Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nereden başlamalıyım?
#1

Merhaba arkadaşlar birkaç yıldır 3D'ye merak sardım ve kendimi temel konularda geliştirdim. Tabi şuana kadar çok önemli şeyler yapmış değilim. Daha çok küçük projelerde çalıştım. Şuanda ise çok güzel bir oyun hazırlayıp insanlara sunmak istiyorum. Düşündüğüm fikir ise rüya simülasyonu gibi birşey. Çeşitli rüya mapları arasında gidip geliyorsunuz. Tasarım hazır ama önce nereden başlayacağım konusunda bir fikrim yok. Objeleri mi ayarlamalıyım? Arayüzü mü hazırlayayım? sizin öneriniz nedir?
Ara
Cevapla
#2
Size de merhaba foruma hoş geldiniz, kendi oyun yapma deneyimimle başlamak isterim boş laf söylemiş olmam en azından. Sonuçta ben de herkes gibi yapmaya çalışmıştım. Öncelikle arkadaşlar, oyun yapmak çok zor bunu oyun oynayıp da umutlanıp yapmak isteyenler için söylememizde büyük yarar var hiç değilse nereden başlayacakları konusunda daha bilinçli hareket ederler. Bu işte en önemlisi azimli ve sabırlı olmanızdır gerçekten öyle bir yerden sonra para ve zaman devreden çıkıyor bu sefer sıkılıyorsunuz ve yarım kalıyor, sonra zaten bir daha girişmek istemeniz imkansız o yüzden PLANLI!! olmanız lazım çoğu konularda söylenmiştir, bahsi geçmiştir ama kimse fazla önemsememiştir. Eğer planlı olmadan oyun yapmaya girişirseniz ne olur biliyor musunuz hiç bir şey yapamazsınız bırakın oyun yapmayı hiç bi şey öğrenemezsiniz, bir adım dahi ileri gidemezsiniz. Aşağı da planlı olmanın neye yarayacağını daha iyi anlayabilirsiniz.

 Eğer benim gibi giriştiğiniz de yaşınız 14, 15 yaşlar ise  tuaf diyebileceğim çok anım vardır kendime göre, onları geçeyim.. sadece şu kadarıyla bulaşmayın derim elinizi bile sürmeyin oynayın daha iyi en azından durduğunuz oturduğunuz yerde sinir stres yapıp olağan psikolojinizi de parçalamanıza hiç gerek yok. Hayat çok güzel arkadaşlar zaman da işte bu yüzden çok değerli bazı kişiler o yaşların iyi olduğunu söyler ama inanın derslerden olup bu oyun işine girişip başarısızlıklarla uğraşmak akıl karı olmaktan çıkıp aptallık, budalalık, hatta mallık, olabiliyor. Neyse konuya geleyim ben ilk başta gerçekten de bir şey bilmiyordum ama hikayesi oyunun amacı kafamda falan belliydi aslında sorun bu değil, bu kendimi avuttuğum kısmı neyse ufaktan yazıp çiziyordum deftere de

 orası tamam oyun motorlarını da araştırdım kafama ve kendime en uygun gördüğüm motoru, tabi en iyi motorlardan da birisi ama ben daha çok başarılı olabilmek adına bu motoru uygun  buldum. UNREAL ENGİNE 4 evet en sonun da girdim BP ve ya c++ seçeneğim varmış bunlar kodlama bölümü zaten bilinen kodlama genel olarak c++ dır. Ben direk bp ye giriştim yani o da kolay değil ama belli bir zaman 3 ve ya 6 ay gibi bir sürede rahat öğrenebileceğin türden tabi ki ingilizcen iyiyse burası kesin gerekli demem daha doğru olur. Asıl mevzumuz da : Modelleme, karakter, animasyon, bir de bu kadarla da kalmıyor bunların hepsini sen seçeceksin, sen tasarlayacaksın hiç bilgin yoksa kaldın açarsın otomatik eklenen karakter ve ufak bir harita karakteri bir saga bir sola hareket ettirirsin Smile bilgin yok nasıl işlediğini bilmeyince nereyi açarsan aç bilmediğinden her yeri kurcalarsın sonra döndün tekrar off dedikten sonra oynaya bastın al buyur buradan yak lan karakter hareket etmiyor daha ilk dakikadan gol yedik dersin düzeltmeye girersin tabi nereye girdiğini de unuttun haritaya bakmışsın orayı kurcaladın. ahaaa!! Undecided laaan harita gitti karanlık bomboş.. Shy Error built error please check bp diyen yazı çıktı Smile hocam o dediğin neyse umarım küfür değildir. Diyerek kalırsın işte bu da özet arkadaşlar.
Burada en büyük sorun olacak şeylerden bir diğeri ise oyunun konusu, hikayesi amacı, bunları önceden belirlemen kesinlikle gerekli yapmazsan yukarı da ki durumun aynısına düşersin, en iyisi yaz çiz boş vaktinde düşün asla ikinci plana atma önce dereyi göreyim bi ayağımı sokayım sonra geçemezsem bi şeyler düşünürüz deme aman sakın dere derin değildir ama belli olmaz o işler Wink.

