Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parkur BluePrint için mantık aramak
#1
İyi günler. Basit tarz da bir parkur yapmaya çalışıyorum, level li olacak can,puan sistemi ve süre olacak içinde . Haritadaki örneğin + şiaretli objeye deyince puan 1 artacak gibi level blue printde değişken ile bi şekilde değeri artırırım ama ekrandaki widgetbp da nasıl o değeri göstere bilirim. Bide böyle canı artıran yada -ye düşüren objeler için objebp oluşturup haritaya o şekil mi atmalıyım(Tüm objelerin özellikleri aynı olsun die(tek nesne, + yada -)).

Başka olay: Oyunumda menüde butonlara tıklamak için mouse görünmesi lazım, level 1 i seçip girdiğinde ise mousenin kaybolması lazım bunu nasıl yapabilirim. mouse_gamemode adında bp oluşturdum word settingsde mode kısmında mouse_gamemode seçiyorum, ana menüde mouse geliyor fakat hiç gitmiyor level 1e girdiğimde bile. mouse_gamemode ekleme semde butonlara tıklata mı yorum menüde ben bu sorunu nasıl çözebilirim lütfen?
Ara
Cevapla
#2
(08-04-2018, Saat: 09:45)vatoz419 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İyi günler. Basit tarz da bir parkur yapmaya çalışıyorum, level li olacak can,puan sistemi ve süre olacak içinde . Haritadaki örneğin + şiaretli objeye deyince puan 1 artacak gibi level blue printde değişken ile bi şekilde değeri artırırım ama ekrandaki widgetbp da nasıl o değeri göstere bilirim. Bide böyle canı artıran yada -ye düşüren objeler için objebp oluşturup haritaya o şekil mi atmalıyım(Tüm objelerin özellikleri aynı olsun die(tek nesne, + yada -)).

Başka olay: Oyunumda menüde butonlara tıklamak için mouse görünmesi lazım, level 1 i seçip girdiğinde ise mousenin kaybolması lazım bunu nasıl yapabilirim. mouse_gamemode adında bp oluşturdum word settingsde mode kısmında mouse_gamemode seçiyorum, ana menüde mouse geliyor fakat hiç gitmiyor level 1e girdiğimde bile. mouse_gamemode ekleme semde butonlara tıklata mı yorum menüde ben bu sorunu nasıl çözebilirim lütfen?

Merhaba, bunu yapmak için öncelikle temel programlama yetenekleri ve blueprintleri bilmek gerekiyor. Bundan sonra çarpışmaları ve UMG sistemini bilmeniz gerekli. Öncelikle karakteriniz üzerinde skor değişkeni oluşturun. Çarpmasını istediğiniz aktör blueprintinin içerisine bir Box bileşeni ekleyin ve bu "bileşenin"' OnActorBeginOverlap olayı olduğu zaman karakterinize cast edip yarattığınız skor değişkenini bir arttırın. UMG Widget içerisinde de bir Text oluşturup daha sonra onu değer bir fonksiyona Bind edip buradan "Get Player Character" -> sınıfa kast edip yarattığınız skor değişkenini almanız gerekecek. Bu yarattığınız widgeti level blueprintinde oyuna başlanınca Create Widget ile yaratın bu şekilde daima ekrana gözükecek.

Diğer soru için;
Get Player Controller düğümünü çekip Set Show Mouse Crusor ile imleci aktif/deaktif yapabilirsiniz.

+Türkçe yazım kurallarına dikkat edin.
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Lightbulb [Blueprint] Gameplay Tavsiyesi The Darkness 2 177 03-03-2018, Saat: 15:30
Son Yorum: The Darkness
  Blueprint nativize sorunu. chn 7 278 21-01-2018, Saat: 23:15
Son Yorum: [UETR]Ozzy
  Unreal Engine 4 Dersleri | Blueprint Dersi - 1 | [UETR]Phyrexian 9 14,902 24-12-2017, Saat: 20:59
Son Yorum: alidali
  Blueprint Bug boranztrk 1 122 19-12-2017, Saat: 14:23
Son Yorum: [UETR]Khubur
  Server-Client Widget Blueprint kinglord34 3 293 04-09-2017, Saat: 09:35
Son Yorum: Fatalitech
  Genel Ses Kontrolü Blueprint? KralArsla10 17 919 28-08-2017, Saat: 11:31
Son Yorum: [UETR]Khubur
  Unreal de Konum Kavrami ve Blueprint te Cast Olayı Joseph Hardrock 3 290 03-08-2017, Saat: 03:12
Son Yorum: Joseph Hardrock
Question BluePrint Nerden Öğrenebilirim? ProUE4 2 305 01-08-2017, Saat: 10:37
Son Yorum: ProUE4
  Blueprint Hatası leonscottkfm 1 163 10-07-2017, Saat: 18:42
Son Yorum: gigalian
  Blueprint'de hata alıyorum ahmet12 2 322 20-05-2017, Saat: 18:20
Son Yorum: akcanca

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.