Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mantık içeren bir Blueprint sorusu
#1
edit: bu konuyu açar açmaz sorunu çözdüm :Smile tamamdır. düşman karaktere byte ekledim vurdukça 1 arttır dedim. if 1 ise headshot, iki ise triple vs. ana karaktere event tick ekledim bir kaç if ekledim. if 1'e eşit ise 2 saniye sonra 0 yap dedim. if 2'ye eşit ise 2 saniye sonra sıfır yap dedim. şu an istediğim gibi çalışıyor.  

Arkadaşlar bir ana karakterim var, sahnede zombiler de var. Bu zombilerin kafasına ateş edince headshot sesi de çıkıyor. Yani bütün bunları yapabiliyorum. 
İsteğim şu; 1. zombinin kafasına ateş ettim ve Headshot dedi ya, başka herhangi bir zombinin kafasına 2 saniye içerisinde ateş edince (ikide iki) double kill, yine 2 saniye içerisinde başka bir zombinin kafasına ateş edince (üçte üç) triple kill tarzı sesler çıkarmak istiyorum. Düşünmekten beynim yandı ama algoritmayı oturtamadım. Bunu nasıl yapabilirim?
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#2
(06-10-2020, Saat: 22:06)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  edit: bu konuyu açar açmaz sorunu çözdüm :Smile tamamdır. düşman karaktere byte ekledim vurdukça 1 arttır dedim. if 1 ise headshot, iki ise triple vs. ana karaktere event tick ekledim bir kaç if ekledim. if 1'e eşit ise 2 saniye sonra 0 yap dedim. if 2'ye eşit ise 2 saniye sonra sıfır yap dedim. şu an istediğim gibi çalışıyor.  

Arkadaşlar bir ana karakterim var, sahnede zombiler de var. Bu zombilerin kafasına ateş edince headshot sesi de çıkıyor. Yani bütün bunları yapabiliyorum. 
İsteğim şu; 1. zombinin kafasına ateş ettim ve Headshot dedi ya, başka herhangi bir zombinin kafasına 2 saniye içerisinde ateş edince (ikide iki) double kill, yine 2 saniye içerisinde başka bir zombinin kafasına ateş edince (üçte üç) triple kill tarzı sesler çıkarmak istiyorum. Düşünmekten beynim yandı ama algoritmayı oturtamadım. Bunu nasıl yapabilirim?

Dostum sen çözmüşsün ama belki konuyu okuyan başkalarına faydası olur diye buraya bırakayım. Başkalarına faydası olsun bari.
Hohpr0.png
Not: Kod test edilmemiştir. Fikir amaçlıdır.
Ara
Cevapla
#3
(06-10-2020, Saat: 22:53)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(06-10-2020, Saat: 22:06)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  edit: bu konuyu açar açmaz sorunu çözdüm :Smile tamamdır. düşman karaktere byte ekledim vurdukça 1 arttır dedim. if 1 ise headshot, iki ise triple vs. ana karaktere event tick ekledim bir kaç if ekledim. if 1'e eşit ise 2 saniye sonra 0 yap dedim. if 2'ye eşit ise 2 saniye sonra sıfır yap dedim. şu an istediğim gibi çalışıyor.  

Arkadaşlar bir ana karakterim var, sahnede zombiler de var. Bu zombilerin kafasına ateş edince headshot sesi de çıkıyor. Yani bütün bunları yapabiliyorum. 
İsteğim şu; 1. zombinin kafasına ateş ettim ve Headshot dedi ya, başka herhangi bir zombinin kafasına 2 saniye içerisinde ateş edince (ikide iki) double kill, yine 2 saniye içerisinde başka bir zombinin kafasına ateş edince (üçte üç) triple kill tarzı sesler çıkarmak istiyorum. Düşünmekten beynim yandı ama algoritmayı oturtamadım. Bunu nasıl yapabilirim?

Dostum sen çözmüşsün ama belki konuyu okuyan başkalarına faydası olur diye buraya bırakayım. Başkalarına faydası olsun bari.
Not: Kod test edilmemiştir. Fikir amaçlıdır.

