Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyun Geliştirme Hakkında Tartışma
#1
Arkadaşlar epeydir aklıma takılan bazı sorular var ve bu sorularımı sizlerle paylaşıp sizlerin fikirlerini almak istiyorum.

1.Sorum : Forumda MVP rolü ve üstündeki arkadaşlar çok bilgili.Bu arkadaşların neler yaptığını merak ediyorum.Mesela yayınladığınız oyununuz var mı? Markete koyduğunuz asset var mı? Mesleğiniz nedir? Biz acemi soruları sorduğumuzda, onca eksiğe rağmen oyunlarımızı yayınladığımızda bizim hakkımızda neler düşünüyorsunuz?

2.Sorum : Kendimden örnek verecek olursam ben tek kişilik bir ekip olduğum için tek başıma oyunlarımı geliştiriyorum.Sadece belirli seviyede blueprint ve photoshop biliyorum.Tek bir kişi olduğum için geliştirdiğim oyunlarda 3D Model, animasyon, vb. birçok şeyi dışarıdan hazır bir şekilde temin ediyorum. Sizce geliştirdiğim oyunları yayınlasam ne tür tepkilerle karşılaşırım siz bu işe nasıl bakıyorsunuz?

3.Sorum : UE4'ün marketinde birçok bitmiş hazır projeler var. Bu adamlar blueprinte o kadar hakimken neden bir oyun yayınlamayıp markete asset koyuyor anlamış değilim. Mesela bu dediğime ithafen birçok istisna mevcut. linkteki assetin sahibi adam bu yaptıklarını Steam'a koysa muhtemelen daha az para kazanırdı. Velhasıl şunu demek istiyorum, markete bu tarz asset koyan yüzlerce kişi varken benim oyun geliştirip yayınlamam bana çok saçma geliyor.Ben daha replicate sorunlarını çözemezken linkini verdiğim adam Blazing Sailsyapıp markete koymuş. Siz bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?
Ara
Cevapla
#2
Ustam doğru yolu gösteren yok.Biliyorum diyenler bile yanlış biliyo ya.En ustalar ise anlatmıyor.zamanları yok.Ben hep yanlış yolu farkedip öğrendim diyorum.sonra bi bakıyom oda yanlış yolmuş.Yani ince ayrıntı çok işin içinde.Ben çok yüksek bir MMORPG ye giriştim.Yol bi yere çıkmayabilir bile, zaman uzun olduğundan.hep sabrediyorum.bakalım nereye kadar.
Oyun dediğin herşeyin en kolay hale getirilmesi sonucu ortaya çıkan keyif eğlence veren şey diyelim,bence.
Bende Tek başıma yapıyorum.Blueprint iyi biliyorum.Fakat bir işi yaparken çok şeyi düşünmekten kafa karışıyor.Doğru yolu bulmak.Zaman ve tecrube işi.Kursttaki adama güvenmiyorum kendim yaparım en iyisini.Tabi çok zaman demek.olsun.Yeri geliyor kodları yapıyorum yeri geliyor.Icon oluşturuyorum. Inventory  için.Bi kere 10.000 tane Icon renderleyeceğim kesin.2500 tanesi hazırlandı.Karakterin hareketi ile zıplamasıyla jeton toplamayla oyun yaptığını sananlar var.Ben TCP,UDP,Network,Database,Inventory,FTP den versiyon güncelleme.Bu tarz işlere merak sardım.İp nedir, port açma nedir, kavradım zaten.Iconlar,Assetlerim Harddiskimde saklı duruyor.Şuan Kod işlerindeyim.
Mesela server kurcam o serverı en çok 2 saat içinde yeniden sıfır bir bilgisayara aktarabilmem lazım.Bakım zamanlarında diyim.Daha ortada birşey yok fakat bunlar oyunu taşınabilir yapan sistemler.her şeyinin hazır hale gelmesi.titizlik yani.Oyun yayınlamak cesaret işi.
Ben takıntılı insanımda ondan böyle yazıyorum.
1=Hepimiz acemiyiz.
2=Tek kişi çok zaman harcar.(tahminimce başkasına güvenmiyorsun o yüzden tek yapıyorsun.Ben öyleyimde).Oyun oldu demek gerekir ilk.yayınlamak için.
3=Onlar tembel teneke.tek kişi olup oyun yapamayacağına inanırlar.3d bilen asset yapar.c++ bilen plugin yapar.
Ara
Cevapla
#3
Selamlar,

