Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyun Yapım Aşamaları (Rehber)[Liste Şeklinde]
#1
Bununla ilgili elimde koca bir yazı vardı bi ara da şimdi bulamıyorum nerde Big Grin Ama basitce özetleyeyim istedim. Aslında yazdıklarıma ek olarak daha binlerce detay var illaki ama basitce anlatıcam ben. Şunu söylemem gerekiyor oyun yapmayı sadece grafik ve kodlamadan ibaret olduğunu düşünenler var. Bana göre oynanış ve hikayesi güzel kurgulanmış bir oyun her türlü tutar bunu unutmayın. Şuan grafiği kötü ama oynanışla yada hikayesiyle beğenilen binlerce oyun var. Grafiklerin güzel olması tabiki oyunu kaliteli yapar ama herşey grafik değildir bunu anlamak gerek. Steam de dikkatlice bakarsanız indie(bağımsız) binlerce oyun görürsünüz. Örneğin Unturned oyununu ele alalım grafikleri küplerden oluşan bu oyunu 16 yaşında bi arkadaşımız yapmış ama şuanda en çok oynanan oyunlardan. Bahsetmek istediğimi şimdi anlamışsınızdır umarım. Olay sadece grafik ve kodlama değil işleyiş önemli.

Başlamadan önce şunuda söylemek gerek. Aşağıda bahsedeceğim yapılacak listesi oyun motoru ve bahsedilen programları kavramış, işi öğrenmiş kişiler içindir. Eğer bu programları hiç bilmiyorsanız yada az biliyorsanız önce mantığını kavramak ve programları sökmek için denemeler yapıp kendinizi geliştirmelisiniz. Şimdi geçelim yapılacaklara.

1. Öncelikle hiçbirşeye başlamadan önce kafanızda projeyi hazırlamanız lazım. Oyunun türü,nasıl olacağı, ne amaçla olacağı ve nasıl işeleyeceğini kafanızda bi tamamlayın. Kararsız kalırsanız ortaya saçma birşey çıkacaktır. Kararınızı verin ve sadece ona yoğunlaşın.

2. Yukarıdaki bahsettiklerimi tamamladığınızda yapmanız gereken şey bir hikaye hazırlamak. Hiçbir amacı olmayan oyunlarda bile hikaye olmak zorundadır en azından girişte göstermelik birşey olmalı. En basit örneği Angry Birds. Adamlar o basit oyun için bile bir hikaye düşünmüşler. Hikaye her zaman önemlidir.

3. Hikaye ve mantığı artık kafamıza yerleştiğine göre Photoshop ile yada elle karakterler,oyunun mapı ve benzeri tasarımları çiziyoruz ki olay tam olarak kafamızda canlansın. Bir çok kişi acele ediyor bunu yapmadan direk oyuna geçmeye çalışıyor. Haliyle bi yerde tam konuyu oturtamıyor ve daha sıkıcı bir hal alıyor oyun yapma işi. Bu sebeble bu basit ama önemli şeyleri sırayla ve düzenli bir şekilde gitmek bana göre her zaman çok önemlidir. Oyun yapmak sabır isteyen bir iş ve bunu bu şekilde sabırla,azimle ve istikrarlı bir şekilde yapmalısınız.

4. Menüsü. Bana göre işin basit ve başlangıç kısmı menüsüdür. Hızlıca bir menü yaparak o başlangıcı ayarlamanız size şevk ve zevk verecektir ^^ Menü tasarımını Photoshop ile yapabilirsiniz yada hareketli birşey olmasını istiyorsanız oyundaki bir kısmı yada karakteri kullanabilirsiniz. Fakat eğer oyundaki öğeleri kullanacaksanız menüyü sonraki plana bırakmak daha mantıklı olabilir ^^

5. Evet artık konsepti az çok oturttuk hemen hemen her şeyi hazır ve ne yapacağımızı artık biliyoruz. Şimdi geldik işin zor kısmına. Öncelikle gerekli olan öncelikli grafikler hazırlanır. Hikayede ve işleyişde düşündüğünüz o asıl grafikleri hazırlıyoruz. Örneğin bir araba oyunu yapıyorsak önce araba ve ufak bir yol hazırlamakla başlamalıyız. Detayları(ağaçlar,bariyerler,vs) her zaman sonraki plan olmalı. Genel işleyişi önce bi hazırlamak lazım dediğim gibi. Bu sayede hem oyun daha az kasarken genel işleyişi tamamlamış olursunuz hemde kafanızda soru işaretleri kalmamış olur. Basit detayları zaten sürükle bırak yöntemi ile basitce ekleyebilirsiniz. Işıklandırma ve ufak şeyler sonradan eklenebilir şeyler.

6. Bu olayıda bitirdiğimize göre eğer kodlama ile yapıyorsak kodların genel mantığını hazırlamamız lazım. Blueprint ile yapıyorsak belki bunu bi sonraki kısma oyun motoruna geçtiğimiz kısıma bırakabilirsiniz. Yine grafikde olduğu gibi genel mantığı hazırlanmalı. Tamamen yazmak hata olur çünkü oyun motoruna geçildiğinde illaki hatalar çıkarıyor. Basitce kısımları hazırlayın ve geri kalan herşeyi oyun motoruna bırakın. Kodların tamamlanması oyun motorunda olmalı.

