kullanabilirsiniz. Ben tek bir Box Collision kullandım deneme için siz 4 box collision kullanabilirsiniz X ve Y için. World Location alma sebebimiz bizim için haritada durduğu konum önemli o yüzden World Location kullanıyoruz.
vPO60r.png
Ara
Cevapla
#9
(23-10-2018, Saat: 14:31)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Koyduğunuz Box Collisionların duvarın içinden geçip geçmemesi önemli değil. Öncelikle en üstte bulunan "collision" isimli Box Collisionu silin daha sonrasında diğer X, -X, Y ve -Y Box Collisonlarının Collision Presets kısımlarını OverlapAllDynamic yapın. Küp'ün Collision Presets kısmını ise Block All yapın.

Bu aşağıdaki sistemi kullanabilirsiniz. Ben tek bir Box Collision kullandım deneme için siz 4 box collision kullanabilirsiniz X ve Y için. World Location alma sebebimiz bizim için haritada durduğu konum önemli o yüzden World Location kullanıyoruz.
Teşekkürler, anlattığınız gibi yapınca collision sorunu düzeldi sadece Box Collisonlarının Collision Presets kısımlarını OverlapAllDynamic yerine custom yapıp sadece Pawn overlap diğerlerini ignore işaretledim, OverlapAllDynamic olduğunda meshlerle de overlap olduğu için başka konumlara hareket edebiliyordu.

08.png

Sizden ricam, 
bu class bp yi lvl içine birkaç kopya sürükleyip bıraktığımda hepsinin aktif olmasını nasıl sağlarım bu şekilde sadece en son kopya çalışıyor, referans alma konusunu biraz açarsanız sevinirim.
Ara
Cevapla
#10
Hepsi aktif oluyor zaten sorunu videolu şekilde gösterebilir misiniz veya proje dosyasını saved ve intermediate klasörlerini silerek gönderebilir misiniz?
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  New Level Oluşturdum, Ama Karakter İstemiyorum utkutez 5 367 13-08-2018, Saat: 16:37
Son Yorum: ahtek07
  Poly sayısı level için itself 1 258 27-05-2018, Saat: 21:48
Son Yorum: Kuro
  level yok ahtek07 1 266 30-04-2018, Saat: 08:21
Son Yorum: zoraki
  Herhangi Bir Objeye Birden Fazla Animasyon Nasıl verilir? Cenk 1 263 09-03-2018, Saat: 21:09
Son Yorum: Ozzy
Question Bir ekip nasil ayni projede calisir? Kop3ina 2 357 13-02-2018, Saat: 09:03
Son Yorum: mervetek
  Birden kapanma sorunu PapillonWv 3 393 01-10-2017, Saat: 15:00
Son Yorum: gigalian
  Unreal Engine Level Design AvNitro 1 409 20-07-2017, Saat: 00:16
Son Yorum: Phyrexian
  Level Girişi Ve Butonlar yılmaz hoca 2 376 16-05-2017, Saat: 10:00
Son Yorum: yılmaz hoca
  Başka bir PC ile bağlanılıp, fazla kişi ile yapım işlemi olur mu ? Noo53 3 351 17-04-2017, Saat: 00:27
Son Yorum: BerkaySahin
Lightbulb Oyun içinde landspace editlemek Morthar 4 459 05-04-2017, Saat: 21:59
Son Yorum: Khubur

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.