Tanhu

Unreal MVP
22 Tem 2015
208
34
0
Belirtilmemiş
Merhabalar arkadaşlar.

Başlıktan da anlaşılacağı gibi bu konuda oyun dosyalarınızın nasıl Steam'e yükleneceğini açıklayacağım. Öncelikle karışıklık olmaması için önemli bir noktayı belirtmem gerekiyor. Bu konu Steam'e oyunu kabul ettirme süreçlerini kapsamaz, yalnızca oyun dosyalarınızın Steam'e nasıl yükleneceğini açıklar.


Steam Partner hesabınız hazırsa, gerekli gizlilik ve yayımcılık sözleşmelerini imzaladıysanız ve artık oyununuzun mağaza sayfasını düzenleyebilecek durumdaysanız, oyunu yükleme işlemlerine başlamak için hazırsınız demektir.


1- Steamworks SDK indirin
Giriş yaptıktan hemen sonra Paneli Görüntüle'ye tıklayarak panonuza gidin. Aşağı doğru indiğinizde SDK dosyalarını indirebileceğiniz aşağıdaki menüyü göreceksiniz. Tıklayın ve indirin.

unknown.png



2- Steamworks Ayarlarına gidin
Uygulama ayarlarınızı yaptığınız menüye gelin. Aşağıya doğru indiğinizde Steamworks ayarlarını yapabileceğiniz kısmı göreceksiniz. Buraya girin.

unknown.png


3- Steamworks Ayarlarını yapın
Oyun adınızı doldurun, yükleme yapacağınız platformları seçin. Ben yalnızca Windows için yüklemeye yapacağım için aşağıdaki gibi bir ayar kullandım.

unknown.png


SteamPipe sekmesinden Depolar'a gidin. Aşağıdaki gibi bir düzenlemeye sahip olmanız gerekiyor. Eğer yoksa yeni depo oluştur diyerek oluşturabilirsiniz. İşiniz bitince kaydedin.

unknown.png



Şimdi ise Kurulum sekmesinden Genel Kurulum ayarlarına gidin. Yürütülebilir yazan kısımda, oyununuzun .exe dosyasının adı neyse o yazmalı. Eğer .exe dosyanızın adı WindowsNoEditor.exe ise orada da o yazmalı. Alttaki ayarları da oyunun hedef altığı platforma göre ayarlayabilirsiniz.

unknown.png


Yaptığımız değişiklikleri Yayınla sekmesinden yayınlıyoruz. Şimdilik buradaki işimiz bitti.

unknown.png


4- Steamworks Uygulaması ile Dosyaları Yükle
İndirdiğiniz Steamworks SDK arşiv dosyasını çıkartın ve aşağıda belirttiğim dizine gidin. Şu anda 
...tools\ContentBuilder\content

Buraya oynanmaya hazır oyun dosyalarınızı atın. Yanlış anlaşılmama olmaması için küçük bir not, herhangi bir proje dosyasıyla işimiz yok.

unknown.png


Şimdi ise yüklemek için ...tools dizinine gidin. Burada SteamPipeGUI adında bir arşiv dosyası göreceksiniz. Çıkartın ve uygulamayı çalıştırın.

Aşağıdaki gibi bir görüntüyle karşılaşacaksınız.

unknown.png


App ID kısmına oyununuzun App ID'sini girmeniz gerekiyor. Öğrenmek için Steamworks ayarlarınızı yaptığınız sayfayı ziyaret edin, panoda kolaylıkla App ID'nizi görebileceksiniz.
unknown.png


Build Description kısmına herhangi bir yazı yazıp bırakın. Bende default olarak "Your build description here" yazmaktaydı. Türkçe karakter kullanmamanızı öneririm, hiç denemedim ama sorun çıkartabilir.

Öncelikle Add Depot ile yeni depo ekleyin.

Depot ID kısmına ise Depoları Yönet kısmında yazan ID'yi girmeniz gerekmekte. Buraya SteamPipe sekmesinden Depolara tıklayarak gidebilirsiniz.

unknown.png


Build Path kısmında .exe dosyasının bulunduğu klasörü seçtim. Bu dosya WindowsNoEditor. Siz de aynı şekilde önceki adımlarda dosyalarını attığınız yere gidip bu şekilde ilgili klasörü seçmelisiniz. Eğer dosyaları nereye attığınızı hatırlamıyorsanız önceki adımlara tekrar bakın.