Benim yaptığım çok karmaşıktı. Senin yaptığını kullanmaya başladım çok sadece ve anlaşılır bir düzende yapmışsın tebrik ediyorum. Sistem temiz çalışıyor.

https://i.ibb.co/VvtPN9d/ds.png
Merakıma takılan iki şey var birincisi maviyle çizdiğim yerin Second Kill değişkeni olması gerekmiyor mu?
İkincisi ise kırmızıyla çizdiğim yerin mantığını anlatma şansın var mı? Eğer Second Kill değişkeni aktif ise tüm saniyeyi sıfırla anlamına mı geliyor diye düşündüm mantıksız geldi.
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#4
(08-10-2020, Saat: 00:10)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(06-10-2020, Saat: 22:53)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Dostum sen çözmüşsün ama belki konuyu okuyan başkalarına faydası olur diye buraya bırakayım. Başkalarına faydası olsun bari.
Not: Kod test edilmemiştir. Fikir amaçlıdır.

Benim yaptığım çok karmaşıktı. Senin yaptığını kullanmaya başladım çok sadece ve anlaşılır bir düzende yapmışsın tebrik ediyorum. Sistem temiz çalışıyor.

https://i.ibb.co/VvtPN9d/ds.png
Merakıma takılan iki şey var birincisi maviyle çizdiğim yerin Second Kill değişkeni olması gerekmiyor mu?
İkincisi ise kırmızıyla çizdiğim yerin mantığını anlatma şansın var mı? Eğer Second Kill değişkeni aktif ise tüm saniyeyi sıfırla anlamına mı geliyor diye düşündüm mantıksız geldi.

Birincisi için hocam doğru demişsin. Ben onu kopyala yapıştır yaparken öyle unutmuşum. Second Kill değişkeni olması gerekiyor. Bakıp ta uğraştırdığım arkadaşlar varsa özür dilerim.

İkincisi ise mesela ilk vuruşu yaptı adam. Yaptığı anda bir FirstKillStreak açılıyor ve bir zamanlayıcı da hemen devreye giriyor. 2 Saniye sonra FirstKillStreak NormalStreak e dönüşüp herşey başa alınmış oluyor. Ama 2 saniye geçmeden (Yani FirstKillStreak aktifken)  bir vuruş daha olursa bu sefer de SecondKillStreak açılıyor ve hemen ardından başka bir zamanlayıcı devreye giriyor. Eğer 2 saniye zaman geçerse tüm sistem NormalKillStreak e yani başlangıç durumuna geri dönüyor. Yok eğer bu 2 saniye içerisinde bir vuruş daha olursa o en alttan giden hat aktifleşiyor ve en çok hasar verilmiş oluyor. Verilir verilmezde tekrar tüm sistem normal pozisyona geri dönüyor.  Yani o kırmızı yerden önce dikkat edersen SecondKillStreak durumu açılıyor. Bu durumun eğer oyuncu 2 saniye içinde diğer bir vuruş yapamassa normal duruma geri dönmesi gerekir. O yüzden orda 2 saniye sonra durumu normalkillstreak e çevir diyor.Yani orası birinci vuruş olmuş ikinci vuruşta olmuş bunu ardından da 2 saniye geçmiş olduğu zaman çalışacak. Oyuncu birinci vuruşunu yaptı, ikinci vuruşunuda 2 saniye içerisinde yaptı ve oraya geldi. Orda 2 saniyelik sayaç başlıyor. 2 saniye dolunca tüm sistemi normal vuruşa geri döndürüyor.
  Benim mantığım böyle söylüyor. Dediğim gibi normalde test etmediğim kodu buraya koymam ama bunu test etmeden koydum. Yanlışım olabilir. Ya da oyunlardaki bu sistemi temelde yanlış düşündüğüm için burda programlarken yanlış mantık yürütüyor olabilirim. Ama şu an benim mantığım böyle söylüyor.
  Saygılar.
Ara
Cevapla
#5
(08-10-2020, Saat: 00:36)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-10-2020, Saat: 00:10)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Benim yaptığım çok karmaşıktı. Senin yaptığını kullanmaya başladım çok sadece ve anlaşılır bir düzende yapmışsın tebrik ediyorum. Sistem temiz çalışıyor.

https://i.ibb.co/VvtPN9d/ds.png
Merakıma takılan iki şey var birincisi maviyle çizdiğim yerin Second Kill değişkeni olması gerekmiyor mu?
İkincisi ise kırmızıyla çizdiğim yerin mantığını anlatma şansın var mı? Eğer Second Kill değişkeni aktif ise tüm saniyeyi sıfırla anlamına mı geliyor diye düşündüm mantıksız geldi.

