https://pasteboard.co/JP62ZXA.png

Şu sürükleme iconunu nasıl objeye sıfır konuma getirebilirim bir iki sefer yanlışlıkla yaptım ama şuan bulamadım yolunu.. // rotator esnasında geniş halka çizerek dönüp kamera açısından çıkmasın ve görüntüyü de bozmasın diye yapmak istiyorum tabi alternatifiniz varsa onu da dinlerim

:angel:

...
https://pasteboard.co/JP68QQ8O.png
bir sorumda en üstteki fotoğraf bir pawn dan alındı 2. fotoğrafta ise bu pawn a cast yapmam gerekti fakat object i neye bağlamalıyım bulamadım, pawn oyunun herhangi bir yerinde map de vb yok yanlızca envanterde texture2d ye dönüştürülüp o da sonra material haline getirilerek kullanıldı.
 
1. UE içinde oluyor mu bilmiyorum ama alternatifi , objeyi dışarı aktarıp bi 3D programında açıp örn. Blender'da objeyi "origin to geometry" yapcaksn.

2. Casttan önce " GetAllActorOfClas 》 For Each Loop " yap. Ben öyle yapyorm.
 
Sorun yaşarsan söyle. 
Ama 1. Sorduğunla alakalı eğer UE icinde bi yöntem varsa bende merak ediyorum bilen varsa
 
castleme işlemini söylediğin gibi denedim işe yaradı fakat map e eklemek zorunda kalıyorum öyle olunca başka yolunu bilen varsa yazabilirmi map e eklemeden.
 
Pivot için level de değiştirebilirsin. Alt+middle click ile pivotu geçici yerine taşıyıp sonradan sağ klik Pivot-> reset pivot here.
Eğer Blueprint içindeysen bu çalışmaz. O zaman bir SceneComponent yap. İstediğin objeyi bunun bir alt objesi yap ve istediğin yere getir. Artık bu parent scenecomponent ı pivot olarak kullanabilirsin.
Diğer sorunda ne yapmaya çalıştığını anlayamadım. Levelde olmayan bir şey var olmayan bir şeydir. Var olmayan bir şeyi neden döndürmeye çalışıyorsun.
 
şöyle ki envanterdeki eşya istendiğinde envanterin ayrı bir bölümünde ufak bir şekilde 3d gözüksün ve orda döndürülebilsin istiyorum.. ben bu işlemleri yaptım ama cast den yana bi sıkıntı çıktı objeyi nereye bağlayayım bilemedim 2.fotodaki gibi bir sistem var orda cast için bana şu alttaki işlemi yap dedi, güzel çalışıyo ama çalışması için o objenin o esnada map de olması lazım bende bunu istemiyorum buna bi alternatif varmı yani cast in object ine başka ne bağlayabilirim obje sadece content browser da iken..

cast --
https://pasteboard.co/JP93ZJk.png

envanter aşşağı yukarı şu şekilde // 3d olarak gösterilecek bölüm sağ aşşağıda işaretli 
https://pasteboard.co/JP94RQ8D.png
 
Eğer UI tüm ekranı kaplıyorsa ve başka bir şey gözükmüyorsa, o objeyi spawnactor ile o anda önünde yarat görüntüsünü çek ve UI kapandığında öldür (Destroy). UI herşeyi kapladığından arka planda böyle bir obje olduğunu kullanıcı göremeyecek ve bilemeyecektir. Spawnactor ile yeni yarattığın içinde getallactorofclass a da gerek yok çünkü yaratıldığı an obje referansı zaten elinde olacak. (Bu arada 6 7 yıldır programcılık yapıyorum getallactorsofclass hiç kullanmam gerekmedi şu ana kadar.)
İkinci olarak eğer UI ekranı tam kaplamıyor ve arka tarafta gözüküyorsa şöyle çözebilirsin: Oyuncunun giremeyeceği ve bilemeyeceği kapalı kapısı olmayan bir oda yap. Müzede sergileme odası gibi düşün ama kapısı yok ve oyuncu buraya giremiyor. Tüm sistemi buraya göre kur. UI da bir şey gözükmesi gerektiğinde o noktada spawn olsun ve scenecapture2D ve kamera ile oradan çekim yap çekim sonucunu rendertarget ile UI a aktar. Aynı şeyi oyuncunun üzerine bastığı yerin altında küçük bir alan yaparak ta yapabilirsin. Çünkü yaratılmamış bir şeyi görüntüleyemezsin. Bunu yaratman gerekiyor ama oyuncunun UI haricinde başka bir yerde de görmemesi gerekiyor.
 
erginegider hocam merakımdan ve bilgilenmek için soruyorum. Arkadaşın sorusunu tam anlamadgm için Getallctorofclass önerisinde bulunmuştum ama sen hic kullanmadm dedin. Bu bir tercih mi yoksa kodlama kuralı gereği mi? Birkaç gün önce açtığm konuda Bi bayrak aktöru oluşturup Map'e yerleştirmiştim. BPlerde Bu aktörün referansını Getallactrofclass kullanarak yaptm ve sorun yaşamadım yaşamıyorum. Bu durumda yanlış olan ne?
 
Get all actors of class ın kullanım alanı normalde çok çok sınırlıdır. Bu komutu bir kere kullandığında kod arkaplanda leveldeki ilgili ilgisiz her bir objeyi tarayarak senin istediğin şeyi bulur. Sorun yaşamamanın nedeni budur. Ancak bu son derece pahalı bir işlemdir. Bir actor e ulasacaginda leveldeki ışıklar dahil yerler dahil  herşeyi  taratmak anlamına gelir. Eğer bu noda ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız büyük ihtimalle kurduğunuz sistem yada mantıkta bir problem vardır. 100 de 80 ihtimalle aslında ona ihtiyacınız yoktur. Söyle bir düşünüyorum, ihtiyacınız olabilecek tek durum şöyle birşey olabilir. Levele 20 tane can veren sağlık paketi gibi birsey koydunuz. Bunların hepsini bir  anda yok etmek istiyorsunuz. Niye böyle bir şey istenir bilmiyorum ama bu tarz bir şey için ihtiyacınız olabilir. Onun haricinde aklıma pek bir durum gelmiyor. Yukarıdaki durum yani bu forum konusu buna tam bir örnek. Dikkat edersen sanki ihtiyaç varmış gibi gözüksede sonunda  aslında hiç ihtiyaç olmadığı ortaya çıktı. Mesela bayrağı levele koydun. Eğer bir tane koyduysan ona kodda ulaşmak için neden tüm levele bakasın tekrar kodda. Tabi durumu maksadı niye kullanıldığını şu an bilemiyorum ama aklıma bir neden gelmiyor. Birde bunu tick 'te kullananlar var. Düşünemiyorum. Bayrak durumda mesela ne için kullanacaktın onu , emin ol buyuk ihtimalle aslında hic gerek yoktur. 
 Peki problem yaşamıyoruz kullansak ne olur. Hiç bir şey olmaz. Tickte kullanıyorsan ve oyun hafif değilse teklemelere başlarsın sadece. Onun haricinde bana bu kodla iş başvurusunda bulunsa birisi kesinlikle almam. Neden, Çünkü genel unreal yapısını, programlama sistemini bilmediğini gösterir bana. Onun haricinde çalışan her kod problem çıkarmadığı sürece kabuldür.