Modüler dizayn mobil "3d" oyunlar için pek iyi bir tercih değil.

Şöyle düşünün, bir dungeon dizayn ediyorsunuz oyununuz için. Duvarlarınız büyük ihtimalle kare kare duvar parçalarından oluşacaktır modüler çalışıyorsanız. Occlusion Culling(kameranın göremediği kısımları render etmemek) yaptığınızı düşünerek ortalama 10-15 tane duvar parçasının frame başına render edilmesi gerekir diye varsayalım. Instancing, batching gibi durumları göz önüne almazsak 10-15 tane rendering call demek olur bu frame başına.

Modüler dizayn yapmamış olsaydınız sağ duvar, sol duvar, yüzey ve tavan olmak üzere sadece 4 tane model için call yapılması gerekirdi, yani frame başına 4 tane call demek olur bu.

Biraz istatistiğe dökersek bu varsaydığımız verileri;

-> 30fps sabit çalışmasını istediğiniz bir oyunda modüler dizaynda 15x30 = 450 call, modüler olmayan bir dizaynda ise 4x30 = 120 call yapmış olursunuz saniyede. Bu veriler PC platformu için neredeyse hiçbir şey performansa etki açısından; fakat platformunuz mobil olunca gayet önemli oluyor. Neredeyse 4 katı fazla GPU call yapmış oluyorsunuz. Bir de FPS'yi artırmak isterseniz aradaki rakam daha da açılmış olacak.

Mobil oyunlarda optimizasyon çok çok önemlidir, o sebeple optimizasyon daima en ön planda olmalıdır geliştirme sürecinde.

Modüler tasarım size sadece level dizaynı sırasında zaman kazandırır ve işinizi kolaylaştırır, başka bir yararı yoktur bana göre görsellik vs. açısından auto-generated bir harita oluşturmayacaksanız.

Ha modüler dizayn hiç mi kullanılamaz, tabii ki kullanılabilir. Yalnızca fazladan birçok optimizasyon yoluna gitmeniz gerekir. Örneğin duvar parçaları için farklı LOD'ler(detay seviyesi, objeden uzaklığınıza göre objenin görüntü kalitesinin düşürülmesi) oluşturmanız gerekir, yapacağınız GPU call'ların ağırlığını büyük ölçüde düşürür bu yöntem mesela sayısını azaltmasa da.

Sonuç olarak eğer oyun geliştirme işinde yeniyseniz modüler tasarımı önermiyorum.
 
dyanikoglu' Alıntı:
Modüler dizayn mobil "3d" oyunlar için pek iyi bir tercih değil.

Şöyle düşünün, bir dungeon dizayn ediyorsunuz oyununuz için. Duvarlarınız büyük ihtimalle kare kare duvar parçalarından oluşacaktır modüler çalışıyorsanız. Occlusion Culling(kameranın göremediği kısımları render etmemek) yaptığınızı düşünerek ortalama 10-15 tane duvar parçasının frame başına render edilmesi gerekir diye varsayalım. Instancing, batching gibi durumları göz önüne almazsak 10-15 tane rendering call demek olur bu frame başına.

Modüler dizayn yapmamış olsaydınız sağ duvar, sol duvar, yüzey ve tavan olmak üzere sadece 4 tane model için call yapılması gerekirdi, yani frame başına 4 tane call demek olur bu.

Biraz istatistiğe dökersek bu varsaydığımız verileri;

-> 30fps sabit çalışmasını istediğiniz bir oyunda modüler dizaynda 15x30 = 450 call, modüler olmayan bir dizaynda ise 4x30 = 120 call yapmış olursunuz saniyede. Bu veriler PC platformu için neredeyse hiçbir şey performansa etki açısından; fakat platformunuz mobil olunca gayet önemli oluyor. Neredeyse 4 katı fazla GPU call yapmış oluyorsunuz. Bir de FPS'yi artırmak isterseniz aradaki rakam daha da açılmış olacak.

Mobil oyunlarda optimizasyon çok çok önemlidir, o sebeple optimizasyon daima en ön planda olmalıdır geliştirme sürecinde.

Modüler tasarım size sadece level dizaynı sırasında zaman kazandırır ve işinizi kolaylaştırır, başka bir yararı yoktur bana göre görsellik vs. açısından auto-generated bir harita oluşturmayacaksanız.

