Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Lobi Sistemi "ServerTravel" sonrası oyuncu bilgisi aktarımı?
#1
Question 

Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Yaklaşık 5 yıldır oyun geliştiriyorum  ve son bir yıldır Unreal Engine kullanmaktayım ve çoklu oyuncu kavramını anlayabilmek adına küçük bir proje hazırlıyorum.. Forumdaki konuları inceledim fakat yaşadığım soruna karşı bir çözüm bulamadım.


Hemen hemen lobi  kısmını hallettim gibi hatta oyuncular takımlarını belirleyip hazır olduktan sonra "Host" Başla diyerek oyunu başlatıyor "servertravel" ile test haritasını yükletiyorum.  Bu işlemleride "Lobby Map",  "Lobby Game Mode" ve "Lobby Player Controller"  kullanarak  yapıyorum. Sorun şu ki yeni yüklenen haritada "Lobby Game Mode"  ve "Lobby Player Controller" olmadığı için bir nevi oyun motorunun hali hazırında bulunan "ThirdPersonGameMode" seçili durumda. Ben lobi kısmında Lobby Player Controller  içerisinde playerinfo structure tipinde  değişken içerisinde seçtiği takımı vs. bilgilerini tutuyorum. Maalesef bir türlü bu değişkeni yeni oluşan karaktere aktarmayı başaramadım. Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz. Bunun yolu yordamı nedir acaba?
Ara
Cevapla
#2
(31-03-2019, Saat: 02:51)fearcry Adlı Kullanıcıdan Alıntı:   Bu işlemleride "Lobby Map",  "Lobby Game Mode" ve "Lobby Player Controller"  kullanarak  yapıyorum. Sorun şu ki yeni yüklenen haritada "Lobby Game Mode"  ve "Lobby Player Controller" olmadığı için bir nevi oyun motorunun hali hazırında bulunan "ThirdPersonGameMode" seçili durumda.
  
"Kısaca lobby level  için yaptıklarını game level içinde yapmalısın."


  Oyuncular lobby mapda toplandı diyelim."Lobby Map",  "Lobby Game Mode" ve "Lobby Player Controller"  oyuncu verilerin saklanıyor doğru anladıysam.Eyer ayriyetten "Game mode ", "Game player controller" oluşturmanız gerekiyor."Lobby game mode" ve "lobby player contorller" sınıflarından "Game mode" ve "Game player controller" sınıflarına, oyuncu bilgilerini çekmeniz gerekiyor."Game map" Level oluşturdunuz ve "Game mode" ve "Game player controller" game map "level"world setting kısmından "Game mode" ve "Game player controller" seçmeniz gerekiyor.

Başlangıc için gayet güzel bir eytici.
Multiplayer tutorial Series: https://www.youtube.com/watch?v=abmzWUWx...6fpxWndZqZ
By Zoraki
Ara
Cevapla
#3
(31-03-2019, Saat: 02:51)fearcry Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Yaklaşık 5 yıldır oyun geliştiriyorum  ve son bir yıldır Unreal Engine kullanmaktayım ve çoklu oyuncu kavramını anlayabilmek adına küçük bir proje hazırlıyorum.. Forumdaki konuları inceledim fakat yaşadığım soruna karşı bir çözüm bulamadım.


Hemen hemen lobi  kısmını hallettim gibi hatta oyuncular takımlarını belirleyip hazır olduktan sonra "Host" Başla diyerek oyunu başlatıyor "servertravel" ile test haritasını yükletiyorum.  Bu işlemleride "Lobby Map",  "Lobby Game Mode" ve "Lobby Player Controller"  kullanarak  yapıyorum. Sorun şu ki yeni yüklenen haritada "Lobby Game Mode"  ve "Lobby Player Controller" olmadığı için bir nevi oyun motorunun hali hazırında bulunan "ThirdPersonGameMode" seçili durumda. Ben lobi kısmında Lobby Player Controller  içerisinde playerinfo structure tipinde  değişken içerisinde seçtiği takımı vs. bilgilerini tutuyorum. Maalesef bir türlü bu değişkeni yeni oluşan karaktere aktarmayı başaramadım. Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz. Bunun yolu yordamı nedir acaba?

Kabaca konuşmak gerekirse, eğer Seamless Travel(Kesintisiz Gezinti) ile bir bölüm değişimi geçiş sağlarsan, oyun dünyasında var olan aktörlerin verilerini kalıcı olarak saklaman mümkün. Fakat yükleme sırasında yine de belirlenen transition level ile diğer bölüme geçiş meydana gelmiş olacak levele ait chunk datalar reflection sayesinde serialize edilip kalıcı şekilde aktarılabilinecek.

Kesintisiz Gezinti üzerinden eklenecek olan aktörleri GameMode sınıfıdan aşağıdaki üye fonksiyonunu kullanarak çağırabilirsin.
https://api.unrealengine.com/INT/API/Run...index.html

Aşağıdaki dokümanı okursanız daha çok bilgi alabilirsiniz, yukarıdaki yazıda basit olarak neye ihtiyacınız olduğunu belirttim. 
https://docs.unrealengine.com/en-us/Game...Travelling

GameMode Unreal Engine sınıfı, sadece server tarafında bulunması mümkündür. 

Naçizane önerim, oynanış dinamiklerinin replikasyon etmeden lobi programlama gibi işine girişmeniz kıyamet belirtisi olacaktır. Ki herhangi bir üye kümesini online subsystem sayesinde de bilgileri harici olarak başka topluluk platformlarından alabilirsiniz.
Cevapla
#4
İlginiz için çok teşekkür ederim. Gayet aydınlatıcı oldular.  Shy 
Bu sorunu yaşayan diğer arkadaşlar içinde yararlı olacağını düşünüyorum.
@zoraki @[UETR]Khubur
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ACEMİ SORUSU] Hayvan Sistemi mcYaralı 2 172 08-03-2019, Saat: 19:55
Son Yorum: mcYaralı
  Steam destekli lobi nasıl yapılır? mcYaralı 5 180 30-01-2019, Saat: 08:29
Son Yorum: mcYaralı
  save load sistemi Civaydin 5 391 05-09-2018, Saat: 19:23
Son Yorum: Ozzy
  İnceleme Sistemi Hatası alpery 0 253 28-08-2018, Saat: 19:51
Son Yorum: alpery
  FIREWATCH Diyalog Sistemi Nasıl Yapılır ? Keremay77 2 379 11-08-2018, Saat: 21:32
Son Yorum: ShaNexx
  Sinematik sonrası level değişimi alpery 5 485 17-07-2018, Saat: 01:21
Son Yorum: ahtek07
  Save/Load Sistemi defult06 9 954 17-01-2018, Saat: 06:46
Son Yorum: defult06
  Level Atlama ve Bonus Sistemi kinglord34 6 1,469 26-07-2017, Saat: 23:51
Son Yorum: Pastacı
  gerçekçi silah sistemi LetsGoPop 1 495 09-07-2017, Saat: 23:26
Son Yorum: TornadoTT
Question MySQL Login & Register Sistemi Comperya 1 612 15-05-2017, Saat: 01:08
Son Yorum: Khubur

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.