7. Grafikler hazırlandıktan sonra işin olmazsa olmazı sesleri ayarlıyoruz. Bu sesler yine aynı şekilde önemlidir. Sesleri olmayan bir korku oyunu düşünün. Ne kadar boş geleceğini anlarsınız. Bu sebeble doğru yerde doğru sesi vermek ve bu sesleri düzgün ayarlamak yine çok önemlidir.

8. Artık son işlemimiz oyun motoruna geçmek oluyor. Bir çok kişi direk oyun motorunu açıp oyunu yapmaya çalışıyor,yapacağını düşünüyor bu bana göre yanlıştır. Öylesine oyun motorunu açıp bişeyler yapmayı düşünemezsiniz. Yukarıdaki kurgu ve genel yapı olmadan bi yerde illaki takılırsınız. Öylesine deneme projeler yapmak ve mantığı çözmek için başlangıçda tabiki ilk bunu yapmalısınız. Fakat gerçekten bir oyun yapmak istiyorsanız yukarıdaki listeye uygun olarak gitmeniz daha iyi olacaktır.
Zaten listeye göre gittiğinizde şunu farkedeceksiniz. Neredeyse herşeyiniz hazır ve sadece gerekli yerleri oyun motorunda tamamlayarak bir oyunu gerçekten tamamlamaya ramak kalmış ^^ Bu durumda size bir tavsiyem olacak. Oyuna grafik,ses,resim dosyalarını koyarken kesinlikle düzenli gitmeniz. Oyun motorunda dosyalar halinde çalışın ki ileride sıkıntı yaşamayın ^^ Tüm işlemleri yaptıktan sonra genel işleyişi ve yapısı bitmiş olacaktır muhtemelen.

9. Gelelim bu aşamaya. Artık asıl yapılmak istenenler tamamlanmış ve geriye detaylar kalmıştır. Gerekli süslemeler,ek parçalar,optimizasyon ve benzeri şeyleri tamamlıyorsunuz. Örneğin bir korku oyununda kan efekleri,araba oyununda ağaçlar,bariyer,vs vs şeyleri bu kısımda tamamlıyoruz. Bitime çok az kaldı sizde hissediyorsunuzdur ^^ Hadi gayret edin bitmek üzere Smile

10. Evet geldik son aşamaya artık tüm işlemleri bitirmiş detayları ve oynanışı, hikayesi ve sesleri herşeyi tamamlandı. Artık son testleri ve bug ları temizleyip oyunun packetlenme işlemini yapıyorsunuz. Bu sayede son işlemimiz de bitmiş ve artık bir oyunu tamamlamış oluyorsunuz. Tebrikler ^^

Evet özetlememe rağmen bukadar oldu ki asıl yazıyı siz düşünün ^^ Oyun yapım olayı gerçekten sabır,zaman ve emek gerektiren bir iş. Bunu bilerek bu işe başlarsanız meyvesinide toplarsınız. Umarım faydalı olmuştur bu yazı olabildiğince kendimce anlattım. Eksik yada hatalı biryer varsa bildirebilirsiniz. Benim görüşüme göre gidişat bu şekilde olmalı. Bir çok kişi aceleci davrandığı için bir yerden sonra çuvallıyor. Siz sabredin ve bu sıraya göre gidin ve gerçekten bir oyun yapmanın heycanını yaşayın Wink

İyi Günler ve İyi Çalışmalar Dilerim.
RecLast
Copyright © 2010 by RecLast All rights reserved.

Ben bir oyuncuyum…
Bir hayatım olmadığından değil…
Yaşayabilecek bir çok hayatı seçtiğimden…
Cevapla
#2
Yararlı olmuş fakat o 3 satırda anlattığınız kod işi varya Big Grin
Ara
Cevapla
#3
Ben oyun yapmayı planlayan arkadaşlara oyun yapmaya kalkışmadan öncede bir oyunu modlamayı denemeleri gerektiğini düşünüyorum. Bir oyunu modlamak hem kodlarıyla ilgileneceğiniz için olayın nasıl döndüğünü anlamanıza, hem de yeni modeller ve sahnelerle ilgileneceğinizden iskelet, animasyon, UV MAP texture gibi pek çok şeyin neye yaradığını anlamanızı sağlar. Basit de olsa bir mod yaptığınızda oyunların nelerin bir araya gelip oluştuğunu daha rahat anlayabiliriz.
Ara
Cevapla
#4
Ellerine sağlık, gayet güzel bir konu olmuş :)
Özelden sorulan Unreal Engine soruları cevaplanmayacaktır.
Cevapla
#5
O 3 satırda anlattığım kod olayına giriş yaparsak ayrı bi ders olur hocam ^^ o yüzden özet geçtik işte. Dediğim gibi bu basit ve sıralı bir şekilde bir oyunun yapılışının anlatılışı. Detayları öğrenecek ve geliştireceksiniz kendinizi Smile Daha başta da dediğim gibi;

"Başlamadan önce şunuda söylemek gerek. Aşağıda bahsedeceğim yapılacak listesi oyun motoru ve bahsedilen programları kavramış, işi öğrenmiş kişiler içindir. Eğer bu programları hiç bilmiyorsanız yada az biliyorsanız önce mantığını kavramak ve programları sökmek için denemeler yapıp kendinizi geliştirmelisiniz. Şimdi geçelim yapılacaklara."