İşte  sana tavsiyem ise oyunun nasıl olacağı bir yerde yazılıysa, tasarımı, modellemesi ile başlaman olur sonrası su gibi akar tabi temel bilgin var diye oradan diyorum. yoksa bu iş şöyle sıralanıyor bende Wink

1 - İlk olarak temel öğrenmen araştırman (Motor, Tasarım, modelleme,)

2 - Oyununla alakalı şeyleri düşün hikaye yazabilmen çok önemli oyunun konusun da karar vermen gerek tereddüt etmeyeceğin bir şeyi kafan da oluştur. (Hikaye, Konu, Amaç)

2 - Araştırıp her bilgiyi kavrayıp ne kadar zamanın gideceğini anladıktan sonra (motoru indirmeye başla dene bp yi de c++)
dene dedim çünkü içinde uğraşırsan sana yabancı gelmez sonra bakarsın o bilgiyle kodlama yapamıyorsundur. Kodlama bilgine odaklanman gerek iyice geliştir hem uygula hem de öğren ama kendi oyununda değil kendine küçük bir proje seç ufak bir oyun falan olur maksat yapabilecek misin o bitebilecek mi kendini sınamak için bu da gerekli bir şey.

3 - O projeyi başarıyla bitirdin mi? işte o zaman hazırsın ufak bir arkadaş çevresinden falan yardımcı edinmende yarar var tabi ekip de kurabilirsin maliyeti falan olur belki aranızda anlaşır iş bitince halledebilirsiniz o şekilde 1, 2 kişi bul. En azından karakter, animasyon bir de harita kısmında yardımcı olabilsinler yeterli sen de kodlamada gidersin sonuçta oyunun nasıl olacağını sen biliyorsun işte bu kısım da böyle..

