Oyunlarda ara sahne veya kamera ile sinematik yapımı!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyunlarda ara sahne veya kamera ile sinematik yapımı!
#1
Rainbow 
Merhabalar;

Bu derste oyunların tanıtım videoları içinde kullanılan ve daha kaliteli ve profesyonel bir görüntü elde etmenizi sağlayan smooth kamera geçişini matinee üzerinden anlatacağım.

Örneğin aşağıdaki örnekteki gibi : 








Öncelikle "Cinematics" yazan sekme üzerinden yeni bir matinee oluşturuyoruz. ( Add Matinee )

oVylro.png

Ardından Bizi böyle bir pencere karşılıyor. Burası boş olacaktır. Sağ tık > Add New Camera Group dememiz gerekiyor. Bunu yaptığınızda sol tarafta UETürkiye_ShaNexx kısmındaki Movement ve FOVAngle seçenekleri gelecek. Unutmayın bu işlemi yaptığınızda sahnede gezdiğiniz kamerayı nerede ve nasıl bıraktıysanız o yönde bir kamera oluşacak!


PDGzkv.png


Ardından sahneye döndüğünüzde ekranın sağ alt kısmında küçük bir camera penceresi göreceksiniz. Bulunduğunuz bölgeden azıcık uzaklaştığınızda sahnedeki matinee tarafından eklenen kamerayı fark edeceksiniz! İşimiz bu kamera ile!

AzGP77.png

Ardından tekrar matinee penceresine dönüyoruz ve saniyeler kısmındaki siyah uzantıyı basılı tutup ilerleterek ENTER tuşuna basıyoruz. Burada ki amaç 0.00 zamanında 1.00 zamanına gel anlamındadır. ( Buradaki 1.00 örnek istediğiniz süreyi seçebilirsiniz) Burada ki önemli kısım bu hareketi Movement çizgisi üzerinde yapmaktır! Bunu yaptıktan sonra orada açık kırmızı ile bir üçgen göreceksiniz. Bu aktifken kamerayı sahnede tutup istediğiniz yönde hareket ettirebilirsiniz. Ettirdiğinizde arkasından kuyruk şeklinde sarı noktalar gelecektir. Eğer bunu görüyorsanız bu yaptığınız hareket kayıt altındadır ve çalışıyordur.
Unutmayın ! Süre ile kat edilen yol birbiriyle bağlantılıdır. 10 Metre yolu 1 saniyede götürürseniz çok hızlı bir şekilde gidecektir. Arkasında bıraktığı nokta sayısı ne kadar fazlaysa o kadar yavaş ve smooth olacaktır.

moRZ6y.png

En sağda bulunan kırmızı işareti tutup sola doğru uzattığınızda yeşil alan artacaktır. Buda süreyi arttırdığınız anlamına gelir. Eğer o yeşil alan dışına çıkarsanız yaptıklarınız kayıt olmayacaktır! ( Kırmızıyı ilerlettikten sonra yeşil işareti de resimdeki gibi onun dibine getirmeyi unutmayın! )

Burada ki bir diğer önemli husus ise adım adım gitmeniz. Her kamera hareketinden sonra ENTER tuşu ile yeni bir kayıt açmanız gerekiyor. ( Kamera hareketinden kasıt ileri doğru kamera gitti 5 metre ardından sola dönecek ise yeni bir kayıt açmanız gerek. Çünkü kamerayı olduğu gibi ileri ve sola götürürseniz çapraz gidecektir ) Burada sizi takip eden sarı çizgiler gideceği yönü de belirlemekte. Eğer onları anlarsanız işiniz çok kolaylaşır ve hata yapmazsınız. 

Blueprint kısmı : 


Camera işlemleri bittikten sonra Level blueprint'i açar aşağıda bulunanlar sayesinde ister oyuna başlanır başlanmaz isterseniz de bir trigger'ın içine girildiğinde olayı oynatabilirsiniz.

[Oyun başlar başlamaz oynasın istiyorsanız] EventBeginPlay > Play > Oluşturduğunuz Matinee Aktor ( Kamera ile aynı şekilde referans ) 

Set View Target withBlend > Matinee'nin oluşturduğu ve seçerek hareket ettirdiğiniz sahnede bulunan kamera [Bunu buraya referanslamak için sahnede kameraya tıklayın ardından level blueprint içerisinde sağ tık referans diyin.]

Get All Actors Of Class > Oyunda kullandığınız karakteriniz. [ Genellikle Third Person Character veya First Person Character olur ]

Delay > Yaptığınız sinematik ne kadar uzunsa o kadar uzatın. Delay bittiğinde karakterinizin kamerasına döneceksiniz. Tıpkı oyuncuya bir olayı gösterdikten sonra oyuna devam etmesi gibi. Hatta öyle.  Cool

8zXo1V.png



Bazı yerlerde sorun yaşadım diyorsanız aşağıda ki videodan tamamlaya bilir veya aşağıda ki videodan anlamadığım yerler var diyorsanız'da yukarıdan tamamlayabilirsiniz.  İkisi de yeterli olmadı diyorsanız aşağıdan yorum yapabilir, takıldığınız yerleri sorabilirsiniz. Huh





Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Information Unreal Engine 4 Türkçe Videolu Ders | Ana Menü Yapımı | Phyrexian 5 1,712 14-07-2018, Saat: 16:50
Son Yorum: EnesTalha
Video Login Sistemi Yapımı (BluePrint ile) | VaRest Plugini Ranork 5 1,622 27-05-2018, Saat: 20:05
Son Yorum: HamitKeles
  İki Kamera Arasında Geçiş Yapmak Ozzy 3 276 29-01-2018, Saat: 19:41
Son Yorum: Ozzy
  [YENİ] Unreal Engine 4 Türkçe Videolu Ders | Unreal Engine 4 -Proje Paketleme(.exe Yapımı) | Phyrexian 9 2,717 30-10-2016, Saat: 00:09
Son Yorum: ibrahimhoca
Video [Tutorial][Yakında]Unreal Engine 4 Login Sistem Yapımı Ozzy 4 1,331 30-01-2016, Saat: 04:20
Son Yorum: Ozzy
  Kamera Lens Efekti - Su Damlaları Phyrexian 3 704 22-09-2015, Saat: 15:25
Son Yorum: Phyrexian
  Hazır Sahne / Model Paylaşım Alanı mustafasahinfb 12 3,801 24-08-2015, Saat: 21:23
Son Yorum: ClimbDown
Video Unreal Engine 4 - Ders 1 - Asansör Sistemi Yapımı. oguz-ulku 8 1,604 20-08-2015, Saat: 14:09
Son Yorum: oguz-ulku
  Unreal Engine 4 Türkçe Videolu Ders | Blueprint Kamera Değişimi (TPS'den FPS Geçiş) | Phyrexian 1 1,474 07-07-2015, Saat: 18:39
Son Yorum: feridfm

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.