Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 1/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Level içinde birden fazla aynı class bp
#1
Question 
Öncelikle selam ve başarılar dilerim,
Bir actor class bp aynı level içinde birden fazla nasıl kullanılabilir? Birden fazla kullanmaya çalıştığımda sadece sonuncusu çalışıyor. 
Yapmaya çalıştığım şey nesne üzerine dört trigger (X, -X, Y, -Y) ekleyip overlap olduğunda hareket ettirmek fakat dediğim gibi birden fazla aynı bp i kullanmak istediğimde sadece sonuncusu çalışıyor. 
Çözüm yolunu veya neyi yanlış yaptığımı anlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#2
Merhabalar, yaptığınız sistemden bir ekran görüntüsü eklerseniz konunuza daha çok yardımcı olabiliriz.
Ara
Cevapla
#3
(21-10-2018, Saat: 12:38)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhabalar, yaptığınız sistemden bir ekran görüntüsü eklerseniz konunuza daha çok yardımcı olabiliriz.

Merhaba,
https://ibb.co/fobzFf

Bir de şimdi farkettim move component to node a eklediğim stop trigger ı tam olarak istediğim gibi çalışmıyor acaba farklı bir şekilde nasıl durdurabilirim nesne bir şeyle karşılaştığında dursun diye. 
Şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#4
Tam olarak ne yapmak istediğinizi anlayamadım. Ne tür bir sistem yaptığınızı söylemediğinizden çözüm üretemiyoruz. Onu söylerseniz yapmak istediğiniz sistemi daha çok yardımcı olabiliriz.
Ara
Cevapla
#5
(21-10-2018, Saat: 20:31)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Tam olarak ne yapmak istediğinizi anlayamadım. Ne tür bir sistem yaptığınızı söylemediğinizden çözüm üretemiyoruz. Onu söylerseniz yapmak istediğiniz sistemi daha çok yardımcı olabiliriz.
Öncelikle selamlar vaktinizi aldığım için özür dilerim,
yapmak istediğim sokoban oyunu aslında https://sokoban.info/, level içinde her defasında tek yöne ve belirli bir mesafe hareket ettirilebilen nesneler yerleştirip, belirli noktalara ulaştığında levelin sonlanacağı bir oyun. Ancak oluşturduğum actor class blueprint i level içine birden fazla kopya yerleştirdiğimde sadece en son kopya aktif oluyor, yani sorunum level içine yerleştireceğim hareket ettirilebilir nesne her adet için ayrı ayrı mı oluşturulacak? class bp nin amacı bir kez oluşturup lüzum görüldüğünde tekrar tekrar kullanmak diye biliyorum eğer doğru anladıysam, bu konuda bilginizi paylaşırsanız sevinirim.
Bir de hareket ettirilebilir nesnenin gideceği yönde bir engel varsa yerinde kalması lazım ancak benim oluşturduğum basit sistemde engel olmasına rağmen içinden geçebiliyor bu konuda da yardımınızı rica ediyorum, şimdiden teşekkürler.
Ara
Cevapla
#6
Anladığım kadarı ile yardımcı olayım. Eksik veya yanlış anlattığım bir yer varsa siz düzeltin lütfen. 

Öncelikle ilk sorunuza gelelim bir adet küp actorü oluşturdunuz fakat örnek veriyorum aynı actor level içerisinde 4 adet var ve bunlarla ayrı ayrı işlem yapmak istiyorsunuz. istediğiniz actore tıklayın ve Level Blueprint'de boş bir yere sağ tıklayın Create to Reference "Actor adı" üzerinden referansını alın. Böylelikle ayrı ayrı işlemler yapabilirsiniz. Daha ileri teknikler var array, spawn yöntemleri gibi ama kafanız biraz karışabilir dilerseniz anlatırım.

LDB3Rb.png

2. Sorunuza gelirsek direkt olarak Collision sorunu yaşıyorsunuz dolayısıyla Collision konusunu araştırmanızı öneririm.
https://docs.unrealengine.com/en-us/Engi...gCollision
Ara
Cevapla
#7
(22-10-2018, Saat: 16:04)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Anladığım kadarı ile yardımcı olayım. Eksik veya yanlış anlattığım bir yer varsa siz düzeltin lütfen. 

Öncelikle ilk sorunuza gelelim bir adet küp actorü oluşturdunuz fakat örnek veriyorum aynı actor level içerisinde 4 adet var ve bunlarla ayrı ayrı işlem yapmak istiyorsunuz. istediğiniz actore tıklayın ve Level Blueprint'de boş bir yere sağ tıklayın Create to Reference "Actor adı" üzerinden referansını alın. Böylelikle ayrı ayrı işlemler yapabilirsiniz. Daha ileri teknikler var array, spawn yöntemleri gibi ama kafanız biraz karışabilir dilerseniz anlatırım.


