Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ACEMİ SORUSU Procedual Foliage Hakkında
#1
Herkese selamlar.

UE4 acemisi olarak şu sorunuma bir türlü tam bir çözüm bulamadım ve yardımlarınızı bekliyorum.

1) Landscape üzerine heatmaplar ile texture işledim kendi oluşturduğum master material ile burada bir sorun yok.

2)Şimdi bu Landscape üzerine prosedural foliage ile ağaçlar taşlar çalılar çiçekler hatta hayvanlar filan yerlestirecegim otomatik olarak ama ben bunun ayrılmasını istiyorum tek bir foliage ile yapmak mümkün mü?

Yani Landscape üzerinde sahil kum kimi yer çim kimi yer toprak kimi yer kayalık ben mesela ağaçlar sadece çimenlik yerlerde olsun taşlar heryerde olsun odun parçaları deniz seviyesinin altına inmesin kayalıklarda hiçbir şey olmasın hayvanların suda olanı suda karada olanı karada olsun şeklinde nasıl ayarlayabilirim. Bunu tek bir spawner içinde yapmak mümkün mü?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler .

Ek olarak bunu yapmak için heatmap kullanabileceksem o da olur.
Ara
Cevapla
#2
Sana çimen çalı ağaç taş vs. auto olacak şekilde çimenlik yüzeylere ayarla, geri kalan kısımları boyayarak hallet diyeceğim ama acemiyim diyorsun bunu burdan anlatmak zaten imkansız. en iyisi şimdilik ayrı ayrı boyama şeklinde yapman landscape ve foliage için. ayrıca tüm o dediklerini bir kerede yapacak bir sistem zaten yok
Ara
Cevapla
#3
(20-04-2020, Saat: 22:47)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Sana çimen çalı ağaç taş vs. auto olacak şekilde çimenlik yüzeylere ayarla, geri kalan kısımları boyayarak hallet diyeceğim ama acemiyim diyorsun bunu burdan anlatmak zaten imkansız. en iyisi şimdilik ayrı ayrı boyama şeklinde yapman landscape ve foliage için. ayrıca tüm o dediklerini bir kerede yapacak bir sistem zaten yok

Yani bunun için sadece heatmap bile kullanabilsem yeterliydi benim için Elle boyamak 2017*2017 bir haritada çok uğraştıracak.

kWN6mk.png


Şu Harita için düşününce.

EK-1 

k6xS1O.png

Şu şekilde heatmap kullanabilirmiyim?
Ara
Cevapla
#4
landscape için zaten auto landscape material kullan, ayrı ayrı boya derken ben kumsaldır, çamur alandır vs için boya anlamında söyledim. auto landscape material diye aratırsan tutoriallar var, basit birşey zaten
Ara
Cevapla
#5
(20-04-2020, Saat: 23:32)nonlinear Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  landscape için zaten auto landscape material kullan, ayrı ayrı boya derken ben kumsaldır, çamur alandır vs için boya anlamında söyledim. auto landscape material diye aratırsan tutoriallar var, basit birşey zaten

Orada sorun yok o işlemler tamam ben aynı heatmap i procedural foliage için kullanabilir miyim diye düşündüm sadece.

Hatta şunu söyleyebilirim daha basit bir soru olması için Foliage type filan ayarlayabiliyorum.
Ortasında göl olan bir toprak düşünün ve ben buna Foliage Spawner ile gölün etrafına ağaç yerleştirmek istiyorum ama suya da yerleştiriyor gölün içinde ağaç çıkıyor bunu nasıl önleyebilirim en azından bunu öğrenebilsem bir şekilde gerisini halledebilirim.
Ara
Cevapla
#6
Procedural foliage blocking volume koyduğun yerde spawnlanmaz

https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html
Ara
Cevapla
#7
G9NetE.png
foliageden grass type ekle onun içinede ağaçlarını ekle daha sonra terrainin bulunduğu materyalin içine üstteki resimdekini uygula. burada grass eklentisini ekliyorsun daha sonra landscapelayersampleyi grass eklentisine bağlıyorsun sonra samplenin ismini çimen layerinin ismi neyse onu veriyorsun sonra sol taraftan grass typeni veriyorsun ve artık ağaçların sadece çimen texturesinin olduğu yerlerde spawnlanıyor.

NOT: grass typenin içinden ağaçları eklediğinde 400 seçeneğini ilk başta 1-2 gibi düşük değerler vererek yapmalısın.
Ara
Cevapla
#8
Söylediklerinizi deneyeceğim çok teşekkür ederim.

Bunu Grass gibi Sand veya Mud filan içinde yapabilirim değil mi?

XwrE30.png

Yani bende ki material de 4 farklı texture var hepsi için bunu yapabilir miyim?
Ara
Cevapla
#9
lZUhR8.png

tabiki foliageden farklı bir grass type oluşturup onada hangi layerin olduğu yerlerde çıkacaksa atıyorum taş çiçek gibi. daha sonra gassın içinden yine yeni bir tane oluşturum grass typeni atıyorsunuz onuda yeni bir landscapelayersample oluşturarak bağlıyorsunuz. mesela ben rock olarak ekledim rocklarıda soil yani toprak olan yerlerin üstünde çıkmasını istedim gibi.
Ara
Cevapla
#10
(21-04-2020, Saat: 14:54)muhammedsgrl Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  lZUhR8.png

tabiki foliageden farklı bir grass type oluşturup onada hangi layerin olduğu yerlerde çıkacaksa atıyorum taş çiçek gibi. daha sonra gassın içinden yine yeni bir tane oluşturum grass typeni atıyorsunuz onuda yeni bir landscapelayersample oluşturarak bağlıyorsunuz. mesela ben rock olarak ekledim rocklarıda soil yani toprak olan yerlerin üstünde çıkmasını istedim gibi.

Çok teşekkür ederim bunun çok yardımı oldu Smile
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Oyun içi Satın Alma Hakkında mariposaaaa 3 147 14-01-2021, Saat: 00:45
Son Yorum: NooXRii
  Yayınlanan Oyun Hakkında mariposaaaa 2 100 10-01-2021, Saat: 10:24
Son Yorum: mariposaaaa
  4.26 water material content hakkında bacaran 2 153 06-01-2021, Saat: 20:40
Son Yorum: bacaran
  Paketleme hakkında mariposaaaa 2 83 12-12-2020, Saat: 01:30
Son Yorum: mariposaaaa
  Launcher paketleme hakkında. mariposaaaa 1 81 26-11-2020, Saat: 10:10
Son Yorum: nonlinear
  Store menu hakkında mariposaaaa 0 86 22-11-2020, Saat: 04:27
Son Yorum: mariposaaaa
  [ACEMİ SORUSU] Unreal Engine Telif ve Lisans Hakkında Obyssos 5 230 05-11-2020, Saat: 17:43
Son Yorum: Jacky
  UE ve 3ds max hakkında sorularım var jyn11 3 126 16-10-2020, Saat: 15:56
Son Yorum: erginegider
  Paketleme Hakkında mariposaaaa 1 109 31-08-2020, Saat: 00:45
Son Yorum: muhammedsgrl
  Oyun package ayarları hakkında barisckr 8 985 24-12-2019, Saat: 13:58
Son Yorum: nonlinear

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.