Alt kısımda Steamworks SDK ContentBuilder Path kısmını, Browse butonuna tıklayarak SDK dosyaları içerisinden ContentBuilder klasörünü seçerek doldurun.

Son olarak Steamworks hesabınızın bağlı olduğu Steam hesabınızın kullanıcı adını ve şifresini girin. Ardından ortada yer alan upload butonuna basın.

Karşınıza muhteşem bir cmd ekran gelecek. Muhtemelen size giriş işlemi için güvenlik kodu gönderecektir. Onu yazın ve enter tuşuna basıp devam edin. Sormazsa da sadece beklemeniz yeterli.

Bu ekranda ne kadar upload ettiğiniz, kalan süre ya da yükleme hızı gibi bilgiler yer almaz. O yüzden başka uygulamalar ile bunları ölçmeniz ancak mümkün olacaktır. Oyun dosyalarınız yüklendiği zaman cmd kendini kapatacaktır. Size tavsiyem eğer oyun dosyalarınız çok büyükse başlangıçta test amaçlı ufak bir oyun dosyası oluşturup atmanız. Bu sayede süreci düzgün halledip halletmediğinizi daha hızlı görürsünüz.

5- Yüklenilen Dosyaları Onaylayın
Yükleme işlemi bittikten sonra SteamPipe sekmesinden Derlemeler kısmına girin. Aşağıdakine benzer bir ekranla karşılaşacaksınız.

Dal için derlemeyi yayınla kısmından "default"u seçin ve Değişikliği Önizle butonuna basın.
unknown.png


Son olarak Set Build Live Now butonuna basın ve işleminiz hazır. Güncelleme Steam'de henüz yapılmamışsa, Steam'i kapatıp açabilirsiniz. Bu durumda güncellemeyi farkedip yapacaktır.
unknown.png


Eksik kısımlar olabilir, çok net hatırlamıyorum süreçleri. Eğer bir sorunla karşılaşırsanız cevaplandırmaya çalışırım.
 
Merak ettiğim bi konuydu Teşekkürler. Şuan Greenlight Kalktı bildiğim kadarıyla. Peki oyunumuzu Steam'e nasıl kabul ettiriyoruz. Yayımcılık sözleşmesini imzalayıp ücretini ödedikten sonra herşey halloluyor mu. Oyunumuzu direkt yükleyebiliyor muyuz? Ve yüklediğimiz oyunda Steam bize bi güzellik yapıp Yeni oyunlar listesinde bizi gösteriyor mu? Kaç gün veya kaç görüntülemeye kadar?
 
MR Studio' Alıntı:
Merak ettiğim bi konuydu Teşekkürler. Şuan Greenlight Kalktı bildiğim kadarıyla. Peki oyunumuzu Steam'e nasıl kabul ettiriyoruz. Yayımcılık sözleşmesini imzalayıp ücretini ödedikten sonra herşey halloluyor mu. Oyunumuzu direkt yükleyebiliyor muyuz? Ve yüklediğimiz oyunda Steam bize bi güzellik yapıp Yeni oyunlar listesinde bizi gösteriyor mu? Kaç gün veya kaç görüntülemeye kadar?



1-5 iş günü içerisinde kontrol ediyorlar , uygunsa onaylıyorlar.
 
Önemli değil arkadaşlar :)

Steam Direct ile ilgili bilgiler paylaşılmış, buradan inceleyebilirsiniz.

http://www.unrealengineturkiye.com/steam-direct-rehberi-konusu.html

Oyunlar kasıtlı olarak gösterilmiyor sanırım. Oyunun türüne göre "Benzer Oyunlar" altında gösteriliyor. Atıyorum bir shooter yaptınız ve oyuncu başka bir shootera bakıyor, altta benzer oyunlarda sizin oyun gözükebiliyor.

Önceden içinde bulunduğum bir proje bu şekilde 100.000 istek listesi elde etmişti. Özel bir çaba da harcanmamıştı.