Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyuncu konumunu güncelleme
#1

Arkadaşlar merhaba. Yine yardımlarınız sayesinde respawn işini hallettim. Şimdiki sorum karakter oyuncuya ateş ettiğinde oyuncu geri gidecek -merminin etkisiyle- oyuncu ateş edene göre geri gidiyor ancak ateş edilen oynucu bir tuşa bastığı zaman eski yerine geri geliyor. Yani sunucu yeni konumunu güncellemiyor. Nasıl yapabilirim? Teşekkürler.
Ara
Cevapla
#2
(04-09-2019, Saat: 18:32)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaşlar merhaba. Yine yardımlarınız sayesinde respawn işini hallettim. Şimdiki sorum karakter oyuncuya ateş ettiğinde oyuncu geri gidecek -merminin etkisiyle- oyuncu ateş edene göre geri gidiyor ancak ateş edilen oynucu bir tuşa bastığı zaman eski yerine geri geliyor. Yani sunucu yeni konumunu güncellemiyor. Nasıl yapabilirim? Teşekkürler.
Dostum kısaca şöyle açıklayım. Eyer güvenliğe önem veriyorsan switch has authority kullanarak tüm kodlarını sunucuda çalıştır. istemciye ihtiyaç duyulan kodlarıda replicat ederek bu tarz sorunları ortadan kaldırabilirsin.
Bi belge sunmadığın için senin sorunun; sunucuda çalıştırmamışsın kodunu. Yani yeni konum istemcide çalıştığı için sunucudaki konum eski konum olduğundan. İstemci hareket edince sunucudaki konuma respawn ediyor. Diye tahmin ediyorum. Belge sunabilirsen daha iyi yardımcı olurum.

[url=https://wiki.unrealengine.com/Replication][/url]
By Zoraki
Ara
Cevapla
#3
Hocam ben oyuncu konumunu güncellemeye dair henüz hiçbir şey yapmadım, çünkü ne yapacağımı bilemedim. Şuan kullandığım şablon FirstPerson. Multiplayer sistemi olarak Unreal Engine'nin YouTube'deki videolarını kullandım. Yani oyuncu konumunu güncellemek için nereye ne koyacağımı hiç bilmiyorum, projeden istediğiniz dosya varsa ss ya da dosyanın kendisini koyabilirim.
Ara
Cevapla
#4
(04-09-2019, Saat: 18:32)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaşlar merhaba. Yine yardımlarınız sayesinde respawn işini hallettim. Şimdiki sorum karakter oyuncuya ateş ettiğinde oyuncu geri gidecek -merminin etkisiyle- oyuncu ateş edene göre geri gidiyor ancak ateş edilen oynucu bir tuşa bastığı zaman eski yerine geri geliyor. Yani sunucu yeni konumunu güncellemiyor. Nasıl yapabilirim? Teşekkürler.


(05-09-2019, Saat: 09:29)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam ben oyuncu konumunu güncellemeye dair henüz hiçbir şey yapmadım, çünkü ne yapacağımı bilemedim. Şuan kullandığım şablon FirstPerson. Multiplayer sistemi olarak Unreal Engine'nin YouTube'deki videolarını kullandım. Yani oyuncu konumunu güncellemek için nereye ne koyacağımı hiç bilmiyorum, projeden istediğiniz dosya varsa ss ya da dosyanın kendisini koyabilirim.
Dostum bu iki yorumlarda çelişki var. 1.sinde ateş edildiğinde karakter geriye doğru gidiyor ama herhangi bir tuşa basınca eski konumuna geliyor diyorsun. İkincisinde  hiçbir şey yapmadım diyorsun. Gözünü sevdiğim birazcık detay ver. Ss al gönder, veya Kodlarını kopyalayıp link de ki yere yapıştır. Oradan bize daha rahat bir şekilde paylaşabilirsin. https://blueprintue.com
By Zoraki
Ara
Cevapla
#5
Hocam sorun kısaca şu;


Ara
Cevapla
#6
Videodan anladığım kadarıyla atılan topun fiziği aktif durumda. Karakterle temas edince karakterin kendi konumundan fakrlı yerlere spawnlıyor. Buraya kadar sıkıntı yok. Fakat spawn, topu atan istemci de gözüküyor. Siz bu spawn olayını;