Birincisi için hocam doğru demişsin. Ben onu kopyala yapıştır yaparken öyle unutmuşum. Second Kill değişkeni olması gerekiyor. Bakıp ta uğraştırdığım arkadaşlar varsa özür dilerim.

İkincisi ise mesela ilk vuruşu yaptı adam. Yaptığı anda bir FirstKillStreak açılıyor ve bir zamanlayıcı da hemen devreye giriyor. 2 Saniye sonra FirstKillStreak NormalStreak e dönüşüp herşey başa alınmış oluyor. Ama 2 saniye geçmeden (Yani FirstKillStreak aktifken)  bir vuruş daha olursa bu sefer de SecondKillStreak açılıyor ve hemen ardından başka bir zamanlayıcı devreye giriyor. Eğer 2 saniye zaman geçerse tüm sistem NormalKillStreak e yani başlangıç durumuna geri dönüyor. Yok eğer bu 2 saniye içerisinde bir vuruş daha olursa o en alttan giden hat aktifleşiyor ve en çok hasar verilmiş oluyor. Verilir verilmezde tekrar tüm sistem normal pozisyona geri dönüyor.  Yani o kırmızı yerden önce dikkat edersen SecondKillStreak durumu açılıyor. Bu durumun eğer oyuncu 2 saniye içinde diğer bir vuruş yapamassa normal duruma geri dönmesi gerekir. O yüzden orda 2 saniye sonra durumu normalkillstreak e çevir diyor.Yani orası birinci vuruş olmuş ikinci vuruşta olmuş bunu ardından da 2 saniye geçmiş olduğu zaman çalışacak. Oyuncu birinci vuruşunu yaptı, ikinci vuruşunuda 2 saniye içerisinde yaptı ve oraya geldi. Orda 2 saniyelik sayaç başlıyor. 2 saniye dolunca tüm sistemi normal vuruşa geri döndürüyor.
  Benim mantığım böyle söylüyor. Dediğim gibi normalde test etmediğim kodu buraya koymam ama bunu test etmeden koydum. Yanlışım olabilir. Ya da oyunlardaki bu sistemi temelde yanlış düşündüğüm için burda programlarken yanlış mantık yürütüyor olabilirim. Ama şu an benim mantığım böyle söylüyor.
  Saygılar.


https://i.ibb.co/G30NTnR/dasa.png
Teşekkür ederim. Belki gelen netten gelip bakan olur diye son halini ekleyeyim. Sisteme If eklemek zorunda kaldım çünkü ilk kafadan vuruşumda 2 saniye sonra normale döndürüyordu. 3. kafa vuruşumda da geriye saniyenin sıfırlanıp tekrardan 2 olması gerekiyorken baştaki saniye sıfırlama emrinden dolayı saniye sıfırlanıyordu. İlk saniyeyi 2, diğerlerini 10 yapsam bile pentaya zor ulaşıyordum. 
Tekrardan teşekkür ederim.

Bu arada senin bir projen falan var mı şu anda yapmaya çalıştığın? Aşamaları takip edeceğimiz platform ya da varsa görsel vs. görmek isteriz.
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#6
(08-10-2020, Saat: 01:13)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-10-2020, Saat: 00:36)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Birincisi için hocam doğru demişsin. Ben onu kopyala yapıştır yaparken öyle unutmuşum. Second Kill değişkeni olması gerekiyor. Bakıp ta uğraştırdığım arkadaşlar varsa özür dilerim.

İkincisi ise mesela ilk vuruşu yaptı adam. Yaptığı anda bir FirstKillStreak açılıyor ve bir zamanlayıcı da hemen devreye giriyor. 2 Saniye sonra FirstKillStreak NormalStreak e dönüşüp herşey başa alınmış oluyor. Ama 2 saniye geçmeden (Yani FirstKillStreak aktifken)  bir vuruş daha olursa bu sefer de SecondKillStreak açılıyor ve hemen ardından başka bir zamanlayıcı devreye giriyor. Eğer 2 saniye zaman geçerse tüm sistem NormalKillStreak e yani başlangıç durumuna geri dönüyor. Yok eğer bu 2 saniye içerisinde bir vuruş daha olursa o en alttan giden hat aktifleşiyor ve en çok hasar verilmiş oluyor. Verilir verilmezde tekrar tüm sistem normal pozisyona geri dönüyor.  Yani o kırmızı yerden önce dikkat edersen SecondKillStreak durumu açılıyor. Bu durumun eğer oyuncu 2 saniye içinde diğer bir vuruş yapamassa normal duruma geri dönmesi gerekir. O yüzden orda 2 saniye sonra durumu normalkillstreak e çevir diyor.Yani orası birinci vuruş olmuş ikinci vuruşta olmuş bunu ardından da 2 saniye geçmiş olduğu zaman çalışacak. Oyuncu birinci vuruşunu yaptı, ikinci vuruşunuda 2 saniye içerisinde yaptı ve oraya geldi. Orda 2 saniyelik sayaç başlıyor. 2 saniye dolunca tüm sistemi normal vuruşa geri döndürüyor.
  Benim mantığım böyle söylüyor. Dediğim gibi normalde test etmediğim kodu buraya koymam ama bunu test etmeden koydum. Yanlışım olabilir. Ya da oyunlardaki bu sistemi temelde yanlış düşündüğüm için burda programlarken yanlış mantık yürütüyor olabilirim. Ama şu an benim mantığım böyle söylüyor.
  Saygılar.


