Herkese merhabalar. Lionel Messi'nin kafa modelini çıkartmaya çalıştım. Normalde programcıyım ama bu işlere başlamadan önce PES ve FIFA'ya benzemeyen futbolcuların yüzlerini yapıyordum yama olarak. Dedim ki bir daha yapayım ama FIFA'nın veya PES'in kafa modellerini kullanmadan ve Unreal Engine 4 atayım dedim. Facegen adlı programdan oyuncunun yüz hatlarını ve kafa şeklini çıkarttım. Oyuncunun UVsini, texturesini otomatik çıkartıyor ve Obj uzantılı halinde veriyor ama texturesini pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Lionel Messi'nin gerçek hayattaki kaliteli bir fotoğrafından Photoshopda texturesini çıkarttım aynı UV üzerinden. Blender üzerinden texturesini atıp oturmayan UV kısımlarını oturtturdum çünkü burun delikleri ve gözleri tam oturmamıştı. Daha sonrasında plane şeklinde saçlarını modelledim ve alpha mapini çıkarttım. Daha sonra Unreal Engine 4 Content Exampledaki SKM_Eye_00 meshini karakterin gözlerine oturdurdum ve material blueprintini kullandım. Daha sonra export edip ZBrush'da pore ekleyip normal mapini çıkarttım ve Unreal Engine 4'de saçın ve yüzün materiallerinin blueprintini hallettim. Eksiklerini söylerseniz sevinirim. UV hataları biraz göze çarpıyor :D

Pn07zb.png

Kullandığım Referans Fotoğrafı:
 
m43XB0.jpg
 
messiye benzemiyor fakat çalışma olarak gayet güzel :) helede bir programcı icin gayet iyi bir calısma. well done!  :)
 
Bir programcı için çok başarılı hatta baya çok başarılı :) Elinize sağlık ancak Arda'yı yapacağınızı söylediğiniz için nacizane bir tavsiyem olacaktı. Facegen ile base mesh oluşturup, sonrasında Zbrush veya Mudbox gibi digital sculpt programları ile, anatomik açıdan daha doğru sonuçlar almanız için gerekli tool'ları kullanarak çok daha detaylı modeller üretebilirsiniz.
Tekrardan çok başarılı elinize sağlık yeni çalışmalarınızı bekliyoruz :)