Oyuncu sayısının ekran kartı performansıyla direkt veya dolaylı olarak alakası olmadığını söyleyebilirim.
UE4'ün networking yapısının desteklemesi ile alakalı bir durum. UE4 içerisinde bulunan Online Subsystem ve Dedicated yapısını kullanacağınızdan dolayı 125 oyuncu (client) şimdilik önerilen fakat 250 oyuncu sınırına kadar zorlayabilirsiniz. Bu sınırı zorlayabilmeniz için de Konum / hareket, etkileşim vb. replicateleri düzgün bir şekilde yapmalısınız. 250 sınırını 450-500 civarına getirmeniz için de saydıklarımın yanı sıra UE4'ün kendi socket yapısı yerine sıfırdan TCP/UDP soket yapısı yazılması ve tüm masraflardan kaçınmanız gerekiyor. (Bu verdiğim bilgiler kendi yaptığım testler ve kendi çalışmalarım üzerinden.) İyi bir sunucunuzun olması gerektiği gibi detayları söylememe gerek yoktur umarım. (% 5 CPU / 1,5 gb RAM), yaklaşık 250-500 kullanıcıyı idare eder. (64 vCPU kullanılmıştır)
Toplam fiziksel CPU (pCPU) = (Fiziksel soket) x (core)
Toplam vCPU = (pCPU) x (2 x core)
Bu hesaplamalar sunucunuza hangi işlemciyi seçeceğinizi belirleyecektir.
vCPU sanal CPU demektir ve sizin 1 serverınız üzerinden kaç tane oyun serverı açabileceğinizin hesaplarını yapmanızı sağlar.
Fortnite oyunu her oturum için 100 oyuncu desteklemektedir. Hem yeni replicate yapısını kullanmasına rağmen 100k + replicate edilmiş actor mevcut dolayısıyla bahsettiğiniz oyuncu sayıları şuan için çok uçuk.