Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Market Sorunu
#1
Exclamation 
Oyun içerisinde 1 tuşuna basınca 1911 GUN'ı gizle, DEAGLE'ı göster. 2 tuşuna basınca tam tersini yap diyorum çok iyi çalışıyor. Şimdi ana menüye iki buton ekledim ve bütün bunların tuş üzerinden değil de buton üzerinden çalışmasını istiyorum garip bir şekilde hata veriyor.

Misal 1911 GUN tuşuna bastığımda, oyuna girince elimde 1911 silahının olmasını istiyorum. Olmuyor:

foto6.png

Foto7.png



Foto4.png


Foto5.png


Hatanın sebebini doğru mu tahmin ediyorum: Ana menü farklı bir level (map) ve bu farklı levelin ayrı bir Game Modu olduğundan, bu Game Modda FPS character olmadığı için visible çalışmıyor. 

O zaman ben de bu ana menünün leveli ile oyunun levelinin GameModunu aynı yapıyorum. (Bu game modun farklı olmasının sebebi ana menüde karakterin kendisini, alttaki mavi can barını joysticki falan görmek istemediğim içindi.)


ddd.png


Yeni Ana Menü:


foto1.png


Silah sistemi çalışıyor! Hata falan da vermiyor. Ama Play butonuna basınca oyunda silah yine gözükmüyor. (Visible olayı sadece ana menüde işe yarıyor, oyunda işe yaramıyor.)
 
SORUM: Hem bu ana ekrandaki zımbırtları gizleyip hem de bu silah gösterme - gizleme işlevinin oyun içinde de olmasını nasıl sağlayabilirim? Teşekkürler.
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#2
ana menü map içinde 1911 diye bir obje var mı ? is valid ile test et
Unreal engine videoları çekiyorum. Kanalım : https://www.youtube.com/channel/UCmiEx4K...V6cmQ1oWpA
Ara
Cevapla
#3
(22-08-2020, Saat: 03:46)merbekta Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  ana menü map içinde 1911 diye bir obje var mı ? is valid ile test et

Bu BP'de Ana Menu Game Mode aktif iken ne Var ne de Yok diyor. Hiç biri işleve girmiyor simsiyah. First Person Game Mode aktif iken (silah joystick falan ana menude gözüküyorken) VAR diyor.
Blueprint:
https://i.ibb.co/0FGSQqL/yeni1.png


Böyle ise her iki Game Mode'da da VAR diyor.
Blueprint:
https://i.ibb.co/tKCGWkc/yeni2.png
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#4
Konu adı düzeltildi, lütfen isimlere biraz dikkat edelim.
Özelden sorulan Unreal Engine soruları cevaplanmayacaktır.
Cevapla
#5
(22-08-2020, Saat: 05:01)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(22-08-2020, Saat: 03:46)merbekta Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  ana menü map içinde 1911 diye bir obje var mı ? is valid ile test et

Bu BP'de Ana Menu Game Mode aktif iken ne Var ne de Yok diyor. Hiç biri işleve girmiyor simsiyah. First Person Game Mode aktif iken (silah joystick falan ana menude gözüküyorken) VAR diyor.
Blueprint:
https://i.ibb.co/0FGSQqL/yeni1.png


Böyle ise her iki Game Mode'da da VAR diyor.
Blueprint:
https://i.ibb.co/tKCGWkc/yeni2.png
Merhaba sorunun bir kaç yönü var önce sorunun kaynağından başlayalım:
  1. İki level arasında Open Level fonksiyonu ile gittiğini tahmin ediyorum. Openlevel fonksiyonu hard reset gibidir. Tüm varlıklar yeniden yaratılır. Sıfırdan başlar. Mesela gamemode character playercontroller hepsi yeniden yaratılır. Buda bir önceki levelde neler yaptığının çok önemi olmaması anlamına gelir. Yani hiç bir şey bir sonraki levele taşınmıyor.
  2. Bunun için kullanabileceğin bir yöntem gameinstance ta bir değişken oluşturup diğer level e geçtiğinde oradan bu değişkeni çekmek. Singleplayer oyunlarda kullanılabilir bir yöntem. Ancak online yani multiplayer oyunlarda bu yöntemde sıkıntılı olacaktır çünkü gameinstance replicate olmaz.
  3. Online oyunlarda yapılması gereken "clienttravel" komutu ile diğer levele gitmektir. Ancak bu durumda da tüm objeler yeniden yaratılmaktadır. Bu yöntemde playerstate için copyparameters kendi varlığına yeni playerstate e aktarır. Bu tüm online oyunlarda kullanılan ve kullanılması gereken yöntemdir.
  4. Sen hiç uğraşmayayım diyorsan en garanti ve kısa yol iki işi aynı levelde yapmaktır. Yani Menu leveline gerek yok. Oyuna girdiğinde menü açılabilir aynı level için de seçim yapılabilir. Seçim yapıldığında menü gizlenir oyun devam eder. 
  ( Ekrandaki widgetları visibility ile gösterip kapatabilirsin.)
  (Online oyun yaptığını tahmin ediyorum. Bu durumda her şekilde 3 ncü seçeneğe muhtaç kalacaksın ilerde. Baştan sistemi kurmak mantıklı olabilir.)
Ara
Cevapla
#6
Daha önce cevap vermiştim ama konuyu tam anlatabilmek için uygulama yaptım ve bir video çektim. Benim gösterdiğim metot uygulanması gereken standart metottur. Başka bir sürü yöntem deneyebilirsin ama sonuçta ya daha sancılı olacaktır ya da seni ileride yine bu yönteme mecbur bırakacaktır (Uzun vadede ):

