muhammedsgrl

Unreal MVP
14 Tem 2019
317
114
43
25
(24) Erzincan
Arkadaşlar nasıl anlatacağımı bilmiyorum ama şöyle bir özet geçeyim. şimdi bende bir ev modular paketi var duvarlar camlar kapılar çatılar vs. şimdi durum şöyle ben bir oda tasarlamak istiyorum odayı yapıyorum camı kapısı ve duvarları var üstü falan kapalı sadece ışık alacak 1 cam var ve o da o kadarda büyük değil 2-3 metre kare falan. ben bunu build ettikten sonra odanın içi karanlık oluyor skybox ı ayarlanabilir yapıyorum cubemap falan seçiyorum post procesten min max ışık ayarlarını yapıyorum ama yinede odada istediğim normal hayattaki bir gündüz görünümünü elde edemiyorum karanlık kalıyor birde mesela duvarların köşelerinden boşluk olmadığı halde ışık parlamaları geliyor. bana nasıl bir ışıklandırma yapabilirim ve moduler parçalarını nasıl birleştirmem gerekir söylermisiniz ?
 
genelde modüler parçaları çok az miktarda birbirinin içine geçirmek sızma olayını çözüyor, yine de sorun devam ederse extra parçalar atman gerekebilir, skylight ı haritadan sil tekrar at, bazen saçma şekilde bugta kalıyor devreye girmiyor, indirect intensity i değerini az miktarda yükselt, fazla arttırırsan saçma bir görüntü oluşur herşey beyazlaşır, yine yeterli gelmezse, yine skylight içinde lower hemisphere değerini çok az miktarda arttır. bu dediğim değerleri arttırdığında ışıkta değişme görmüyorsan skylight ı sil tekrar at haritaya öyle dene. yine de sıkıntı yaşarsan son olarak world settingsteki lightmass değerleri ile düzeltme yapabilirsin
 
nonlinear' Alıntı:
genelde modüler parçaları çok az miktarda birbirinin içine geçirmek sızma olayını çözüyor, yine de sorun devam ederse extra parçalar atman gerekebilir, skylight ı haritadan sil tekrar at, bazen saçma şekilde bugta kalıyor devreye girmiyor, indirect intensity i değerini az miktarda yükselt, fazla arttırırsan saçma bir görüntü oluşur herşey beyazlaşır, yine yeterli gelmezse, yine skylight içinde lower hemisphere değerini çok az miktarda arttır. bu dediğim değerleri arttırdığında ışıkta değişme görmüyorsan skylight ı sil tekrar at haritaya öyle dene. yine de sıkıntı yaşarsan son olarak world settingsteki lightmass değerleri ile düzeltme yapabilirsin

2yjNDQ.jpg


hocam skybox demişim skylight olacaktı o evet skylighti defalarca sildim tekrar attım zaten sadece ayarlanabilir yaptım onun dişinda güneş ışığını falan hiç ellemedim. durum resimdeki gibi  kamera içeride de olsa böyle karanlık duruyor çok hafif bir aydınlanma oluyor sadece
fZv3pU.jpg


buda moduler paketin demosu. bundaki tüm skylighti directionallighti hepsini kopyalayıp üstte yer alan projeye atıyorum yine değişme yok istediğim ışıklndırma tam olarak bu yani. birde lightmass demişsiniz onuda world settingden ayarladım onun hiç bir etkisini göremedim sanki pasif gibi onu etkinleştirmek için ligtmasin volumesini attım yine bir değişme olmadı. son olarakta bu ikinci resimdeki tavanın meshi yarım yani plane gibi bir tarafı gözükmüyor zeminde aynı şekilde acaba nununda bir etkisi olabilir mi ?
 
skylight intensity i arttırdığında tüm mapte bulunan aydınlanma oranını arttırır, değişmemesi hiç normal değil. auto exposure u editor settingsten devre dışı bırak bunu her halikarda yap zaten auto exposure bir cacığa yaramıyor uzay oyunu yapmıyorsan. ayrıca bir ihtimal cast ray-traced shadow açmış olabilirsin skylight ta önce onu kontrol et, kapalıysa, skylight cast shadow u kapatıp dene madem ne diyeyim
 
nonlinear' Alıntı:
skylight intensity i arttırdığında tüm mapte bulunan aydınlanma oranını arttırır, değişmemesi hiç normal değil. auto exposure u editor settingsten devre dışı bırak bunu her halikarda yap zaten auto exposure bir cacığa yaramıyor uzay oyunu yapmıyorsan. ayrıca bir ihtimal cast ray-traced shadow açmış olabilirsin skylight ta önce onu kontrol et, kapalıysa, skylight cast shadow u kapatıp dene madem ne diyeyim

hocam skylightlik bir iş yokmuş directional lighttaki indirect lightingi 6 yaptım birde dediğiniz gibi lightmassi biraz kurcaladım numu 10 yaptım falan istediğim görünümü elde ettim sayılır. teşekkürler. bu arada lightmassin ne işe yaradığını hala anlayamadım ama
 
world settingste yaptığın ayarlar build almadığın sürece devreye girmez, açıkçası ben ışık ayarlarının %50 sini skylight ile hallediyorum. boş bir haritada gece ortamı oluştur, environment color değerini arttırarak tüm haritanın aydınlanma oranını arttırabilirsin ancak bu tek başına çalışan birşey değil diğer aydınlatma ayarlarıyla beraber etkili olacaktır. ayrıca yine buradan lightmap size vs, gibi harita geneli ayarları da değiştirebilirsin. açıkçası görselliği en çok etkileyen şey ışıklandırma ve nesnelerde ışıklandırmayı doğrudan etkileyen UVmap ..vs gibi kısımlar, bununla alakalı da çok fazla ayar var, uğraşmak gerekiyor