Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Parkur Oyunu için animasyon yardımı
#1
Question 
iyi günler benim sorum bu; şimdi basit bir parkur oyunu üzerinde çalışıyorum şimdi oyunda karakter duvara doğru sıçradığında ellerini duvarın üstüne katıp kendini yukarı çeken bir animasyon yapmam lazım mixamo sitesinde bu animasyon var ama benim asıl merak ettiğim olay karakterin sıçradığında oranın duvar olduğunu anlayıp kendini yukarı çekme mantığı nedir acaba, yane duvara doğru koşup space ye bastığında hangi mantıkla o animasyon oluşup karakter yukarı çıkıyor ? 

Cevaplarsanız sevinirim kolay gelsin.

Örnek : https://www.youtube.com/watch?v=AgO_jqnr1ww
Örnek linki: https://youtu.be/Q_6M6YyXUHo?t=29
Ara
Cevapla
#2
Merhabalar, parkur animasyonları için Root Motion animasyonlar gerekiyor. Mixamo animasyonları maalesef Root Motion değil dolayısıyla bu animasyonları üç boyutlu modelleme programları ile Root Motion'a çevirmelisiniz. Burada ki dökümandan Root Motion ne işe yarar bakabilirsiniz. Root Motion

Alıntı: sıçradığında oranın duvar olduğunu anlayıp kendini yukarı çekme mantığı nedir

İlerisi ve yukarısı için bir trace çizdirmelisiniz ve o trace sayesinde duvar olduğunu anlıyor. Çizdirirken başlangıç konumunu karakterin bulunduğu lokasyonu almalısınız. Bitiş konumunu ise ne kadar yukarıya ve ne kadar ileride almasını istiyorsanız ona göre ayarlamalısınız. Sayıları belirlerken duvar kalınlığı ve animasyon ile arasındaki mesafeyi hesaplarken deneme yanılma yapabilirsiniz. Attığınız ilk link, Root Motion animasyonlar ile trigger yolu ile animasyonların gerçekleştiği yer belirlenip ona göre uzaklık ve yakınlık ayarlanmış.
Ara
Cevapla
#3
(18-03-2018, Saat: 14:37)[UETR]Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhabalar, parkur animasyonları için Root Motion animasyonlar gerekiyor. Mixamo animasyonları maalesef Root Motion değil dolayısıyla bu animasyonları üç boyutlu modelleme programları ile Root Motion'a çevirmelisiniz. Burada ki dökümandan Root Motion ne işe yarar bakabilirsiniz. Root Motion

Alıntı: sıçradığında oranın duvar olduğunu anlayıp kendini yukarı çekme mantığı nedir

İlerisi ve yukarısı için bir trace çizdirmelisiniz ve o trace sayesinde duvar olduğunu anlıyor. Çizdirirken başlangıç konumunu karakterin bulunduğu lokasyonu almalısınız. Bitiş konumunu ise ne kadar yukarıya ve ne kadar ileride almasını istiyorsanız ona göre ayarlamalısınız. Sayıları belirlerken duvar kalınlığı ve animasyon ile arasındaki mesafeyi hesaplarken deneme yanılma yapabilirsiniz. Attığınız ilk link, Root Motion animasyonlar ile trigger yolu ile animasyonların gerçekleştiği yer belirlenip ona göre uzaklık ve yakınlık ayarlanmış.

Teşekkürler
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Photo [ACEMİ SORUSU] Animasyon Karıştırma/YürüyerekAttack/SabitAttack kemokaze 4 585 12-09-2023, Saat: 17:14
Son Yorum: leonscottkfm
  Çoklu Skeletal mesh Animasyon mrtcnaslnts 6 500 24-03-2023, Saat: 13:48
Son Yorum: mrtcnaslnts
  Animasyon kullanımı MR Studio 3 448 03-01-2023, Saat: 22:30
Son Yorum: MR Studio
  Flashlight Animasyon leonscottkfm 5 549 29-12-2022, Saat: 15:34
Son Yorum: leonscottkfm
  animasyon retarget beytullahbayram 0 305 15-11-2022, Saat: 16:37
Son Yorum: beytullahbayram
  Animasyon sorunu beytullahbayram 4 711 28-09-2022, Saat: 21:45
Son Yorum: erginegider
  [ACEMİ SORUSU] PS'daki Çizimleri Unreal Engine Atmak İçin Gerekli Şartlar Sytehel 0 233 23-08-2022, Saat: 15:32
Son Yorum: Sytehel
  [ACEMİ SORUSU] UE5'te Yapılan Animasyon UE4'e aktarılır mı? mcYaralı 1 468 30-07-2022, Saat: 11:21
Son Yorum: erginegider
  Animasyon Problemi leonscottkfm 3 465 29-06-2022, Saat: 07:57
Son Yorum: erginegider
  Button Animasyon leonscottkfm 1 366 13-06-2022, Saat: 18:35
Son Yorum: erginegider

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.