SefiriKebir

Yeni üye
28 Haz 2015
2
0
0
(55) Samsun
Tüm forum kullanıcılarına selam olsun. Aranıza yeni katıldım ve bu forumu oldukça beğendiğimi de belirtmek isterim. Konuma dönecek olursam. Şimdi Blueprint kodlama işini gerçekten kolaylaştırıyor. Ancak sanırsam C++ ile kodlama yapılırsa daha fonksiyonel çalışmalar ortaya çıkıyor Şimdi belki dediğim çok saçma da olabilir. Lütfen kusuruma bakmayın daha yeniyim. Devam edecek olursam C++ ile kodlama yapmak için acaba önerebileceğiniz kaynak siteleri var mıdır ? İngilizce olursa da olur ki büyük ihtimalle ingilizce kaynak vardır, türkçe kaynak bulmak oldukça zor. Yabancı kaynakları az çok anlayabileceğimi düşünüyorum. Teşekkür ederim şimdiden. Umarım yanlış anlaşılmaz bu arada ben yabancı kaynakları kast etmiştim. Türkçe kaynak olarak tabii ki burayı kullanıyorum. Ve belki elimden gelirse ve sizin için de mahsuru olmazsa o kaynakları elimden geldiğince çevirip burada da sunmak isterim.
 
Aramıza hoşgeldin SefiriKebir!
Öncelikle söylemem gerekirse bildiğim kadarıyla Blueprint ile C++ aynı seviyede. Yani C++ ile ne yapabiliyorsanız, Blueprint ile de aynı şeyleri yapabilmeniz mümkün. Kaynak sitelerine gelecek olursak Unreal Engine'in resmi olarak oluşturulan dökümanları mevcut;
Introduction to C++ Programming in UE4
 Burada bulunan linkten diğer referanslara da yönelebilmeniz mümkün.


İyi forumlar dilerim,
Kaan ÖZTÜZÜN
 
Kaan ÖZTÜZÜN' Alıntı:
Aramıza hoşgeldin SefiriKebir!
Öncelikle söylemem gerekirse bildiğim kadarıyla Blueprint ile C++ aynı seviyede. Yani C++ ile ne yapabiliyorsanız, Blueprint ile de aynı şeyleri yapabilmeniz mümkün. Kaynak sitelerine gelecek olursak Unreal Engine'in resmi olarak oluşturulan dökümanları mevcut;
Introduction to C++ Programming in UE4
 Burada bulunan linkten diğer referanslara da yönelebilmeniz mümkün.



İyi forumlar dilerim,
Kaan ÖZTÜZÜN



Teşekkür ederim dönüşünüz için. İyi forumlar.
 
Merhaba, görsel programlama her zaman kod programlamadan daha yavaş ve daha sınırlıdır. Bunun sebebi görsel programlamada oluşturduğunuz bütün bağlantılar ilk önce koda, oradan da makine diline çevirilirler. Tabiki buradaki hız farkını algılamak için çok çok çok büyük bir proje gereklidir. Bir de şu var. Blueprint bir alfabe üzerinden oluşturulmuş hazır kelimeler gibidir. Yani örneğin Türkçe alfabesinden en yaygın kelimeler önceden türetilmiş ve siz kullanıyorsunuz gibidir. İşte tam bu noktada eğer sizin ihtiyacınız olan çok nadir kullanılan bir kelimeyse, alfabeyi kullanarak o kelimeyi yazmak durumundasınız. Şimdi buradan özetle şunu diyebiliriz, eğer blueprint bana yetmiyor diyebilecek kadar blueprint'i öğrendiyseniz zaten c++ öğrenmeniz gerekir. Yok ben yeniyim zaten dediğinize göre, "blueprint vs c++" sorgusuyla hiç vakit kaybetmeyin derim.
Saygılar.
 
Ahmed Keskin'in söyledikleri doğrudur. Eğer hız farkı projenizi etkiliyorsa en sık kullanılan fonksiyonları C++'da hesaplatıp Blueprint olarak expose etmek önerilen çalışma tarzı zaten. O yüzden projenize Blueprintlerle bir giriş yapın, ilerde gerekiyorsa C++'a geçin. Tabi belli bir projeniz yoksa da ben kendimi Unreal Engine programcısı olarak geliştirecem derseniz direk C++'a dalın. C++ için en iyi başlangıç noktası neresidir bilmiyorum yalnız.
 
Kaan ÖZTÜZÜN' Alıntı:
Blueprint candır, gerisi heyecandır :D

Heheh. Zamanında UDK'yı kullanmaya başlama nedenlerimden birisi Kismet idi. Sonra UE4'ün Beta'sında bi de Blueprintlere geçince yeni araba sahibi olmuşum gibi bi hisse kapılmıştım ki blueprintlerin o zamanlarki hali şimdikinin yanında hesap makinesi gibi kalıyor. 
 
Jacky' Alıntı:
Kaan ÖZTÜZÜN' Alıntı:
Blueprint candır, gerisi heyecandır :D

Heheh. Zamanında UDK'yı kullanmaya başlama nedenlerimden birisi Kismet idi. Sonra UE4'ün Beta'sında bi de Blueprintlere geçince yeni araba sahibi olmuşum gibi bi hisse kapılmıştım ki blueprintlerin o zamanlarki hali şimdikinin yanında hesap makinesi gibi kalıyor. 

Ben hep söylüyorum, Kismet'i özlüyorum hala. Bir türlü alışamadım gitti Blueprint'e :D 
 
Benim anladığım olay blueprint nodeları zaten c++ kodlarıyla oluşturuldu , bizde kendimize özel nodelar yapmak istersek c++ kullanabiliyoruz fakat c++ programlama biraz zahmetli bir iş.
 
Kısmet'te yapabileceğin şeyler sınırlıydı.

Blueprint'te ise tamamen hayal gücüne ve bilgine bağlı olarak yapabileceğin şeylerin sınırı neredeyse hiç yok.
Bununla birlikte olarak blueprint'te tek bir yol değil bir şeyi genel olarak 2 3 farklı yolla yapabilme olanağı var.
 
Leralonde' Alıntı:
Benim anladığım olay blueprint nodeları zaten c++ kodlarıyla oluşturuldu , bizde kendimize özel nodelar yapmak istersek c++ kullanabiliyoruz fakat c++ programlama biraz zahmetli bir iş.

Çok uzun zaman olmuş, belki ben forumda yokken yazılmış ama cevap vermek istedim.

C++ zor bir programlama dilidir yada öyle gelir bilmiyorum. Özellikle pointer/referans kavramları çok karıştırılır diğer programlama dillerine göre...vs. Belki bu yüzden öğrenmek zordur.

Ama bir kez öğrendikten sonra UE4'de C++ ile programlamanın bir çok noktada Blueprint Graph ile programlamaktan daha kolay olduğunu görürsünüz. UE4 için her zaman denildiği gibi, Blueprint en üst seviyede birkaç değişiklike C++ ana sınıfını değiştirirse kullanışlı oluyor. Bunun dışında VP tarafında biraz fazla iş yapıldığında düğümler arasında kayboluyorsun.