Aynen bir oyunun modlamak da büyük fayda sağlıyor. Olaylar arası bağlantı kurabiliyorsunuz. Bunu böyle yapmış şunu şu şekilde yapmış diyip kendinizce bir mantık kurabiliyorsunuz ve buda oyun yaparken çok işinize yarıyor.

Teşekkürler Smile
Copyright © 2010 by RecLast All rights reserved.

Ben bir oyuncuyum…
Bir hayatım olmadığından değil…
Yaşayabilecek bir çok hayatı seçtiğimden…
Cevapla
#6
(25-08-2015, Saat: 15:43)RecLast Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  O 3 satırda anlattığım kod olayına giriş yaparsak ayrı bi ders olur hocam ^^ o yüzden özet geçtik işte. Dediğim gibi bu basit ve sıralı bir şekilde bir oyunun yapılışının anlatılışı. Detayları öğrenecek ve geliştireceksiniz kendinizi Smile Daha başta da dediğim gibi;

"Başlamadan önce şunuda söylemek gerek. Aşağıda bahsedeceğim yapılacak listesi oyun motoru ve bahsedilen programları kavramış, işi öğrenmiş kişiler içindir. Eğer bu programları hiç bilmiyorsanız yada az biliyorsanız önce mantığını kavramak ve programları sökmek için denemeler yapıp kendinizi geliştirmelisiniz. Şimdi geçelim yapılacaklara."

Aynen bir oyunun modlamak da büyük fayda sağlıyor. Olaylar arası bağlantı kurabiliyorsunuz. Bunu böyle yapmış şunu şu şekilde yapmış diyip kendinizce bir mantık kurabiliyorsunuz ve buda oyun yaparken çok işinize yarıyor.

Teşekkürler Smile

Ben çok uzun sürdüğünü ima ettim Big Grin

Ve modellemeye göre vs. daha sıkıcı


Saatlerin nasıl geçtiğini anlamıyorum birşeyler yaparken Big Grin
Ara
Cevapla
#7
E yani. Zaten yukarıdada onu diyoruz sabır ve azim gerektiren bir iş bu ^^ Aslında kodlamada zevklidirde insan daha çok 3D ve oyun içine girdiğinde zevk alıyor işten ^^ Ama işin önemli kısımlarından biride mutlakaki yapay zekadır ve buda kodlama ile olur Smile
Copyright © 2010 by RecLast All rights reserved.

Ben bir oyuncuyum…
Bir hayatım olmadığından değil…
Yaşayabilecek bir çok hayatı seçtiğimden…
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ACEMİ SORUSU] (ÇÖZÜLDÜ)Mobile Bir Oyunda, Arkaplanda Nasıl Devam Edebilir Oyun? Yayaye Coco Jambo 4 145 30-04-2022, Saat: 15:33
Son Yorum: Phyrexian
  [ACEMİ SORUSU] Oyun içinde test whylesshh 0 53 24-04-2022, Saat: 02:18
Son Yorum: whylesshh
  [ACEMİ SORUSU] (ÇÖZÜLDÜ)Steamde çıkaralıcak oyun için İsim hakkın alma swordar 2 92 21-04-2022, Saat: 09:55
Son Yorum: swordar
  [ACEMİ SORUSU] Widget Liste sabalax 6 150 14-04-2022, Saat: 10:04
Son Yorum: erginegider
  Multiplayer oyun hakkında mariposaaaa 3 165 29-03-2022, Saat: 18:58
Son Yorum: nonlinear
  Lan'da oyun paylaşımı ve veri transferi hak. VoiclessCry 1 86 23-03-2022, Saat: 11:31
Son Yorum: nonlinear
  [ACEMİ SORUSU] [ÇÖZÜLDÜ] Actor'ün Componentini oyun sürecinde yok etmek VoiclessCry 0 146 02-01-2022, Saat: 18:12
Son Yorum: VoiclessCry
  Oyun zorluğu ayarlama mantığı hakkında swordar 2 301 26-11-2021, Saat: 23:38
Son Yorum: swordar
  [ACEMİ SORUSU] Unreal engine 5 ile oyun çıkarabiliyor muyuz ? swordar 1 311 23-11-2021, Saat: 21:34
Son Yorum: Cnrtnbl
  Oyun Geliştirme Hakkında Tartışma kinglord34 3 429 20-09-2021, Saat: 02:49
Son Yorum: Cnrtnbl

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.