Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mobile'da FPS sorunu
#1
Poly değerlerine dikkat etsem de, oyun içindeki bazı kısımlarda 1 saniyeliğine ciddi bir fps düşüklüğü oluyor. Bunu en çok hissettiğim nokta headshot olayı. Düşman karakterin kafasına ateş ettiğimde bir çok sorgu + ses + çıkan particle'dan dolayı tek seferliğine fps düşüyor. Ancak ondan sonra gelen düşman karakterlerde hiçbir sıkıntı olmuyor. Sanki sistem bu eylemi hafızaya kaydediyor gibi. Benim de aklıma şöyle ilkel bir çözüm geldi; oyun başlar başlamaz oyunun görünmeyen bir noktasına sesi kaldırarak bu kafadan vurma olayını event begin play tarzı bir event'a bağlarsam ne olur? hani tek seferde düşmanı indirsin ve hafızaya kaydetsin, ondan sonrası için fps düşüklüğü yaşamayayım. Bu mantıklı bir yaklaşım mı sizin önerileriniz neler?
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
#2
(29-09-2020, Saat: 02:36)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Poly değerlerine dikkat etsem de, oyun içindeki bazı kısımlarda 1 saniyeliğine ciddi bir fps düşüklüğü oluyor. Bunu en çok hissettiğim nokta headshot olayı. Düşman karakterin kafasına ateş ettiğimde bir çok sorgu + ses + çıkan particle'dan dolayı tek seferliğine fps düşüyor. Ancak ondan sonra gelen düşman karakterlerde hiçbir sıkıntı olmuyor. Sanki sistem bu eylemi hafızaya kaydediyor gibi. Benim de aklıma şöyle ilkel bir çözüm geldi; oyun başlar başlamaz oyunun görünmeyen bir noktasına sesi kaldırarak bu kafadan vurma olayını event begin play tarzı bir event'a bağlarsam ne olur? hani tek seferde düşmanı indirsin ve hafızaya kaydetsin, ondan sonrası için fps düşüklüğü yaşamayayım. Bu mantıklı bir yaklaşım mı sizin önerileriniz neler?

Muhtemelen ilk seferde ses particle vb. şeyleri aynı anda hem yükleyip hemde çalıştırmak zorunda olduğundan böyle yapmıştır. Tabii ki asıl sorun kodda. Optimizasyon yapılması gerekli. En basitinden bu assetleri önceden hafızaya yüklenmesini bunları değişken olarak herhangi bir  şeye verirsen en azından yüklenmesi önceye alınmış  olur. Bunun gibi yapılacak bir  çok şey vardır mutlaka.
Ancak senin çözüme gelince, çalışıyorsa ve gözükmüyorsa kim ne diyebilir. Sorunu çözdüğü sürece bence sıkıntı yok.
Ara
Cevapla
#3
(29-09-2020, Saat: 05:15)erginegider Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(29-09-2020, Saat: 02:36)serhatwxe Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Poly değerlerine dikkat etsem de, oyun içindeki bazı kısımlarda 1 saniyeliğine ciddi bir fps düşüklüğü oluyor. Bunu en çok hissettiğim nokta headshot olayı. Düşman karakterin kafasına ateş ettiğimde bir çok sorgu + ses + çıkan particle'dan dolayı tek seferliğine fps düşüyor. Ancak ondan sonra gelen düşman karakterlerde hiçbir sıkıntı olmuyor. Sanki sistem bu eylemi hafızaya kaydediyor gibi. Benim de aklıma şöyle ilkel bir çözüm geldi; oyun başlar başlamaz oyunun görünmeyen bir noktasına sesi kaldırarak bu kafadan vurma olayını event begin play tarzı bir event'a bağlarsam ne olur? hani tek seferde düşmanı indirsin ve hafızaya kaydetsin, ondan sonrası için fps düşüklüğü yaşamayayım. Bu mantıklı bir yaklaşım mı sizin önerileriniz neler?

Muhtemelen ilk seferde ses particle vb. şeyleri aynı anda hem yükleyip hemde çalıştırmak zorunda olduğundan böyle yapmıştır. Tabii ki asıl sorun kodda. Optimizasyon yapılması gerekli. En basitinden bu assetleri önceden hafızaya yüklenmesini bunları değişken olarak herhangi bir  şeye verirsen en azından yüklenmesi önceye alınmış  olur. Bunun gibi yapılacak bir  çok şey vardır mutlaka.
Ancak senin çözüme gelince, çalışıyorsa ve gözükmüyorsa kim ne diyebilir. Sorunu çözdüğü sürece bence sıkıntı yok.


Teşekkür ederim.
"Güneşin doğuşuna hiç şahit olmayanlar, batışını 'romantizm' sanırlar..." Nietzsche
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Video Melee Damage Sorunu (Multiplayer) MR Studio 15 332 08-11-2020, Saat: 11:15
Son Yorum: erginegider
  Mobile'da Level Açılır Açılmaz Oyun Donuyor serhatwxe 5 97 08-10-2020, Saat: 18:25
Son Yorum: serhatwxe
  Loading Ekranında LEVEL GEÇİŞ Sorunu serhatwxe 3 113 01-10-2020, Saat: 05:16
Son Yorum: erginegider
  Blueprint Açılırken Çökme Sorunu EdgeTypE 2 58 30-09-2020, Saat: 22:48
Son Yorum: nonlinear
  [ACEMİ SORUSU] Karakterin Anlamsız Uçma Sorunu EdgeTypE 5 133 20-09-2020, Saat: 21:14
Son Yorum: EdgeTypE
  Client Teleport Sorunu mrtcnaslnts 6 141 19-09-2020, Saat: 10:50
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Düşman Karakteri Sorunu Emirhan Altaş 11 311 18-09-2020, Saat: 05:18
Son Yorum: Emirhan Altaş
  Visiblity sorunu mrtcnaslnts 6 113 17-09-2020, Saat: 23:49
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Respawn Can sorunu mariposaaaa 4 84 11-09-2020, Saat: 14:00
Son Yorum: mariposaaaa
Photo Equip Sorunu Emirhan Altaş 15 246 10-09-2020, Saat: 19:13
Son Yorum: Emirhan Altaş

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.