https://i.ibb.co/G30NTnR/dasa.png
Teşekkür ederim. Belki gelen netten gelip bakan olur diye son halini ekleyeyim. Sisteme If eklemek zorunda kaldım çünkü ilk kafadan vuruşumda 2 saniye sonra normale döndürüyordu. 3. kafa vuruşumda da geriye saniyenin sıfırlanıp tekrardan 2 olması gerekiyorken baştaki saniye sıfırlama emrinden dolayı saniye sıfırlanıyordu. İlk saniyeyi 2, diğerlerini 10 yapsam bile pentaya zor ulaşıyordum. 
Tekrardan teşekkür ederim.

Bu arada senin bir projen falan var mı şu anda yapmaya çalıştığın? Aşamaları takip edeceğimiz platform ya da varsa görsel vs. görmek isteriz.

Var hocam proje de, aşamaları gösterecek bir şey kurmadım henüz. Clickup ta hesap kurup burdan yayınlasam iyi olacak sanırım. İlginiz için teşekkürler. Bu arada artstation ı yeni kurdum. Http://www.artstation.com/erginegider
Ara
Cevapla
#7
(08-10-2020, Saat: 05:40)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-10-2020, Saat: 01:13)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  https://i.ibb.co/G30NTnR/dasa.png
Teşekkür ederim. Belki gelen netten gelip bakan olur diye son halini ekleyeyim. Sisteme If eklemek zorunda kaldım çünkü ilk kafadan vuruşumda 2 saniye sonra normale döndürüyordu. 3. kafa vuruşumda da geriye saniyenin sıfırlanıp tekrardan 2 olması gerekiyorken baştaki saniye sıfırlama emrinden dolayı saniye sıfırlanıyordu. İlk saniyeyi 2, diğerlerini 10 yapsam bile pentaya zor ulaşıyordum. 
Tekrardan teşekkür ederim.

Bu arada senin bir projen falan var mı şu anda yapmaya çalıştığın? Aşamaları takip edeceğimiz platform ya da varsa görsel vs. görmek isteriz.

Var hocam proje de, aşamaları gösterecek bir şey kurmadım henüz. Clickup ta hesap kurup burdan yayınlasam iyi olacak sanırım. İlginiz için teşekkürler. Bu arada artstation ı yeni kurdum. Http://www.artstation.com/erginegider


Ben de hem modellemeyle ilgilenip, hem de tek başıma oyun yapmaya çalışıyorum. Bu konuda biraz benzeriz kullandığımız programlar bakımından. https://www.artstation.com/serhatakgl
Modellemede kendini geliştirip ileride oyun sektöründe bir modelleme alanında çalışmak yerine neden sen de kendi oyununu yapmaya çalışıyorsun? Blueprint ayrı bir dünya, 3D ayrı bir dünya. İkisi zıt kavram olunca bir 3D iş başvurusunda CV'ye C++ biliyorum yazmak artı değil aksine eksi bir puan yazar. Benzer bir durumda olan arkadaşla tanışmıştım o da böyleydi fakat onun yazılım dili bilmesinin sebebi yazılım müh. okumasıydı.
Şahsen benim bu soruya kendi kafamda bir cevabım var. Sadece senin cevabını merak ettim.
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#8
(08-10-2020, Saat: 12:13)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-10-2020, Saat: 05:40)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Var hocam proje de, aşamaları gösterecek bir şey kurmadım henüz. Clickup ta hesap kurup burdan yayınlasam iyi olacak sanırım. İlginiz için teşekkürler. Bu arada artstation ı yeni kurdum. Http://www.artstation.com/erginegider


