Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parkur Oyunu için animasyon yardımı
#1
Question 
iyi günler benim sorum bu; şimdi basit bir parkur oyunu üzerinde çalışıyorum şimdi oyunda karakter duvara doğru sıçradığında ellerini duvarın üstüne katıp kendini yukarı çeken bir animasyon yapmam lazım mixamo sitesinde bu animasyon var ama benim asıl merak ettiğim olay karakterin sıçradığında oranın duvar olduğunu anlayıp kendini yukarı çekme mantığı nedir acaba, yane duvara doğru koşup space ye bastığında hangi mantıkla o animasyon oluşup karakter yukarı çıkıyor ? 

Cevaplarsanız sevinirim kolay gelsin.

Örnek : https://www.youtube.com/watch?v=AgO_jqnr1ww
Örnek linki: https://youtu.be/Q_6M6YyXUHo?t=29
Ara
Cevapla
#2
Merhabalar, parkur animasyonları için Root Motion animasyonlar gerekiyor. Mixamo animasyonları maalesef Root Motion değil dolayısıyla bu animasyonları üç boyutlu modelleme programları ile Root Motion'a çevirmelisiniz. Burada ki dökümandan Root Motion ne işe yarar bakabilirsiniz. Root Motion

Alıntı: sıçradığında oranın duvar olduğunu anlayıp kendini yukarı çekme mantığı nedir

İlerisi ve yukarısı için bir trace çizdirmelisiniz ve o trace sayesinde duvar olduğunu anlıyor. Çizdirirken başlangıç konumunu karakterin bulunduğu lokasyonu almalısınız. Bitiş konumunu ise ne kadar yukarıya ve ne kadar ileride almasını istiyorsanız ona göre ayarlamalısınız. Sayıları belirlerken duvar kalınlığı ve animasyon ile arasındaki mesafeyi hesaplarken deneme yanılma yapabilirsiniz. Attığınız ilk link, Root Motion animasyonlar ile trigger yolu ile animasyonların gerçekleştiği yer belirlenip ona göre uzaklık ve yakınlık ayarlanmış.
Ara
Cevapla
#3
(18-03-2018, Saat: 14:37)[UETR]Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhabalar, parkur animasyonları için Root Motion animasyonlar gerekiyor. Mixamo animasyonları maalesef Root Motion değil dolayısıyla bu animasyonları üç boyutlu modelleme programları ile Root Motion'a çevirmelisiniz. Burada ki dökümandan Root Motion ne işe yarar bakabilirsiniz. Root Motion

Alıntı: sıçradığında oranın duvar olduğunu anlayıp kendini yukarı çekme mantığı nedir

İlerisi ve yukarısı için bir trace çizdirmelisiniz ve o trace sayesinde duvar olduğunu anlıyor. Çizdirirken başlangıç konumunu karakterin bulunduğu lokasyonu almalısınız. Bitiş konumunu ise ne kadar yukarıya ve ne kadar ileride almasını istiyorsanız ona göre ayarlamalısınız. Sayıları belirlerken duvar kalınlığı ve animasyon ile arasındaki mesafeyi hesaplarken deneme yanılma yapabilirsiniz. Attığınız ilk link, Root Motion animasyonlar ile trigger yolu ile animasyonların gerçekleştiği yer belirlenip ona göre uzaklık ve yakınlık ayarlanmış.

Teşekkürler
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Pivot ve Animasyon gruplama guvengunes 0 71 27-09-2018, Saat: 22:24
Son Yorum: guvengunes
  Animasyon Düzeltmek ahtek07 5 309 27-08-2018, Saat: 11:47
Son Yorum: ahtek07
  Animasyon lazım yardım vatoz419 6 341 01-04-2018, Saat: 22:40
Son Yorum: Khubur
  Animasyon Yumuşatma LetsGoPop 8 372 16-02-2018, Saat: 15:51
Son Yorum: LetsGoPop
  Animasyon Sorunu theysfkaan 10 448 20-01-2018, Saat: 23:03
Son Yorum: theysfkaan
  Animasyon durdurma gokhan_3585@windowslive.com 3 325 11-09-2017, Saat: 08:19
Son Yorum: Khubur
  Animasyon import problemi mevlutcan 1 280 07-09-2017, Saat: 19:23
Son Yorum: nazim
  Animasyon ile ilgili.. sezence_ 3 369 30-08-2017, Saat: 18:04
Son Yorum: Thunderbolt
  Animasyon ile ilgili bir problem. Thunderbolt 2 317 14-08-2017, Saat: 16:28
Son Yorum: Thunderbolt
  Karaktere animasyon yaptırmak halisyor 6 526 09-08-2017, Saat: 22:05
Son Yorum: halisyor

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.