  1.  Herkes de  göstermek mi istiyorsunuz ? ( Karakter bp den "replicated movemnt"  aktifleştirmen gekiyor. Bunun sayesinde karakterin konumunu güncellemeye gerek kalmıyor. Oyun motoru sizin yerinize bu eylemi gerçekleştiriyor. )      
  2.  Fiziği kapatmak mı istiyorsunuz ?  ( Set simulate physics kullanarak yapabilirsin. )
By Zoraki
Ara
Cevapla
#7
Hocam acaba yazdıklarınız topun görünmesi için mi, karakterin zıpladığını herkeste göstermek için mi? Bir de acaba topta sorun olabilir mi?
[img=1097x696]https://i.imgyukle.com/2019/09/05/ojjw4n.png[/img]
Multicast olsa bile ne görünüyor ne de karakterin zıpladığı görünüyor.
Ara
Cevapla
#8
(05-09-2019, Saat: 17:16)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam acaba yazdıklarınız topun görünmesi için mi, karakterin zıpladığını herkeste göstermek için mi? Bir de acaba topta sorun olabilir mi?
[img=1100x699]https://i.imgyukle.com/2019/09/05/ojjw4n.png[/img]
Multicast olsa bile ne görünüyor ne de karakterin zıpladığı görünüyor.

Her ikisinde de sorun var ve  replicat etmenlazım. Fizik ekle fonksiyonun tamamen yanlış.  Dostum multiplayer konusu çok zor ve ustalık gerektiren bir iş. Ben 1,5 yılım tamamen multiplayer üzerinde geçirdim "  ben ustayım demiyorum " ve benim bilmediğim bile birçok şey var. Mesela sana bu konuda yardımcı olsam bile ileride karşına daha başka sorunlar çıkabilir, çıkacakta. Tabi öğrenmek ayıp değil, öğrenmemek ayıp ama direk ban diye multiplayer olayına girişmiş sin. Kötülemek amaçla söylemiyorum. Oyun çıkarmayı bi kenara bırak; Daha nasıl replicated edeceğini bilmiyorsun. Eyer biraz beklersen projem bittirdikten  sonra geniş kapsamlı  multiplayer eytimini el alacağım. Tabi bu arada araştırmayı elden bırakmaman gerekiyor. 

Teamviewer Son sürümünü indirebilirsen, ufak bir ders verebilirim. Bu sayede ufak bilgiler lede olsa kendini geliştirebilirsin.
Fiziği aktif etmek veya fiziği devre dışı bırakmak, Replicated etme konusuyla ilgili hemen bir örnek gönderiyorum.

Buradan görsele ulaşabilirsin. (https://blueprintue.com/blueprint/amqfvt9h/)
Custum event başlıklarında "srv/multi" Yazan kısma göre replicat edersn bi skıntı olmaz.
By Zoraki
Ara
Cevapla
#9
Hocam bir şeyler yaptım ama sadece sunucu ateş ettiğinde karatker güncelleniyor. Client cliente ateş ederse olmuyor.
Ara
Cevapla
#10
(05-09-2019, Saat: 23:44)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam bir şeyler yaptım ama sadece sunucu ateş ettiğinde karatker güncelleniyor. Client cliente ateş ederse olmuyor.

Dostum sana tavsiye online işine girişme. Beynindeki bilgileri silmen gerekiyor. Hepsi yanlış. Client den cliente veri gitmez. İstemciden sunucuya, sunucudan alıcı istemciye gider.
Sende haklısın. Türkçe adam akıllı bir kaynak yok.
By Zoraki
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question [ACEMİ SORUSU] Lobi Sistemi "ServerTravel" sonrası oyuncu bilgisi aktarımı? fearcry 3 345 31-03-2019, Saat: 15:08
Son Yorum: fearcry
  Dizideki Verilerle Tüm Bileşenlerin(components) Konumunu Değiştirme eyd 7 817 11-03-2017, Saat: 04:14
Son Yorum: hydrogenx
Question Multiplayer Oyuncu Veri alışı alcak0001 2 660 18-01-2017, Saat: 20:54
Son Yorum: alcak0001
  Objenin konumunu değiştirmek Leralonde 7 1,048 30-04-2016, Saat: 20:28
Son Yorum: Leralonde

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.