@cahitburak güzel konuya değinmiş benim burada aslında demek istediğim konuyu biraz daha detaylandırmak istiyorum dediğim gibi önceleri bir oyun yapılacak ise opengl yada direct kütüphanesi ile visual studio üzerinden C++ veya hangi dil ile yazacaksanız entegreli kullanmak gerekiyordu, buda eğer hazır örnekler dışında dediğiniz gibi matematik biraz daha ağır basıyor benim işimde aslında yazılımda matematik ifadelerini nerede ise kullanmam çok nadir ama fizik gerektiren işlerde hele oyunlarda matematiksel fonksiyonlar önemli
Sırf ingilizce yada matematik gerekiyor diyede yarıda bırakmak doğru değil, ben unreal engine kullanımına geç başladım daha doğrusu gerekli olmadı hiç ama game maker kullanmış biri olarak event mantığı ile her şey nerede ise sürükle bırak mantığı ile rahat bir mobil oyun yapılıyor kısacası kullandığınız oyun motoru gün geçtikçe kişilere sürü ile kolaylıklar sağlıyor.
Önceleri 3d modelleme işi ile uğraşan ama nerede ise sıfır programlama bilgisi olan kişiler yabancı dili biraz iyi diye ortaya görsel açıdan çok güzel oyunlar çıkartabiliyor. Tabi bu kütüphanelerin kullanımı her ne kadar kolaylıklar yaratsa'da benim normalde 1-2mb tutacak bir oyunum 9mb tutuyor aynı durum unreal engine içinde geçerli en azından tavsiye olarak unreal engine öğrenirken diğer yandan yabancı dilin ile programlama bilgini biraz geliştirmen iyi olur.