https://drive.google.com/file/d/1c5x1ew5...sp=sharing

Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
#7
(22-08-2020, Saat: 08:30)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Daha önce cevap vermiştim ama konuyu tam anlatabilmek için uygulama yaptım ve bir video çektim. Benim gösterdiğim metot uygulanması gereken standart metottur. Başka bir sürü yöntem deneyebilirsin ama sonuçta ya daha sancılı olacaktır ya da seni ileride yine bu yönteme mecbur bırakacaktır (Uzun vadede ):

https://drive.google.com/file/d/1c5x1ew5...sp=sharing

Kolay gelsin.

Hocam çok teşekkür ederim, çok açıklayıcı bir video hazırlamışsınız.
Uyguladığınız tüm yöntemleri denedim, videoyu bir kaç defa izledim;
Oyunu ana menü levelinden açınca silah falan yine garip bir şekilde gözüküyor. Silah değişimi ise çalışıyor ana menüden değişimi görebiliyorum. Oyunu başlat deyince de silah değişmiş bir şekilde başlıyor ama hiçbir yere hareket edemiyorum. Etrafa bakamıyorum. (ateş edebiliyorum çünkü bunun game mode ile doğrudan alakalı olmayan bir durum olduğunu düşünüyorum.)
Kısacası:
Oyunu asıl levelden başlattığımda (Standalone'da) reload widget sorunu haricinde bir sorun olmuyor. Mobile Preview'de widget sıkıntısı da yok. 
Oyunu ana menü levelinden başlattığımda (Standalone'da da, Mobile Preview'de de) sıkıntı var.

Acaba nerede hata yaptım? (Bu arada oyun online değil ve Replicated yaptım. Use Seamless Travel aktif)
Video:



"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#8
(22-08-2020, Saat: 20:27)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(22-08-2020, Saat: 08:30)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Daha önce cevap vermiştim ama konuyu tam anlatabilmek için uygulama yaptım ve bir video çektim. Benim gösterdiğim metot uygulanması gereken standart metottur. Başka bir sürü yöntem deneyebilirsin ama sonuçta ya daha sancılı olacaktır ya da seni ileride yine bu yönteme mecbur bırakacaktır (Uzun vadede ):

https://drive.google.com/file/d/1c5x1ew5...sp=sharing

Kolay gelsin.

Hocam çok teşekkür ederim, çok açıklayıcı bir video hazırlamışsınız.
Uyguladığınız tüm yöntemleri denedim, videoyu bir kaç defa izledim;
Oyunu ana menü levelinden açınca silah falan yine garip bir şekilde gözüküyor. Silah değişimi ise çalışıyor ana menüden değişimi görebiliyorum. Oyunu başlat deyince de silah değişmiş bir şekilde başlıyor ama hiçbir yere hareket edemiyorum. Etrafa bakamıyorum. (ateş edebiliyorum çünkü bunun game mode ile doğrudan alakalı olmayan bir durum olduğunu düşünüyorum.)
Kısacası:
Oyunu asıl levelden başlattığımda (Standalone'da) reload widget sorunu haricinde bir sorun olmuyor. Mobile Preview'de widget sıkıntısı da yok. 
Oyunu ana menü levelinden başlattığımda (Standalone'da da, Mobile Preview'de de) sıkıntı var.

Acaba nerede hata yaptım? (Bu arada oyun online değil ve Replicated yaptım. Use Seamless Travel aktif)
Video:



Hareket edememen SetInputmode UI Only olayından oluyor gibi geldi ilk bakışta SetupInputModeGame falan gibi bir şey olarak ayarlayabilirsin. Bu arada Menu levelinde aynı karakteri gamemodu falan kullanmak zorunda değilsin. Sadece playerstate aynı kalsın. Silahların gürünümünü her zaman kod dan da direk details panelden de kapatabilirsin.  Menu leveline dummy (kukla) karakter koy. Yani hiç birşeyi olmayan üzerinde bir mesh bile olmayan boş bir pawn ata. Hiç bir şey gözükmesin. Oyun leveline geldiğinde playercontroller dan SetupInputMode u   ayarla. Kolay gelsin
Ara
Cevapla
#9
(22-08-2020, Saat: 21:13)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hareket edememen SetInputmode UI Only olayından oluyor gibi geldi ilk bakışta SetupInputModeGame falan gibi bir şey olarak ayarlayabilirsin. Bu arada Menu levelinde aynı karakteri gamemodu falan kullanmak zorunda değilsin. Sadece playerstate aynı kalsın. Silahların gürünümünü her zaman kod dan da direk details panelden de kapatabilirsin.  Menu leveline dummy (kukla) karakter koy. Yani hiç birşeyi olmayan üzerinde bir mesh bile olmayan boş bir pawn ata. Hiç bir şey gözükmesin. Oyun leveline geldiğinde playercontroller dan SetupInputMode u   ayarla. Kolay gelsin