4 - Benim için konu böyle başkasının daha farklı deneyimleri vardır umarım onlarda anlatırlar gerçi buna benzer çok konu var ama yine de lazım olur yazmakta fayda var.
Umarım doğru bir şekilde anlatabilmişimdir, size başarılar dilerim umarım bir gün oyununuzu oynamak nasip olur hepimize Smile . İyi forumlar dilerim kolay gelsin..
Hazır burada bundan da bahsederken forumda ki bana yardımcı olan herkese de teşekkür ederim bilmediğim çoğu bilgiyi de burada ki arkadaşlar sayesinde öğrendim teşekkür etmeye fırsatım olmadı yada aklıma gelmedi galiba  kusuruma bakmayın çoğumuzun dertleri falan derken bazen bu önemli şeyleri unutuyoruz..
Ara
Cevapla
#3
(06-09-2019, Saat: 13:52)KralArsla10 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Size de merhaba foruma hoşgeldiniz, kendi oyun yapma deneyimimle başlamak isterim çünkü çoğu kişi başlayıpta mutlu sona ulaşacaklarını sanmasınlar yani imkansız değil tabi ki bilgiliyseniz konulara hakimseniz bu işin üstesinden geleceğinize inanırsanız zaman para önemli olmayan konularsa yapılabilir.
ama benim gibi giriştiğiniz de yaşınız 14 15 yaşlar ise Big Grin yaşadığım tuaf zamanlar da olmuştu.. bulaşmayın oynayın daha iyi en azından durduğunuz oturduğunuz yerde sinir sitres psikoloji falan kalmaz hayat çok güzel zaman da bu yüzden çok değerli bazı kişiler o yaşların iyi olduğunu söyler ama inanın derslerden olup bu oyun işine girişip başarısızlıklarla uğraşmak akıl karı olmaktan çıkıp aptallık, budalalık, hatta mallık, olabiliyor. Neyse konuya geleyim ben ilk başta gerçekten de bir şey bilmiyordum ama hikayesi oyunun amacı kafamda belliydi ufaktan yazıp çiziyordum deftere de
neyse orası tamam oyun motorlarını araştırdım kafama ve standartıma en uygun motor tabi en iyi motorlardan daa birisi olan UE4 girdim BP ve ya c++ seçeneğim varmış ben direk bp ye giriştim yani o da kolay değil ama belii bir zaman 3 ve ya 6 ay rahat öğrenirsin ingilizcede şart tabi gerçi kelimelere hakim olsan da yeterli olabilir ama oyunu yarım ingilizce ile bitirmek pek iyi olmaz kolayda aynı şekilde, eveet mevzuya geleyim : Modelleme, karakter,animasyon, bir de bu kadarla da kalmıyor bunların hepsini sen seçeceksin sen tasarlıyacaksın burada en büyük sorun olacak şey HİKAYE özellikle burası benim hali hazırda düşündüğüm yazıp çizdiğim bir hikaye, oyunun amacı falan belliydi kafamda umarım senin de düşündüğün bir hikayen vardır, kısacası
böyle sana tavsiyem ise oyunun nasıl olacağı bir yerde yazılıysa, tasarımı, modellemesi ile başlaman olur sonrası su gibi akar tabi temel bilgin var diye oradan diyorum. yoksa bu iş şöyle sıralanıyor bende Wink
1 - İlk olarak temel öğrenmen araştırman (Motor, Tasarım, modelleme,)
2 - araştırıp her biligiyi kavrayıp ne kadar zamanın gideceğini anladıktan sonra (motoru indirmeye başla dene bp yi de c++)
dene dedim çünkü içinde uğraşırsan sana yabanccı gelmez sonra baktın o bilgiyle kodlayamıyorsun kodlama bilgini geliştir hem uygula hemde öğren ama kendi oyununda değil kendine küçük bir proje seç ufak bir oyun falan olur maksat yapabilecekmisin o bitebilecek mi onu bitir
3 - o projeyi başarıyla bitirdin mi? işte o zaman hazırsın ufak bir arkadaş çevresinden falan orası sana kalmış
4 - benim için konu böyle başkasının daha farklı deneyimleri vardır umarım onlarda anlatırlar gerçibuna benzer çok konu var Smile
Umarım doğru br şekilde anlatabilmişimdir, size başarılar dilerim. İyi forumlar..
Hazır burada bundan bahsederken forumda ki bana yardımcı olan herkese de teşekkür ederim bilmediğim çoğu bilgiyi de burada ki arkadaşlar sayesinde öğrendim teşekkür etmeye fırsatım olmadı yada aklıma gelmedi galiba Sad kusuruma bakmayın çoğumuzun dertleri falan derken bazen bu önemli şeyleri unutuy
Ellerinize sağlık gerçekten faydalı bir yazı olmuş. Ellerinize sağlıkSmile
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Nereden Başlamalıyım? Fiv 1 191 05-07-2019, Saat: 23:13
Son Yorum: A.Salih
  Oyun yapmaya nereden başlayım ? Theislord 6 1,967 09-08-2018, Saat: 12:07
Son Yorum: kertenkele219
  Nereden başlamalı? pyramind 4 644 04-09-2017, Saat: 15:42
Son Yorum: UnLucky
Question Nerden başlamalıyım? Marshmello 1 489 05-11-2016, Saat: 15:03
Son Yorum: hydrogenx
  Merhaba yeniyim ve nereden başlamalıyım burakhans12 4 1,056 05-07-2016, Saat: 20:09
Son Yorum: dvl
  Unreal Engine'a nasıl başlamalıyım? META 4 1,210 11-04-2016, Saat: 19:20
Son Yorum: UnRealKilled
  Nerden nasıl başlamalıyım blackman 1 678 15-01-2016, Saat: 14:20
Son Yorum: cihatozdemir

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.