sergioramos19

Cezalı Üye
28 Tem 2016
37
-12
0
(6) Ankara
Sahnemizde sayılar var ve bunlara toplama çıkarma çarpma işlemi yaptırtmak istiyorum.

2. İse oyuncu kendi makematik işlemini yapacak blueprint sonucu kontrol edip doğru ise işlem yapacak mesale ekrana dogru yazsın yada yanlış.
 
sergioramos19' Alıntı:
Sahnemizde sayılar var ve bunlara toplama çıkarma çarpma işlemi yaptırtmak istiyorum.

2. İse oyuncu kendi makematik işlemini yapacak blueprint sonucu kontrol edip doğru ise işlem yapacak mesale ekrana dogru yazsın yada yanlış.

Hayranım şöyle yazanlara  :) Öncelikle senin sahnen deki objeleri yada kafanda nasıl bir şey kurduğunu bilmiyorum fakat işin mantık kısmına gelirsek; tıkladığın sayılar sayı dizisine işlemler işlem dizisine alınıp döngü ile döndürülüp sonuç değişkenine set edilmelidir.
 
Resimde ki gibi sahneden aldığı sayıları ve işlemleri yerleştirmesini istiyorum yada 4 işlem menüsü sabit olabilir. Toplamayı otomatik yapmak istiyorum. 2 kademesinde Kullanıcı kendisi yapacak ama oyun doğru mu diye kontrol edecek .
Y4jdoE.png
 
Şimdi burada şöyle bir sıkıntı olur. Teker teker toplattırmak çarptırmak sıkıntı değil ama ; 3+5=8 iken 3+5*5=28 olur. Çünkü çarpma ve bölmenin toplama ve çıkarmaya önceliği vardır. Yani diyeceğim o ki oturup uğraşmak gerek :)
 
3+5*5 örneğinde 3+5'i (3+5) olarak tanımlarsanız doğru sonucu alırsınız aslında. Ama evet, işlemi de kullanıcının "yerleştirip" değiştirmesi işi biraz zorlaştırıyor. Yine de Math Expression veya normal BP node'larını kullanarak yapılabilecek basit bir örneği şurada görebilirsiniz:

ilem_zpsxskqleg6.jpg


Yeşil pinlere girilecek değişkenler masa üstündeki sayılardır. Bu değişkenleri hangi kutucuk seçiliyse onun değeri ile Set yaparsanız seçip yerleştirmiş olduğunuz sayılarla işlem yapılır.