Ben de hem modellemeyle ilgilenip, hem de tek başıma oyun yapmaya çalışıyorum. Bu konuda biraz benzeriz kullandığımız programlar bakımından. https://www.artstation.com/serhatakgl
Modellemede kendini geliştirip ileride oyun sektöründe bir modelleme alanında çalışmak yerine neden sen de kendi oyununu yapmaya çalışıyorsun? Blueprint ayrı bir dünya, 3D ayrı bir dünya. İkisi zıt kavram olunca bir 3D iş başvurusunda CV'ye C++ biliyorum yazmak artı değil aksine eksi bir puan yazar. Benzer bir durumda olan arkadaşla tanışmıştım o da böyleydi fakat onun yazılım dili bilmesinin sebebi yazılım müh. okumasıydı.
Şahsen benim bu soruya kendi kafamda bir cevabım var. Sadece senin cevabını merak ettim.

Ben 3D iş başvurusunda bulunmuyorum genelde.  Bunu da geçen Alman bir şirketle yolumuz kesişti, görüşmeler gerçekleştirirken Technical Animator istiyoruz dediler. Sizinle biz ilgileniyoruz ama IT geçmişiniz olmadığı için şirkette sorun çıkabilir dediler. CV dediler, yok dedim. IT diploma dediler, yok dedim. Artstation dediler, yok dedim. Github dediler, veremem dedim. O zaman sen niye yaşıyorsun dediler Smile tamam bir kaç şey paylaşayım sizinle o zaman burdan dedim sonra siz yolunuza ben yoluma dedim. Bir kaç şey paylaşınca "Bi dakka ya sizin hemen bu istediklerimizi yapmanız lazım görüşmeye devam edelim" dediler ve 3D departmanında iş görüşmesine onay verdiler. Bende hemen Artstation falan hazırladım. Orda Fx te var rigging de var animasyon da var. Ben C++ istiyorum dedim. Orda açık pozisyon yok bu imkansız dediler.
Zaten öyle ciddi işte aramıyorum şimdilik. Bakınıyorum öyle nasıl gidiyor bu işler diye. Arayan olursa genelde kod gönderiyorum ilk. Bunlarda yan işler işte öylesine.
Oyun geliştirme konusuna gelince benim 15 yaşında C++ öğrenmeme sebep olan şey zaten oyun yapmaktı. Yoksa sektörle bir alakam bile yok halen. Tek başına olayına gelince o da benim tercihim değil. Hayat. Keşke güvenilir, kafama uyacak birilerini bulsam da tek kişi yapmasam. Aslında bu konuda şu an bire bir mentörlük yaptığım eğitim verdiğim gençlerden birisi var. O biraz daha gelişince 2 kişi olacaz. Benim tarafta durum bu.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ACEMİ SORUSU] Tam kapsamlı Blueprint Öğrenmek? mcYaralı 4 211 12-01-2021, Saat: 10:48
Son Yorum: mcYaralı
  Blueprint Açılırken Çökme Sorunu EdgeTypE 2 153 30-09-2020, Saat: 22:48
Son Yorum: nonlinear
  Default Pawn Blueprint emin2045 1 145 03-09-2020, Saat: 11:02
Son Yorum: erginegider
  Ufak bir damage sorusu (HEADSHOT) serhatwxe 8 504 07-05-2020, Saat: 02:57
Son Yorum: muhammedsgrl
  Gına getiren blueprint hatası leonscottkfm 3 449 22-04-2020, Saat: 21:23
Son Yorum: muhammedsgrl
  Şu Blueprint'in mantığı nedir? serhatwxe 5 845 27-02-2020, Saat: 14:30
Son Yorum: muhammedsgrl
Photo Tek blueprint içinde farklı collision ayarları oluşturmak. ceri 3 402 31-01-2020, Saat: 21:12
Son Yorum: nonlinear
  Data'yı dışarı aktarma sorusu barisckr 2 424 17-01-2020, Saat: 12:05
Son Yorum: barisckr
  Grafik ayarları menüsü ve blueprint Gkusatan 2 642 29-07-2019, Saat: 11:38
Son Yorum: Gkusatan
  [ACEMİ SORUSU] Widget Blueprint Portrait Scale Sorunu VahapZTL 5 1,072 10-02-2019, Saat: 20:21
Son Yorum: VahapZTL

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.