Objeyi attach to actor ile karakterime bağladım ve yürütürken collisionu yok sayıyo obje her yerden geçiyo bu sorunu nasıl aşabilirim?
TornadoTT' Alıntı:Objeyi attach to actor ile karakterime bağladım ve yürütürken collisionu yok sayıyo obje her yerden geçiyo bu sorunu nasıl aşabilirim?
cahitburak' Alıntı:Karakter üzerinde değişiklik yapmadan bu adımları sırasıyla kontrol edin.
- Kutunun collisiona sahip olduğundan emin olun (belli ki var ama bir de primitif deneyin, yani box gibi basit bir collision olsun).
- Küp için Collision bölümünde Collision Presets değerini Block All olmazsa Block All Dynamic yapın.
- Küp için Physics bölümünde Simulate Physics aktif olmalıdır.
- Son olarak yine küp için Collision bölümünde Simulation Generates Hit Eventsi aktifleştirin.
hydrogenx' Alıntı:Ek olarak şu şekilde attach etmeyi de deneyebilirsin. Basit bir cube bu şekilde attach ettiğinden duvarlara veya diğer fiziksel objelere tepki verecek ve içlerinden geçmeyecektir. Unutmadan Sürüklediğin objenin "Simulate Physics" etkin olmalıdır. Ayrıca hemen altındaki damping değerleriyle oynayarak obje ağırlığını değiştirebilirsin.
TornadoTT' Alıntı:cahitburak' Alıntı:Karakter üzerinde değişiklik yapmadan bu adımları sırasıyla kontrol edin.
- Kutunun collisiona sahip olduğundan emin olun (belli ki var ama bir de primitif deneyin, yani box gibi basit bir collision olsun).
- Küp için Collision bölümünde Collision Presets değerini Block All olmazsa Block All Dynamic yapın.
- Küp için Physics bölümünde Simulate Physics aktif olmalıdır.
- Son olarak yine küp için Collision bölümünde Simulation Generates Hit Eventsi aktifleştirin.
Bu sefer biraz daha zorluyo duvara temas edince ama karakteri yürütünce tekrar giriyo.
cahitburak' Alıntı:Bu ayarları beraber kombinasyonlar halinde de deneyebilir misiniz? Biraz fazla seçenek var ama...
hydrogenx' Alıntı:Yukarıda attığım ekran görüntüsündeki yolu az önce denedim. Basit bir cube ekledim. Collision falan hiç bir şey yok. Fakat gayet güzel çalışıyor. Karakter ile duvar arasında kalıyor cube objelere hiç bir şekilde girmiyor. Denediğim ve olumlu sonuç aldığım yolu paylaştım, çalışması gerekli.
hydrogenx' Alıntı:Evet standart Third Person karakterde denedim.
cahitburak' Alıntı:Tam istediğin biçimde ben de çalıştıramadım.
Aslında bir yolu şu iki nesneyi hiç Attach etmeden herşeyi fiziğin yapmasına izin vermek. Karakter tarafında da karakterin temas ettiği nesne Dynamic ise ve nesne karakterin dik olarak önünde duruyorsa itme animasyonu devreye girmeli sadece.
TornadoTT' Alıntı:O zaman karakterle ilgili bi sorun var.Karakterle obje elinizdeyken sağ sol yapıp kamerayı denedinizmi bu sefer giriyomu?
hydrogenx' Alıntı:TornadoTT' Alıntı:O zaman karakterle ilgili bi sorun var.Karakterle obje elinizdeyken sağ sol yapıp kamerayı denedinizmi bu sefer giriyomu?
Hayır hiç bir şekilde başka bir obje içerisine girmiyor. Sabaha kadar halledemezsen, gündüz ufak bir video kaydedebilirim bunu göstermek için.
hydrogenx' Alıntı:Sorunu çözdün mü bilmiyorum ama, ben videoyu kaydettim. Benim önerdiğim yöntem şöyle bir sonuç ortaya çıkartıyor:
(Kolay upload için kaliteyi düşürdüm fakat yine de belli oluyor.)
Farklı yöntemler de vardır elbette, fakat basit haliyle bunu çıkartabiliyorum ortaya
hydrogenx' Alıntı:Objeyle işin bittiği anda Detach From Component ile objeyi ayırmayı denedin mi?
hydrogenx' Alıntı:Peki o tutma animasyonu bitene kadar Attach etmeyi delay ile geciktirmeyi denesen? Mantıken animasyon bitince attach etmiş olursun.
Unreal Engine Türkiye topluluğunun çalışmasını sağlamak için isteğe bağlı olarak çerezleri kullanmaktayız.