Ha modüler dizayn hiç mi kullanılamaz, tabii ki kullanılabilir. Yalnızca fazladan birçok optimizasyon yoluna gitmeniz gerekir. Örneğin duvar parçaları için farklı LOD'ler(detay seviyesi, objeden uzaklığınıza göre objenin görüntü kalitesinin düşürülmesi) oluşturmanız gerekir, yapacağınız GPU call'ların ağırlığını büyük ölçüde düşürür bu yöntem mesela sayısını azaltmasa da.

Sonuç olarak eğer oyun geliştirme işinde yeniyseniz modüler tasarımı önermiyorum.
cevabın için saol birde mobil için c++ veya blueprint den hangisini tercih etmeliyim ? mobil için c++ blueprinte göre  daha çok performans veriyor gibi geldi çünkü önceki yapmış olduğum oyunda  komple blueprint kullandım bilgisayarda sıkntı yoktu ama telefonda bazı şeyler 1 saniye geç algılıyordu bunun sebebinin blueprint olduğunu düşünüyorum.
 
LetsGoPop' Alıntı:
dyanikoglu' Alıntı:
Modüler dizayn mobil "3d" oyunlar için pek iyi bir tercih değil.

Şöyle düşünün, bir dungeon dizayn ediyorsunuz oyununuz için. Duvarlarınız büyük ihtimalle kare kare duvar parçalarından oluşacaktır modüler çalışıyorsanız. Occlusion Culling(kameranın göremediği kısımları render etmemek) yaptığınızı düşünerek ortalama 10-15 tane duvar parçasının frame başına render edilmesi gerekir diye varsayalım. Instancing, batching gibi durumları göz önüne almazsak 10-15 tane rendering call demek olur bu frame başına.

Modüler dizayn yapmamış olsaydınız sağ duvar, sol duvar, yüzey ve tavan olmak üzere sadece 4 tane model için call yapılması gerekirdi, yani frame başına 4 tane call demek olur bu.

Biraz istatistiğe dökersek bu varsaydığımız verileri;

-> 30fps sabit çalışmasını istediğiniz bir oyunda modüler dizaynda 15x30 = 450 call, modüler olmayan bir dizaynda ise 4x30 = 120 call yapmış olursunuz saniyede. Bu veriler PC platformu için neredeyse hiçbir şey performansa etki açısından; fakat platformunuz mobil olunca gayet önemli oluyor. Neredeyse 4 katı fazla GPU call yapmış oluyorsunuz. Bir de FPS'yi artırmak isterseniz aradaki rakam daha da açılmış olacak.

Mobil oyunlarda optimizasyon çok çok önemlidir, o sebeple optimizasyon daima en ön planda olmalıdır geliştirme sürecinde.

Modüler tasarım size sadece level dizaynı sırasında zaman kazandırır ve işinizi kolaylaştırır, başka bir yararı yoktur bana göre görsellik vs. açısından auto-generated bir harita oluşturmayacaksanız.

Ha modüler dizayn hiç mi kullanılamaz, tabii ki kullanılabilir. Yalnızca fazladan birçok optimizasyon yoluna gitmeniz gerekir. Örneğin duvar parçaları için farklı LOD'ler(detay seviyesi, objeden uzaklığınıza göre objenin görüntü kalitesinin düşürülmesi) oluşturmanız gerekir, yapacağınız GPU call'ların ağırlığını büyük ölçüde düşürür bu yöntem mesela sayısını azaltmasa da.

Sonuç olarak eğer oyun geliştirme işinde yeniyseniz modüler tasarımı önermiyorum.
cevabın için saol birde mobil için c++ veya blueprint den hangisini tercih etmeliyim ? mobil için c++ blueprinte göre  daha çok performans veriyor gibi geldi çünkü önceki yapmış olduğum oyunda  komple blueprint kullandım bilgisayarda sıkntı yoktu ama telefonda bazı şeyler 1 saniye geç algılıyordu bunun sebebinin blueprint olduğunu düşünüyorum.

Mobil için ben Unity kullanmanızı öneririm. İllaki unreal kullanacaksanız C++ daha iyi bir tercih olur.