Ben ve bir kaç arkadaşım unreal c++ ile online bir oyun yapmak istiyoruz socket io ile server a bağlanan bir sistem yapacağız. Replication diye bir olay var bunu kullanabilir miyiz? Ya da clientlar nasıl birbirini görecek?
(04-01-2020, Saat: 14:26)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Ben ve bir kaç arkadaşım unreal c++ ile online bir oyun yapmak istiyoruz socket io ile server a bağlanan bir sistem yapacağız. Replication diye bir olay var bunu kullanabilir miyiz? Ya da clientlar nasıl birbirini görecek?
servere bağlanma işini bilmiyorum ama Custom Event ile server client yada multicast olarak veri alma çekme gibi işlemleri yapabilirsiniz yapabilirsiniz
https://www.youtube.com/watch?v=nOJexbbhmSs
bu linkte animasyonları server ve clientte aynanda görülebilir yapıyor tabi aynı zamanda clientler arasıda oluyor bu videoyu anla zaten kolay bir işlem
bu şekilde çoğu şeyi yapabilirsin. mesela ben steam için eşler arası oyun yapıyorum bunun içinde custom eventi kullanıyorum hatta şimdi bununla ilgili bir konuda altına ben açıcam (:
İnsan; gücü olmadığı için değil, hedefi olmadığı için yol alamaz.
(04-01-2020, Saat: 18:03)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (04-01-2020, Saat: 17:55)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı: servere bağlanma işini bilmiyorum ama Custom Event ile server client yada multicast olarak veri alma çekme gibi işlemleri yapabilirsiniz yapabilirsiniz
https://www.youtube.com/watch?v=nOJexbbhmSs
bu linkte animasyonları server ve clientte aynanda görülebilir yapıyor tabi aynı zamanda clientler arasıda oluyor bu videoyu anla zaten kolay bir işlem
bu şekilde çoğu şeyi yapabilirsin. mesela ben steam için eşler arası oyun yapıyorum bunun içinde custom eventi kullanıyorum hatta şimdi bununla ilgili bir konuda altına ben açıcam (:
En kısa sürede izleyip bakacağım ama demek istediğim coop türü değilde mmorpg türü bir oyun.
advanced session denilen bi pulign var buda network sistemi aslında bununla birlikte kullanırsın
İnsan; gücü olmadığı için değil, hedefi olmadığı için yol alamaz.
04-01-2020, Saat: 19:06
(Son Düzenleme: 04-01-2020, Saat: 19:07, Düzenleyen: muhammedsgrl.)
(04-01-2020, Saat: 18:11)serhat272 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (04-01-2020, Saat: 18:09)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı: advanced session denilen bi pulign var buda network sistemi aslında bununla birlikte kullanırsın
Tekrar yoracağım ama peki bu replication mantığını kullanmam doğru mudur ?
estağfurullah ne yorması arkadaşım
şimdi şöyle düşün mesela bir silah oyunu var sen oda kurduğunda yönetici oluyorsun ve odaya başka birileri geliyor. sen yönetici olduğun için onları odadan atabiliyorsun. peki odadan atma butonu neden sende var sadece çünkü replicate ile yapılmış aslında replicate custom eventin içerisinde olan bir şey custom eventi ekledikten sonra sağ taraftaki özelliklerinde 3 seçenek vardır altında da replicate vardır
server= ana sunucu (örnek verecek olursak yönetici diyelim zaten üstte de anlatmıştım)
client= ana sunucudan veri alma
(örnek verecek olursak birlikte oynadığın bir arkadaşın diyelim mesela videoyu izlediysen arkadaşının animasyonları sendede gözükür)
multicast= genel buluttan veri alma
(örnek verecek olursak yapay zeka diyelim. sen arkadaşınla bir oyuna girdin sadece ikiniz mesela karşınızda bir düşman var bunu sen öldürürsen adam yere sadece sende düşer arkadaşında düşmez ama multicast ile replicate edersen ikinizde de gözükür)
benim bildiğim ve uygulayarak gördüklerim bunlar yani olayın özü replicateyi kullanman bana göre doğrudur
İnsan; gücü olmadığı için değil, hedefi olmadığı için yol alamaz.
05-01-2020, Saat: 00:58
(Son Düzenleme: 05-01-2020, Saat: 00:59, Düzenleyen: MATILA.)
MMORPG türünde bir oyun için alınacak serverlar biraz tuzlu olabilir aynı şekilde eğer ilk projeniz ise geliştirmeye niyet etmenizi bile önermiyorum. Forumdaki bir çok başlıkta MMORPG geliştireler ile dalga geçiliyor. MMORPG oyun geliştirmek sanıldığının aksine çok zordur. Genellikle bu düşünceye sahip kişiler istedikleri cevaba ulaşamıyor D:
Çok oyunculu oyunlarda replication kullanmanız kimi yerde zorunludur. Mesela oyuncunun canını replicate etmeniz gerekiyor ki, sunucu üzerinden can değeri doğrulansın. Eğer client üzerinde bir değişken olursa, oyuncu hile yapabilir.