1. soruna istinaden, MVP yim ancak kesinlikle çok bilgili olduğumu iddaa etmiyorum, bilgim dahilinde vakit buldukça soruları yanıtlamaya çalışıyorum sadece. Unreal aslında o kadar geniş ki tek bir alanda uzmanlaşmak bile başlı başına bir iş(atıyorum 3d ve materyal, niagara, karakter sistemleri ve AI....), son zamanlarda ben işin daha çok game developer kısmındayım, önceden yalnız çalışıyordum, şu an bir şirkete tam zamanlı başka bir şirkete de remote çalışıyorum, 2 taraf için de yazılım kısmında gibi gözüksem de işin her kısmında bende el atmak zorunda kalıyorum çünkü gelen assetler maalesef oyun motoruna her zaman uyumlu olmuyor ve ben tekrar üzerinden geçip düzeltmeler yapmak durumunda kalıyorum. Yayınladığım oyun EBR biliyorsunuz ancak mevcut işlerle o kadar meşgulüm ki tıkanıp kaldı, hala erken erişimde ve ben EBR için kalem oynatmaya bile vakit bulamıyorum. Markete asset koymadım ancak koymak isterim, oyunun her milimetresi ile boğuşup yayınlamak ve feedbackler doğrultusunda sürekli onunla uğraşmaktansa işin küçük bir kısmını içeren ve herkesin işine yarayabilecek bir şey hazırlayıp onu markette satmak bana daha mantıklı gözüküyor, hatta bununla ilgili bir çalışma da yapmışlığım var ancak tamamlamaya vakit bulamadım, UE5 için zaman bulursam toparlayıp markete atabilirim, çünkü kurduğum sistem tek bir pawn içinde aracın sadece meshlerini değiştirip eklemek istediğiniz extra parçaları koyduğunuz zaman ister multi teker, ister tank, ister helikopter, ister uçak haline çok hızlı ve basit şekilde dönüşmesini sağlıyor ve nanite parçalar ile kullanılabiliyor, bence satar bakalım göreceğiz. Sizlerin oyun yapıp yayınlamasında bir sıkıntı görmüyorum ancak hedef kitleye gerçekten ulaşabileceğiniz, reklamını yapabileceğiniz veya bir yayıncı şirketle anlaşıp yayına aldırabileceğiniz oyunlar ile vakit harcamanızı tavsiye ederim. mesela ben EBR için ingiltere merkezli bir şirketle görüştüğümde adamlar oyunu yayınlamasaydınız biz yayınlayabilirdik şeklinde bir dönüş yaptı. ilk etapta asla büyük düşünmeden size isim ve prestij kazandırabilecek küçük projelere yönelin, üzgünüm ama jetboy un yazdığı gibi mmorpg bir oyuna yönelmek size yalnızca deneyim kazandırır. 

2. soruna istinaden tek başına oyun geliştirmenin zorluğunu çok iyi bilen birisi olarak asla istediğin sonuca tam olarak ulaşamıyorsun, aklında binlerce fikir ama eldeki malzeme ve zaman belli, çoğu şeyden vazgeçmeye başlıyorsun bu da sana eksik ve insanları tam anlamıyla tatmin etmeyen bir geri dönüş olarak karşına çıkıyor. Açıkçası oyun şirketleri boşuna yüzlerce adam çalıştırmıyor desek yeridir Smile

3. sorunun cevabını aslında 1. soruda verdim sayılır, dediğim gibi amaç para kazanmak ise daha basit ve mantıklı çözümlere gitmen daha iyi bence.
Ara
Cevapla
#4
--------
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  UE Mobile Geliştirme hk. OkComputer 2 59 11-01-2022, Saat: 20:47
Son Yorum: OkComputer
  [ACEMİ SORUSU] [ÇÖZÜLDÜ] Actor'ün Componentini oyun sürecinde yok etmek VoiclessCry 0 48 02-01-2022, Saat: 18:12
Son Yorum: VoiclessCry
  Tilemap hakkında VoiclessCry 0 53 19-12-2021, Saat: 16:33
Son Yorum: VoiclessCry
  Tilemap ler hakkında VoiclessCry 8 194 14-12-2021, Saat: 19:26
Son Yorum: nonlinear
  [ACEMİ SORUSU] Substractler hakkında VoiclessCry 0 72 08-12-2021, Saat: 22:48
Son Yorum: VoiclessCry
  Oyun zorluğu ayarlama mantığı hakkında swordar 2 177 26-11-2021, Saat: 23:38
Son Yorum: swordar
  [ACEMİ SORUSU] Unreal engine 5 ile oyun çıkarabiliyor muyuz ? swordar 1 186 23-11-2021, Saat: 21:34
Son Yorum: Cnrtnbl
  [ACEMİ SORUSU] Set Relative Location hakkında VoiclessCry 2 241 22-10-2021, Saat: 14:17
Son Yorum: VoiclessCry
  Mmorpg hakkında f.s.uysal@gmail.com 4 359 16-10-2021, Saat: 06:55
Son Yorum: leonscottkfm
  UE4 Paperflipbook hakkında (ÇÖZÜLDÜ) VoiclessCry 1 245 15-10-2021, Saat: 17:11
Son Yorum: VoiclessCry

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.