Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oyunu yaparken Pc mi yoksa Mobil mi olacağını baştan belirlemek zorunda mıyız ?
#1

Arkadaşlar tekrar selam;

Oyunu yaparken Pc mi yoksa Mobil mi olacağını baştan belirlemek zorunda mıyız ?

Şimdi örnek bir oyun hazırladım ama baştan dikkat etmedim pc mi yoksa mobil mi olacağına, 

Widget'den zıplama, ateş etme, sağ ve sola dönme buttonları hazırladım.

Zıplamayı ve ateş etmeyi buttonlar ile çalıştırdım ama  animasyonları update etmediler, yani geçmesi gereken sprite a geçmedi ve ateş ettiği pozisyonda kaldı

yada zıplarken koşu animasyonu devam ederken  zıpladı, zıplama hareketine geçmedi.

Sağa sola hareket ettirebilmek için de  input axis yerine widget'den verdiğim buttonu karakterin hareket bölümüne ilişkilendirdim ve float olarak değer de verdim fakat o çalışmadı bile.

Bu sizce neden böyle oldu ? Yani baştan her şeyi mobile göre mi yapmam lazımdı ?
Ara
Cevapla
#2
(02-03-2019, Saat: 03:37)huso Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaşlar tekrar selam;

Oyunu yaparken Pc mi yoksa Mobil mi olacağını baştan belirlemek zorunda mıyız ?

Şimdi örnek bir oyun hazırladım ama baştan dikkat etmedim pc mi yoksa mobil mi olacağına, 

Widget'den zıplama, ateş etme, sağ ve sola dönme buttonları hazırladım.

Zıplamayı ve ateş etmeyi buttonlar ile çalıştırdım ama  animasyonları update etmediler, yani geçmesi gereken sprite a geçmedi ve ateş ettiği pozisyonda kaldı

yada zıplarken koşu animasyonu devam ederken  zıpladı, zıplama hareketine geçmedi.

Sağa sola hareket ettirebilmek için de  input axis yerine widget'den verdiğim buttonu karakterin hareket bölümüne ilişkilendirdim ve float olarak değer de verdim fakat o çalışmadı bile.

Bu sizce neden böyle oldu ? Yani baştan her şeyi mobile göre mi yapmam lazımdı ?

Merhaba huso,

https://docs.unrealengine.com/en-us/Platforms

İlk olarak platform değiştirmek kolay bir işlem değildir. Platformu değiştirmek istiyorsan yukarıdaki doküman örneklerinden şu anki projeni geliştirmekle gidebilirsin. Misal, Android Setup için projeni çevirmek istiyorsan Android Quick Start dokümanından gidebilirsin. 

Zorluklar kısmından detaylandıracak olursak Materyaller ve Texturelar boyutlandırmasını mobile platformlar için ayarlamanız gerekmektedir.

Herhangi bir mobile platform için Materyaller değişikliklerine örnek vermek gerekirse -> https://docs.unrealengine.com/en-US/Plat.../Materials
Projende bulunan herhangi bir materyal eğer bu şartlara sahip olmazsa pixel shader ve vertex shader grafiksel anlamda sorunları oluşacaktır.

İkinci sorunu da başka bir konuda detaylıca sorarsan daha mantıklı olabilir. Bir konu başına iki alakasız konu açmak ilerleyen konu bağımsızlığı süreci için iyi bir seçenek değil.
Cevapla
#3
(02-03-2019, Saat: 16:38)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(02-03-2019, Saat: 03:37)huso Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaşlar tekrar selam;

Oyunu yaparken Pc mi yoksa Mobil mi olacağını baştan belirlemek zorunda mıyız ?

Şimdi örnek bir oyun hazırladım ama baştan dikkat etmedim pc mi yoksa mobil mi olacağına, 

Widget'den zıplama, ateş etme, sağ ve sola dönme buttonları hazırladım.

Zıplamayı ve ateş etmeyi buttonlar ile çalıştırdım ama  animasyonları update etmediler, yani geçmesi gereken sprite a geçmedi ve ateş ettiği pozisyonda kaldı

yada zıplarken koşu animasyonu devam ederken  zıpladı, zıplama hareketine geçmedi.

Sağa sola hareket ettirebilmek için de  input axis yerine widget'den verdiğim buttonu karakterin hareket bölümüne ilişkilendirdim ve float olarak değer de verdim fakat o çalışmadı bile.

Bu sizce neden böyle oldu ? Yani baştan her şeyi mobile göre mi yapmam lazımdı ?

Merhaba huso,

https://docs.unrealengine.com/en-us/Platforms

İlk olarak platform değiştirmek kolay bir işlem değildir. Platformu değiştirmek istiyorsan yukarıdaki doküman örneklerinden şu anki projeni geliştirmekle gidebilirsin. Misal, Android Setup için projeni çevirmek istiyorsan Android Quick Start dokümanından gidebilirsin. 

Zorluklar kısmından detaylandıracak olursak Materyaller ve Texturelar boyutlandırmasını mobile platformlar için ayarlamanız gerekmektedir.

Herhangi bir mobile platform için Materyaller değişikliklerine örnek vermek gerekirse -> https://docs.unrealengine.com/en-US/Plat.../Materials
Projende bulunan herhangi bir materyal eğer bu şartlara sahip olmazsa pixel shader ve vertex shader grafiksel anlamda sorunları oluşacaktır.

İkinci sorunu da başka bir konuda detaylıca sorarsan daha mantıklı olabilir. Bir konu başına iki alakasız konu açmak ilerleyen konu bağımsızlığı süreci için iyi bir seçenek değil.

Çok teşekkür ederim, verdiğin linkleri çalışıyorum.

