QuantDialectic

Yeni üye
28 Eki 2015
10
0
0
(31) Hatay
Merhabalar herkese.Oynadığım bir oyun var adı Tera Online.Bu MMORPG oyunun oyun motoru UE 3.MMORPG oyunlarında oluşturulan haritalar,hareketli nesneler(Şelale,Şimşek,Volkan patlaması gibi) oyun motorunun kendi yapısında oluşturulabiliyor mu yoksa Oyun Motoruyla beraber yardımcı programlar amacıyla mı yapılıyor Efekt ve Animasyon programlarıyla beraber?


Oynadığım oyundan netten bir ekran görüntüsüde attım
 

Ekli dosyalar

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    282.2 KB · Görüntüleme: 26
Photoshop veya GIMP kesin kullanmanız gerekecek, bunlar dışında Adobe After Effects ve parçacık simülasyonu render etmenizi sağlayacak bir modelleme programına da ihtiyacınız olabilir yapmak istediğiniz efekte göre. Mesela bir patlama efekti oluşturmak istiyorsunuz. Önce bu efekti ya bir video olarak bulmanız ya da ayrı bir programda simülasyonunu oluşturup ardından yine video olarak(veya kare kare) kaydetmeniz gerekli. Ardından bu videoyu After Effects içinde karelere ayırıp belirli aralıklarda sabit karelerini almanız ondan sonra da photoshop içinde bu kareleri tek bir texture'da birleştirip bir flipbook haline getirmeniz lazım: flipbook nedir.
Motor içinde bu tür textureları nasıl kullanmanız gerektiğine dair fikir edinmek istiyorsanız Starter Content içindeki parçacık efektlerini inceleyebilirsiniz.
 
Hocam unreal engine yeni indirdim ve önemli bi parantez açayım bu işte çok ama çok yeniyim.Bilgisayarı yeni aldım.Makine bölümü mezunuyum ve çizim programlarıyla aram gayet iyi konudan sapmak gibi olmasın ama bir yandan da oyun yapımını öğrenmek için 2 senedir hevesliyim.MODO,3Ds Max,Blender,ZBrush,Maya ve Softimage programlarını indirdim.Ne yapmam lazım bir yol haritası olarak.
 
Kendinize basit, küçük çaplı bir oyun projesi seçin ve bunu yapmaya çalışın. Bunu seçtikten sonra nereden başlayacağınız daha kolay şekillenecektir. Tasarım ile ilgilenmiş olmanızdan dolayı tasarım projeleri yapıp, bir süre UE4'ü gerçek zamanlı render aracı olarak da kullanabilirsiniz. Birçok kişi mimari görselleştirme için kullanıyor zaten mesela. Bu sürede oyun motoruna adapte olursunuz. Daha sonra oyun olabilecek projelere başlarsınız. Kullanıcıdan nasıl Input alınır, parçalar buna nasıl tepki verir gibi...
 
cahitburak' Alıntı:
Kendinize basit, küçük çaplı bir oyun projesi seçin ve bunu yapmaya çalışın. Bunu seçtikten sonra nereden başlayacağınız daha kolay şekillenecektir. Tasarım ile ilgilenmiş olmanızdan dolayı tasarım projeleri yapıp, bir süre UE4'ü gerçek zamanlı render aracı olarak da kullanabilirsiniz. Birçok kişi mimari görselleştirme için kullanıyor zaten mesela. Bu sürede oyun motoruna adapte olursunuz. Daha sonra oyun olabilecek projelere başlarsınız. Kullanıcıdan nasıl Input alınır, parçalar buna nasıl tepki verir gibi...

Bu projeler 2D ya da 3D olması farkeder mi Directx ve Visual Basic nasıl başlamak için?
 
Cahit'in söylediklerine ek olarak, Modo, Max, Maya ve Blender arasından sadece bir tane modelleme programı seçip onun üzerine odaklanın. "Hangisi daha iyi" olayına kafayı takmayın zaman kaybedersiniz sadece. Siz kullanmayı bildiğiniz sürece her modelleme programıyla herşeyi yapabilirsiniz. Zbrush şu aşamada bir işinize yaramayacaktır. Modelleme konusunda genel bir bilgiye sahip olduğunuzda Zbrush neye yarar ve ne yapabilir diye bakar, ihtiyacınız varsa onu öğrenmeye başlarsınız.
 
