Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Multiplayer oyun
#1

Ben ve bir kaç arkadaşım unreal c++ ile online bir oyun yapmak istiyoruz socket io ile server a bağlanan bir sistem yapacağız. Replication diye bir olay var bunu kullanabilir miyiz? Ya da clientlar nasıl birbirini görecek?
Ara
Cevapla
#2
(04-01-2020, Saat: 14:26)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Ben ve bir kaç arkadaşım unreal c++ ile online bir oyun yapmak istiyoruz socket io ile server a bağlanan bir sistem yapacağız. Replication diye bir olay var bunu kullanabilir miyiz? Ya da clientlar nasıl birbirini görecek?

servere bağlanma işini bilmiyorum ama Custom Event ile server  client yada multicast olarak veri alma çekme gibi işlemleri yapabilirsiniz yapabilirsiniz 

https://www.youtube.com/watch?v=nOJexbbhmSs

bu linkte animasyonları server ve clientte aynanda görülebilir yapıyor tabi aynı zamanda clientler arasıda oluyor bu videoyu anla zaten kolay bir işlem
bu şekilde çoğu şeyi yapabilirsin. mesela ben steam için eşler arası oyun yapıyorum bunun içinde custom eventi kullanıyorum hatta şimdi bununla ilgili bir konuda altına ben açıcam (:
Ara
Cevapla
#3
(04-01-2020, Saat: 17:55)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(04-01-2020, Saat: 14:26)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Ben ve bir kaç arkadaşım unreal c++ ile online bir oyun yapmak istiyoruz socket io ile server a bağlanan bir sistem yapacağız. Replication diye bir olay var bunu kullanabilir miyiz? Ya da clientlar nasıl birbirini görecek?

servere bağlanma işini bilmiyorum ama Custom Event ile server  client yada multicast olarak veri alma çekme gibi işlemleri yapabilirsiniz yapabilirsiniz 

https://www.youtube.com/watch?v=nOJexbbhmSs



bu linkte animasyonları server ve clientte aynanda görülebilir yapıyor tabi aynı zamanda clientler arasıda oluyor bu videoyu anla zaten kolay bir işlem
bu şekilde çoğu şeyi yapabilirsin. mesela ben steam için eşler arası oyun yapıyorum bunun içinde custom eventi kullanıyorum hatta şimdi bununla ilgili bir konuda altına ben açıcam (:

En kısa sürede izleyip bakacağım ama demek istediğim coop türü değilde mmorpg türü bir oyun.
Ara
Cevapla
#4
(04-01-2020, Saat: 18:03)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(04-01-2020, Saat: 17:55)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  servere bağlanma işini bilmiyorum ama Custom Event ile server  client yada multicast olarak veri alma çekme gibi işlemleri yapabilirsiniz yapabilirsiniz 

https://www.youtube.com/watch?v=nOJexbbhmSs



bu linkte animasyonları server ve clientte aynanda görülebilir yapıyor tabi aynı zamanda clientler arasıda oluyor bu videoyu anla zaten kolay bir işlem
bu şekilde çoğu şeyi yapabilirsin. mesela ben steam için eşler arası oyun yapıyorum bunun içinde custom eventi kullanıyorum hatta şimdi bununla ilgili bir konuda altına ben açıcam (:

En kısa sürede izleyip bakacağım ama demek istediğim coop türü değilde mmorpg türü bir oyun.

advanced session denilen bi pulign var buda network sistemi aslında bununla birlikte kullanırsın
Ara
Cevapla
#5
(04-01-2020, Saat: 18:09)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(04-01-2020, Saat: 18:03)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  En kısa sürede izleyip bakacağım ama demek istediğim coop türü değilde mmorpg türü bir oyun.

advanced session denilen bi pulign var buda network sistemi aslında bununla birlikte kullanırsın
Tekrar yoracağım ama peki bu replication mantığını kullanmam doğru mudur ?
Ara
Cevapla
#6
(04-01-2020, Saat: 18:11)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(04-01-2020, Saat: 18:09)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  advanced session denilen bi pulign var buda network sistemi aslında bununla birlikte kullanırsın
Tekrar yoracağım ama peki bu replication mantığını kullanmam doğru mudur ?
estağfurullah ne yorması arkadaşım