Bu arada 2.soru dediğin hangi soru ?  
 
"Bir konu başına iki alakasız konu açmak ilerleyen konu bağımsızlığı süreci için iyi bir seçenek değil."

Widget de button kullanımı konusunda sorduğum şey için mi söyledin? 

Tam olarak anlayabilirsem bundan sonra daha dikkatli olurum soru sorarken ya da konu açarken.
Ara
Cevapla
#4
(03-03-2019, Saat: 02:35)huso Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(02-03-2019, Saat: 16:38)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba huso,

https://docs.unrealengine.com/en-us/Platforms

İlk olarak platform değiştirmek kolay bir işlem değildir. Platformu değiştirmek istiyorsan yukarıdaki doküman örneklerinden şu anki projeni geliştirmekle gidebilirsin. Misal, Android Setup için projeni çevirmek istiyorsan Android Quick Start dokümanından gidebilirsin. 

Zorluklar kısmından detaylandıracak olursak Materyaller ve Texturelar boyutlandırmasını mobile platformlar için ayarlamanız gerekmektedir.

Herhangi bir mobile platform için Materyaller değişikliklerine örnek vermek gerekirse -> https://docs.unrealengine.com/en-US/Plat.../Materials
Projende bulunan herhangi bir materyal eğer bu şartlara sahip olmazsa pixel shader ve vertex shader grafiksel anlamda sorunları oluşacaktır.

İkinci sorunu da başka bir konuda detaylıca sorarsan daha mantıklı olabilir. Bir konu başına iki alakasız konu açmak ilerleyen konu bağımsızlığı süreci için iyi bir seçenek değil.

Çok teşekkür ederim, verdiğin linkleri çalışıyorum.

Bu arada 2.soru dediğin hangi soru ?  
 
"Bir konu başına iki alakasız konu açmak ilerleyen konu bağımsızlığı süreci için iyi bir seçenek değil."

Widget de button kullanımı konusunda sorduğum şey için mi söyledin? 

Tam olarak anlayabilirsem bundan sonra daha dikkatli olurum soru sorarken ya da konu açarken.

Evet Widget ile ilgili başka bir sorun teşkil ediyorsa ikisini aynı konuya açmak anlam karmaşıklığına neden olabilir diye belirtmiştim. Bu sorunun ana temasını "Bir projeyi, başka platforma nası aktarabilirim" diye anladım. Yanlış anlamış olabilirim fakat forumun ilerleyişi konusundan pek nahoş bir durum.
Cevapla
#5
(03-03-2019, Saat: 13:42)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(03-03-2019, Saat: 02:35)huso Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Çok teşekkür ederim, verdiğin linkleri çalışıyorum.

Bu arada 2.soru dediğin hangi soru ?  
 
"Bir konu başına iki alakasız konu açmak ilerleyen konu bağımsızlığı süreci için iyi bir seçenek değil."

Widget de button kullanımı konusunda sorduğum şey için mi söyledin? 

Tam olarak anlayabilirsem bundan sonra daha dikkatli olurum soru sorarken ya da konu açarken.

Evet Widget ile ilgili başka bir sorun teşkil ediyorsa ikisini aynı konuya açmak anlam karmaşıklığına neden olabilir diye belirtmiştim. Bu sorunun ana temasını "Bir projeyi, başka platforma nası aktarabilirim" diye anladım. Yanlış anlamış olabilirim fakat forumun ilerleyişi konusundan pek nahoş bir durum.
Orada demek istediğim Widget ile buttonlar yapıp, cep telefonunda o buttonları kullanarak oyunu oynatmak istediğim falat buttonların aynı mekanizmayı ateşlemesi gerekirken bir türlü çalışmadığıyıd.

Ama haklısın, şimdi tekrar bakınca gerçekten 2 farklı konuyu kapsadığını ben de farkettim Smile

Bir daha ki sefere ayrı ayrı sormaya dikkat ederim.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  [ACEMİ SORUSU] Survival Oyunu | Ağaç Kesme Uyuşuk Aslan 2 181 30-10-2019, Saat: 05:44
Son Yorum: Khubur
Question [ACEMİ SORUSU] Mobil Widget Glew etkisi sorunu huso 0 136 09-08-2019, Saat: 02:17
Son Yorum: huso
  [ACEMİ SORUSU] Steam Başarım ve Oyunu Dosya haline Getirme purgatory 3 373 24-03-2019, Saat: 01:43
Son Yorum: nazim
  Widget kullanarak yerleştirilen button ile mobil oyun karakter kontrolü huso 3 515 07-03-2019, Saat: 01:32
Son Yorum: huso
  Bir Mobil Oyun Yapmak İçin ahmetkav05 1 683 19-11-2018, Saat: 03:09
Son Yorum: Airland
  Oyunu yayınlamak için gerekenler? GGgamer 3 1,054 27-09-2018, Saat: 22:40
Son Yorum: GGgamer
  [ACEMİ SORUSU] Oyun yaptığımızda oyunu yayınlamak için, her hangi bir para ödüyor muyuz? R3-4KS1Y0N 2 823 07-09-2018, Saat: 21:00
Son Yorum: R3-4KS1Y0N
  Kurtuluş Savaşı Oyunu [TAVSİYE] UnlimitedDigitalEntertainment 2 583 04-08-2018, Saat: 17:54
Son Yorum: ahtek07
Question 2D Mobil Oyun Hakkında Ustalara Acemice Sorular eminkokdemir 2 714 10-06-2018, Saat: 14:13
Son Yorum: Khubur
  Oyunu bitirdim uygulamaya nasıl dönüştüreceğim? UnlimitedDigitalEntertainment 1 868 29-05-2018, Saat: 18:37
Son Yorum: Phyrexian

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.