2. Sorunuza gelirsek direkt olarak Collision sorunu yaşıyorsunuz dolayısıyla Collision konusunu araştırmanızı öneririm.
https://docs.unrealengine.com/en-us/Engi...gCollision
Merhaba, ilgilendiğiniz için teşekkür ederim,
Kopyaları çalıştırmayı biraz daha açarsanız sevinirim, referans aldıktan sonra node dizilimini tekrar mı yapıcam ? Farklı teknikleri de dinlemek isterim vaktiniz varsa tabi.
Collision ile ilgili aşağı yukarı herşeyi okudum ama bir türlü çözemedim, ne yapmaya çalıştığımı ekran görüntüsü ile paylaşırsam belki daha anlaşılır olur,


03.png

https://ibb.co/mkP7oA 

04.png

https://ibb.co/hqKbFq

bu iki örnekte de nesne başka bir nesne ile karşılaştığında durması gerekirken yanına veya arkasına geçiyor.


bunlar collision ayarları;
05.png

https://ibb.co/kg441V

06.png

https://ibb.co/dwWOvq

07.png


https://ibb.co/mCfBgV
Ara
Cevapla
#8
Koyduğunuz Box Collisionların duvarın içinden geçip geçmemesi önemli değil. Öncelikle en üstte bulunan "collision" isimli Box Collisionu silin daha sonrasında diğer X, -X, Y ve -Y Box Collisonlarının Collision Presets kısımlarını OverlapAllDynamic yapın. Küp'ün Collision Presets kısmını ise Block All yapın.

Bu aşağıdaki sistemi kullanabilirsiniz. Ben tek bir Box Collision kullandım deneme için siz 4 box collision kullanabilirsiniz X ve Y için. World Location alma sebebimiz bizim için haritada durduğu konum önemli o yüzden World Location kullanıyoruz.
vPO60r.png
Ara
Cevapla
#9
(23-10-2018, Saat: 14:31)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Koyduğunuz Box Collisionların duvarın içinden geçip geçmemesi önemli değil. Öncelikle en üstte bulunan "collision" isimli Box Collisionu silin daha sonrasında diğer X, -X, Y ve -Y Box Collisonlarının Collision Presets kısımlarını OverlapAllDynamic yapın. Küp'ün Collision Presets kısmını ise Block All yapın.

Bu aşağıdaki sistemi kullanabilirsiniz. Ben tek bir Box Collision kullandım deneme için siz 4 box collision kullanabilirsiniz X ve Y için. World Location alma sebebimiz bizim için haritada durduğu konum önemli o yüzden World Location kullanıyoruz.
Teşekkürler, anlattığınız gibi yapınca collision sorunu düzeldi sadece Box Collisonlarının Collision Presets kısımlarını OverlapAllDynamic yerine custom yapıp sadece Pawn overlap diğerlerini ignore işaretledim, OverlapAllDynamic olduğunda meshlerle de overlap olduğu için başka konumlara hareket edebiliyordu.

08.png

Sizden ricam, 
bu class bp yi lvl içine birkaç kopya sürükleyip bıraktığımda hepsinin aktif olmasını nasıl sağlarım bu şekilde sadece en son kopya çalışıyor, referans alma konusunu biraz açarsanız sevinirim.
Ara
Cevapla
#10
Hepsi aktif oluyor zaten sorunu videolu şekilde gösterebilir misiniz veya proje dosyasını saved ve intermediate klasörlerini silerek gönderebilir misiniz?
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Level Sistemi yardım Lovetolearn 3 364 30-01-2023, Saat: 12:30
Son Yorum: Lovetolearn
  ''Cast to..'' ve ''Get All Actors of Class'' nodeları farkı nedir ? melandre 9 643 29-10-2022, Saat: 17:28
Son Yorum: Khubur
  Open Level ile ilgili VoiclessCry 2 260 07-09-2022, Saat: 15:15
Son Yorum: VoiclessCry
  [ACEMİ SORUSU] Oyun içinde test whylesshh 0 278 24-04-2022, Saat: 02:18
Son Yorum: whylesshh
  [ACEMİ SORUSU] Proje içindeki level mantığı blackmoseley 2 738 26-09-2021, Saat: 17:14
Son Yorum: blackmoseley
Question [ACEMİ SORUSU] Birden fazla nesneyi aynı anda hareket ettirmek (ÇÖZÜLDÜ) blackmoseley 0 502 24-09-2021, Saat: 21:20
Son Yorum: blackmoseley
  Level locked hakkında mariposaaaa 2 672 27-07-2021, Saat: 18:29
Son Yorum: Cnrtnbl
Lightbulb [ACEMİ SORUSU] Aynı ekranda ikinci kamera? cankaya05 12 1,978 17-07-2021, Saat: 18:00
Son Yorum: cankaya05
  Level Blueprinte Widgetta Bulunan Textboxtan Veri Çekmek yusufcnyilmaz 2 956 03-03-2021, Saat: 05:12
Son Yorum: erginegider
  UE4 Aynı proje nasıl düzenlenir Xarly 3 1,128 26-12-2020, Saat: 19:31
Son Yorum: dc021x

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.