şimdi şöyle düşün mesela bir silah oyunu var sen oda kurduğunda yönetici oluyorsun ve odaya başka birileri geliyor. sen yönetici olduğun için onları odadan atabiliyorsun. peki odadan atma butonu neden sende var sadece çünkü replicate ile yapılmış aslında replicate custom eventin içerisinde olan bir şey custom eventi ekledikten sonra sağ taraftaki özelliklerinde 3 seçenek vardır altında da replicate vardır

server= ana sunucu (örnek verecek olursak yönetici diyelim zaten üstte de anlatmıştım)
client= ana sunucudan veri alma (örnek verecek olursak birlikte oynadığın bir arkadaşın diyelim mesela videoyu izlediysen arkadaşının animasyonları sendede gözükür)
multicast= genel buluttan veri alma (örnek verecek olursak yapay zeka diyelim. sen arkadaşınla bir oyuna girdin sadece ikiniz mesela karşınızda bir düşman var bunu sen öldürürsen adam yere sadece sende düşer arkadaşında düşmez ama multicast ile replicate edersen ikinizde de gözükür)

benim bildiğim ve uygulayarak gördüklerim bunlar yani olayın özü replicateyi kullanman bana göre doğrudur
Ara
Cevapla
#7
MMORPG türünde bir oyun için alınacak serverlar biraz tuzlu olabilir aynı şekilde eğer ilk projeniz ise geliştirmeye niyet etmenizi bile önermiyorum. Forumdaki bir çok başlıkta MMORPG geliştireler ile dalga geçiliyor. MMORPG oyun geliştirmek sanıldığının aksine çok zordur. Genellikle bu düşünceye sahip kişiler istedikleri cevaba ulaşamıyor D:
Ara
Cevapla
#8
Çok oyunculu oyunlarda replication kullanmanız kimi yerde zorunludur. Mesela oyuncunun canını replicate etmeniz gerekiyor ki, sunucu üzerinden can değeri doğrulansın. Eğer client üzerinde bir değişken olursa, oyuncu hile yapabilir.
Ara
Cevapla
#9
(05-01-2020, Saat: 01:19)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Çok oyunculu oyunlarda replication kullanmanız kimi yerde zorunludur. Mesela oyuncunun canını replicate etmeniz gerekiyor ki, sunucu üzerinden can değeri doğrulansın. Eğer client üzerinde bir değişken olursa, oyuncu hile yapabilir.

Benimde araştırdığıma göre replication kullanmayı önermiyorlar server tarafını socketio ile bağlıyorum. Replication kullanırsam hilenin önüne geçemeyeceğim söyleniyor.
Ara
Cevapla
#10
(05-01-2020, Saat: 22:36)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(05-01-2020, Saat: 01:19)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Çok oyunculu oyunlarda replication kullanmanız kimi yerde zorunludur. Mesela oyuncunun canını replicate etmeniz gerekiyor ki, sunucu üzerinden can değeri doğrulansın. Eğer client üzerinde bir değişken olursa, oyuncu hile yapabilir.

Benimde araştırdığıma göre replication kullanmayı önermiyorlar server tarafını socketio ile bağlıyorum. Replication kullanırsam hilenin önüne geçemeyeceğim söyleniyor.

Nasıl bir hile mesela ? Eğer veri akışını sunucudan müşteriye doğru yaparsan hile sorunu yaşaman zor. Müşteri sunucu üzerindeki bir veriyi değiştirmemeli. Hileye karşı alınacak en büyük önlem budur. Bu şekilde müşteri kendi bilgisayarındaki ram üzerinden bir veriyi değiştirse bile sunucu ms sonra yeni veriyi üzerine yazacaktır ve müşterinin yaptığı izinsiz değişim eski haline dönecektir.
Unreal engine videoları çekiyorum. Kanalım : https://www.youtube.com/channel/UCmiEx4K...V6cmQ1oWpA
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Hiçbir Kod Bilgisi Bilmeden UE4 Oyun Yapabilirmiyim enesbv 8 2,459 17-10-2017, Saat: 00:44
Son Yorum: Khubur
  UE4 C++ Oyun Ayarları cahitburak 4 1,790 01-02-2016, Saat: 17:47
Son Yorum: DeveloperPHOBOS
  Veri Yapılarının Oyun Geliştirmede Kullanım Alanı dyanikoglu 2 1,022 09-12-2015, Saat: 17:40
Son Yorum: dyanikoglu

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.