Çok teşekkür ederim sayende oldu. İnternetten gelip benzer sorunla karşılaşanlar için:
Oyuna karakteri eklediğim halde (kukla karakter olmadığı halde) silahı değiştirmiyordu. Ben de her iki levelin game modunda da spawn olarak characterin olmasını istedim. Dediklerinin aynısını yaptım Open Level Blueprintten Set Input Game Only ekledim. FPS characterin içine gömülü olan diğer widgeti, karaktere değil de o level bp'nin içine ekledim. Onda da set input falan var. Her iki levelde farklı game modlar var ama aynı character spawn oluyor, aynı player states. Daha sonra ana ekrana arka plan ekledim. Karakterin tabancasının üzerindeki widgeti hidden in game ile gizleyip ana menüyü ayarlamış oldum.
Eldeki silah widgetinin bozuk olmasının sebebi ise shaderların yüklenmemesiymiş. Komediye bak.
Şu anda bir tek sol altta hareketi sağlayan joystick var. Onu gizlersem hiçbir sıkıntı kalmayacak.

edit: onu da böyle gizledim https://answers.unrealengine.com/storage...erface.jpg
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#10
(22-08-2020, Saat: 23:09)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(22-08-2020, Saat: 21:13)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hareket edememen SetInputmode UI Only olayından oluyor gibi geldi ilk bakışta SetupInputModeGame falan gibi bir şey olarak ayarlayabilirsin. Bu arada Menu levelinde aynı karakteri gamemodu falan kullanmak zorunda değilsin. Sadece playerstate aynı kalsın. Silahların gürünümünü her zaman kod dan da direk details panelden de kapatabilirsin.  Menu leveline dummy (kukla) karakter koy. Yani hiç birşeyi olmayan üzerinde bir mesh bile olmayan boş bir pawn ata. Hiç bir şey gözükmesin. Oyun leveline geldiğinde playercontroller dan SetupInputMode u   ayarla. Kolay gelsin


Çok teşekkür ederim sayende oldu. İnternetten gelip benzer sorunla karşılaşanlar için:
Oyuna karakteri eklediğim halde (kukla karakter olmadığı halde) silahı değiştirmiyordu. Ben de her iki levelin game modunda da spawn olarak characterin olmasını istedim. Dediklerinin aynısını yaptım Open Level Blueprintten Set Input Game Only ekledim. FPS characterin içine gömülü olan diğer widgeti, karaktere değil de o level bp'nin içine ekledim. Onda da set input falan var. Her iki levelde farklı game modlar var ama aynı character spawn oluyor, aynı player states. Daha sonra ana ekrana arka plan ekledim. Karakterin tabancasının üzerindeki widgeti hidden in game ile gizleyip ana menüyü ayarlamış oldum.
Eldeki silah widgetinin bozuk olmasının sebebi ise shaderların yüklenmemesiymiş. Komediye bak.
Şu anda bir tek sol altta hareketi sağlayan joystick var. Onu gizlersem hiçbir sıkıntı kalmayacak.

edit: onu da böyle gizledim https://answers.unrealengine.com/storage...erface.jpg
Çözüldüğüne sevindim. Temelide sağlam oldu böyle. Bu işte o kadar çok aĺt konu varki sürekli bir şeyler çıkıyor. Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Video Melee Damage Sorunu (Multiplayer) MR Studio 15 332 08-11-2020, Saat: 11:15
Son Yorum: erginegider
  Loading Ekranında LEVEL GEÇİŞ Sorunu serhatwxe 3 111 01-10-2020, Saat: 05:16
Son Yorum: erginegider
  Blueprint Açılırken Çökme Sorunu EdgeTypE 2 57 30-09-2020, Saat: 22:48
Son Yorum: nonlinear
  Mobile'da FPS sorunu serhatwxe 2 75 30-09-2020, Saat: 16:22
Son Yorum: serhatwxe
  [ACEMİ SORUSU] Karakterin Anlamsız Uçma Sorunu EdgeTypE 5 130 20-09-2020, Saat: 21:14
Son Yorum: EdgeTypE
  Client Teleport Sorunu mrtcnaslnts 6 141 19-09-2020, Saat: 10:50
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Düşman Karakteri Sorunu Emirhan Altaş 11 311 18-09-2020, Saat: 05:18
Son Yorum: Emirhan Altaş
  Visiblity sorunu mrtcnaslnts 6 113 17-09-2020, Saat: 23:49
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Respawn Can sorunu mariposaaaa 4 83 11-09-2020, Saat: 14:00
Son Yorum: mariposaaaa
Photo Equip Sorunu Emirhan Altaş 15 246 10-09-2020, Saat: 19:13
Son Yorum: Emirhan Altaş

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.