Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mekan tasarımı ve toplu iş aktarımı.
#1

Merhabalar arkadaşlar, uzun süredir unreal üzerinde nasıl daha iyi bölüm tasarımı yaparım araştırması içindeydim. Eski alışkanlıklarıma uygun ve pek de modüler olmayan bir konsept ile her şeyi blender üzerinde yapıp unreal'a aktarmaya karar verdim. Ancak bunu yaparken bir sorun ile karşılaştım.

Blender üzerindeki sahne
vJmJyO.png

6 ana mesh var ve alt+D ile birbirine bağlı olacak şekilde kopyaladım ve motor ayrı ayrı görmek yerine aynı mesh in temel modelini almalıydı.

İmport ederken sahne olarak atmayı farkettim. (Normal olarak atınca ayrı ayrı kabul ediyor ve eğer combine mesh yaparsanız bütün sahneyi tek mesh yapıyor ve bu benim asla işime gelmez)

LO2OGJ.png

Resim kalabalığı olmasın diye import ayarlarını göstermedim pek de gerek yok sanırım. Sorunum blender çıkışlı olduğunu düşünüyorum.

Unreal blueprint olarak istediğim gibi prefabrik hale getiriyor sahnemi. Ancak bütün meshlerin skalası x100!
1G4G71.png

İstediğim gibi onlarca mesh çıkarmak yerine 6 tane ana mesh i import ediyor ama bu sefer de bu meshler minnak. Big Grin

rJjJNB.png

Bu mesh skalası sorunun nasıl çözerim arkadaşlar? Ayrıca bu yöntem ile aktarım bana kolay geldi, level design üzerine bu konuda bir şeyler söylemek ister misiniz?

Teşekkürler.
Ara
Cevapla
#2
(19-09-2017, Saat: 20:25)chn Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhabalar arkadaşlar, uzun süredir unreal üzerinde nasıl daha iyi bölüm tasarımı yaparım araştırması içindeydim. Eski alışkanlıklarıma uygun ve pek de modüler olmayan bir konsept ile her şeyi blender üzerinde yapıp unreal'a aktarmaya karar verdim. Ancak bunu yaparken bir sorun ile karşılaştım.

Blender üzerindeki sahne
vJmJyO.png

6 ana mesh var ve alt+D ile birbirine bağlı olacak şekilde kopyaladım ve motor ayrı ayrı görmek yerine aynı mesh in temel modelini almalıydı.

İmport ederken sahne olarak atmayı farkettim. (Normal olarak atınca ayrı ayrı kabul ediyor ve eğer combine mesh yaparsanız bütün sahneyi tek mesh yapıyor ve bu benim asla işime gelmez)

LO2OGJ.png

Resim kalabalığı olmasın diye import ayarlarını göstermedim pek de gerek yok sanırım. Sorunum blender çıkışlı olduğunu düşünüyorum.

Unreal blueprint olarak istediğim gibi prefabrik hale getiriyor sahnemi. Ancak bütün meshlerin skalası x100!
1G4G71.png

İstediğim gibi onlarca mesh çıkarmak yerine 6 tane ana mesh i import ediyor ama bu sefer de bu meshler minnak. Big Grin

rJjJNB.png

Bu mesh skalası sorunun nasıl çözerim arkadaşlar? Ayrıca bu yöntem ile aktarım bana kolay geldi, level design üzerine bu konuda bir şeyler söylemek ister misiniz?

Teşekkürler.

Tek tek değilde hep birlikte gelmesini istiyorsanız, Import ederken açılan pencerede import ayarlarında "Combine Mesh" seçeneğini tikli hale getirin Smile
Ara
Cevapla
#3
İşte öyle olmuyor. Sahneyi tek fbx olarak blender'da gördüğüm hali gibi çıkarmalıyım. Bunun için import ederken prefabrik olarak aktarmam gerek. dediğiniz şekilde tüm sahne tek mesh olarak görülüyor ve uv'ler de cümbüş oluyor. Smile  Ayrıca bütün level'ı tek mesh yapmak imkansızdır. Optimizasyon, lightmap vs cık olmaz.
Ara
Cevapla
#4
Tekrar merhaba arkadaşlar. Sorunu buldum.
yzP7jj.jpg

Metrik ayarlarsanız unit scale otomatik 1.0 geliyor ama projeyi 0.01 skalası üzerine inşa edilmesi gerekiyormuş. hem sahne çıkışı hem obje çıkışında hiç bir sorun olmuyor. Clip ayarları ve display ayarlarını da başlangıç için resimdeki gibi ayarladım. Bu hali ile unreal e export a hazır oluyor blender.

İyi geceler.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Blender la mekan yapıp unreal enigne 4 e geçirmek? Sunrise 2 711 06-01-2018, Saat: 19:04
Son Yorum: Sunrise
  Bir Tasarımı İmport ettikten sonra Yapılması Gereken 1305 4 801 30-01-2016, Saat: 01:09
Son Yorum: SamsunLee
  UE4'e Model Aktarımı ile ilgili Ders alpery 6 1,193 05-12-2015, Saat: 21:09
Son Yorum: alpery
  UNREAL ENGİNE 4 Ev AKTARIMI VE NASIL KULLANILIR Black_Rain 5 2,439 25-11-2015, Saat: 22:24
Son Yorum: Black_Rain
  Marketten İndirilen Mekan AresMorris 3 884 20-10-2015, Saat: 01:29
Son Yorum: cahitburak
  İç mekan tasarımı nasıl yapılmalı? pyramind 3 1,283 30-09-2015, Saat: 16:19
Son Yorum: Phyrexian

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.