QuantDialectic' Alıntı:
cahitburak' Alıntı:
Kendinize basit, küçük çaplı bir oyun projesi seçin ve bunu yapmaya çalışın. Bunu seçtikten sonra nereden başlayacağınız daha kolay şekillenecektir. Tasarım ile ilgilenmiş olmanızdan dolayı tasarım projeleri yapıp, bir süre UE4'ü gerçek zamanlı render aracı olarak da kullanabilirsiniz. Birçok kişi mimari görselleştirme için kullanıyor zaten mesela. Bu sürede oyun motoruna adapte olursunuz. Daha sonra oyun olabilecek projelere başlarsınız. Kullanıcıdan nasıl Input alınır, parçalar buna nasıl tepki verir gibi...

Bu projeler 2D ya da 3D olması farkeder mi Directx ve Visual Basic nasıl başlamak için?

Oyun motorları, siz alt seviye grafik kütüphaneleri ile ilgilenmeyin diye var. DirectX yada OpenGL öğrenmeniz gerekmiyor. Visual Basic ise çok ilgisiz bir programlama dili. Unreal Engine için C++ bilmeniz gerekiyor. C, C# yada Java biliyor olsaydınız C++ öğrenmeniz kolaylaşırdı. Bununla beraber C++ öğrenmenize gerek yok. Programlama gerektiğinde Blueprint kullanabilirsiniz. Çizim programlarıyla aranız iyi olduğu için tasarıma yönlenmenizi tavsiye ediyorum. Makine bölümünde olmanız dolayısıyla çizim programlarından kastınızın Solid yada MaxAutoCAD gibi programlar olduğunu tahmin ediyorum bu yüzden 3 boyut tavsiye ederim. Yok eğer çizim programlarından kastınız Photoshop yada Gimp ise 2 boyuta yönlenmenizi tavsiye ederim.

Ne seçerseniz seçin bir oyun yapımının geneli hakkında zaman içerisinde fikir sahibi olacak/olabileceksiniz, ancak; birçoğunu kullanmayacak/kullanamayacaksınız. Bırakın programlama/tasarım/ses/animasyon/konsept gibi pek çok alanda ihtisas sahibi olmayı; Jacky'nin de dediği gibi bunların arasından seçtiğiniz alanda da belirli şeylere odaklanın. Çok basit projeler tek başına yapılabilir ama çoğunlukla oyun geliştirme ciddi bir takım çalışmasıdır.
 
Hocam evet AutoCad ve SolidWorks programları kullanıyorduk.Makine parçaları verilip,bu verilen parçaların çiziminden sonra katı modellemesini yapardık örnek kağıtları vererek.Üniversite'de (2 Yıllık Bitirdim) hoca zorda sormazdı da fakat sınavlarda verilen soruları 15 dk olmadan verip sınavımı bitirirdim.Mesleki Zevk mi desem bilmiyorum ama Mimari Görselleştirme yapmak için zaman harcamıyordum sadece acayip zevkli bir zaman oluyordu o branş.Bir yerde bir hata yaptığım zaman parça bütün ilişkisi,orantı ve hesaplamalarla uğraşıyordum.Nereden başlayacağımı iyi biliyorum:GRAFİK VE ANİMASYON.kendimi bu alanda birçok profesyonel uğraşan insanlara saatlerce çalışarak ve üreterek birşeyler yapabildiğimide göstermek isterim ayrıca ama bu uzun süre çalışmaktan geçtiği kesin.Hocam bu alanla uğraşırken bide İngilizce,C ve Java'ya da altan alta temel girişler yapmak mantıklı olur mu? (Çünkü Bilgisayar'da çok fazla zaman geçiriyorum)
 
QuantDialectic' Alıntı:
Sayısalım sıkıntılı hocam onada mı el atsam :)


QuantDialectic' Alıntı:
Bu işin içine Trigonometri,Türev,İntegral ve Fizik'de giriyormuş belli kısımlarda




Türev kullanımı azdır, Integral de yoktur, varsa da çok istisnai durumlarda ve varsa da UE4 fizik motorunun içerisinde az miktarda ivme/yol/zaman gibi konularda girmiştir türev.

Bunun dışında iyi bir lineer cebir ve geometri bilgisi gerekir. Vektörler, matrisler...vb.