Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 2 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PROJECT BOREALIS
#1
Y6Bq2Z.png


PROJE HAKKINDA

Project Borealis, eski Half-Life 2 senaristi Marc Laidlaw tarafından yayınlanan "Epistle 3" isimli, Half-Life 2: Episode 3'e ait olan senaryo planı baz alınarak geliştirilmekte olan bir projedir.

http://www.marclaidlaw.com/epistle-3

Projenin amacı Valve'ın(veya Gabe amcamızın) bir türlü devam ettirmediği(ve de ettirmeyeceği) Half-Life 2 serisini tamamlayarak seriyi bir sona bağlamaktır.

Daha modern bir oyun deneyimi sunmak için oyun motoru olarak Source yerine Unreal Engine 4 seçilmiş durumda.

Programlama ekibinin bir üyesi olarak projeye ait bir konu açıp buradaki herkesi de bilgilendirmek istedim böyle bir projenin varlığından. Boş zamanlarımda elimden geldiğince projeye yardımcı olmaya çalışıyorum şu anda. Şu ana kadar gravity gun'a ait kodlamaları ve View Punch adı verilen güzel bir camera shake efektinin kodlamalarını yaptım. Bu sıralar da genel olarak tüm silahların kodlamalarını devam ettirmekteyim.


Oyunun gelecekte steam üzerinde yayınlanma politikası hakkında pek elle tutulur bir şey olmasa da, zamanında "Hunt Down The Freeman" ismiyle yayınlanmış rezalet bir oyunun hala steam raflarında bulunuyor olması şansımızın oldukça yüksek olduğuna inandırıyor bizi. Ayrıca yine güzel bir örnek olarak "Black Mesa" da verilebilir.

Eğer projeye katılmak isteyen olursa forum üzerinden özel mesajla bana ulaşabilir, Unreal Engine / C++ konusunda kendinizi geliştirmeniz için güzel bir fırsat olur diye düşünüyorum.

NELER YAPIYORUZ?

Şu anda oyun hissiyatını birebir Half-Life 2 seviyesine getirmek amacıyla projedeki tüm ekipler(konsept çizim, 3d, 2d, ses, müzik, programlama vb.) paralel bir şekilde canla başla çalışmakta. İstediğimiz sonucu aldığımızda bir Tech-Demo yayınlayarak Valve ile gerekli iletişime geçmeyi düşünüyoruz.


Bunun dışında proje için bir film senaryosunu aratmayacak kalitede bir senaryo hazırlanmış durumda, tech demo sonrasında senaryo üzerinden asıl geliştirme sürecine geçilmesi planlanıyor.

KONSEPT ÇİZİMLER VE SCREENSHOT'LAR

Houndeye_Round_2-1200x0-c-default.jpg


Arcticheadcrab-1200x0-c-default.jpg

jbuggy-1200x0-c-default.jpg

GravityGun_04-1200x0-c-default.jpg

SMG_MovementTest-1200x0-c-default.jpg

DAHA FAZLA BİLGİ...

YouTube
Proje Web Sayfası
Discord
PROJECT BOREλLIS | Gameplay Systems Programmer

Cevapla
#2
Takipte olacağım! Sık sık güncelleme yaparsan sevinirim. :)

Yalnız şöyle bir endişem var Valve tarafından;

Alıntı:Oyunun gelecekte steam üzerinde yayınlanma politikası hakkında pek elle tutulur bir şey olmasa da, zamanında "Hunt Down The Freeman" ismiyle yayınlanmış rezalet bir oyunun hala steam raflarında bulunuyor olması şansımızın oldukça yüksek olduğuna inandırıyor bizi. Ayrıca yine güzel bir örnek olarak "Black Mesa" da verilebilir.

Bildiğim kadarıyla Valve Source motoru kullanıldığı takdirde kendi IP'lerinin kullanımına izin veriyor(bahsettiğin iki oyun da Source ile yapıldı, her ne kadar Hunt Down the Freeman rezalet ötesi birşey olsa da.) Unreal Engine yüzünden sıkıntı çıkartabilirler. :\
Özelden sorulan UE4 soruları cevaplanmayacaktır...
Cevapla
#3
(12-06-2018, Saat: 17:18)Jacky Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Takipte olacağım! Sık sık güncelleme yaparsan sevinirim. Smile

Yalnız şöyle bir endişem var Valve tarafından;

Alıntı:Oyunun gelecekte steam üzerinde yayınlanma politikası hakkında pek elle tutulur bir şey olmasa da, zamanında "Hunt Down The Freeman" ismiyle yayınlanmış rezalet bir oyunun hala steam raflarında bulunuyor olması şansımızın oldukça yüksek olduğuna inandırıyor bizi. Ayrıca yine güzel bir örnek olarak "Black Mesa" da verilebilir.

Bildiğim kadarıyla Valve Source motoru kullanıldığı takdirde kendi IP'lerinin kullanımına izin veriyor(bahsettiğin iki oyun da Source ile yapıldı, her ne kadar Hunt Down the Freeman rezalet ötesi birşey olsa da.) Unreal Engine yüzünden sıkıntı çıkartabilirler. :\

Bunu ben de sormuştum ilk başlarda, şöyle bir oyuna da valve izin vermiş: https://store.steampowered.com/app/44675...tories_VR/

Unreal ile VR Portal oyunu yapmışlar Smile

Teşekkür ederim yorum için Smile Güncelleme yayınlamaya çalışırım elimden geldiğince (NDA'ya girmediği sürece)
PROJECT BOREλLIS | Gameplay Systems Programmer

Cevapla
#4
Gerçekten çok profosyonelce duruyor. Takipte kalacağım!
Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
#5
Özellikle konsept çizimleri çok beğendim, projenizde başarılar dilerim, yılmayın, devam edin! Oyununuzu çıkarttığınız vakit ise bizi haberdar etmeyi unutmayın, incelemesini web sitemde yayınlamak isterim Smile
Öğrenmenin sonu yoktur.


http://i.hizliresim.com/kv54mA.jpg
Ara
Cevapla
#6
İlk güncellememi paylaşmış olayım;

Half-Life 2, Ravenholm bölümünde Gravity Gun ile fırlattığımız testereleri hatırlıyorsunuzdur  Big Grin





C++ ile çok hızlı bir biçimde hit detection yapılabiliyor ve neredeyse hiç frame kaçırmadan o anki Hit Event hızlıca elden geçirilebiliyor. Bu sayede gayet gerçekçi bir testere fırlatma mekaniği elde ettim.
PROJECT BOREλLIS | Gameplay Systems Programmer

Cevapla
#7
(13-07-2018, Saat: 16:31)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İlk güncellememi paylaşmış olayım;

Half-Life 2, Ravenholm bölümünde Gravity Gun ile fırlattığımız testereleri hatırlıyorsunuzdur  Big Grin





C++ ile çok hızlı bir biçimde hit detection yapılabiliyor ve neredeyse hiç frame kaçırmadan o anki Hit Event hızlıca elden geçirilebiliyor. Bu sayede gayet gerçekçi bir testere fırlatma mekaniği elde ettim.

Gerçekten hoş duruyor,  söylediğiniz gibi oldukça gerçekçi olmuş testere fırlatma efekti. Ancak sanki çok azcık daha yavaş olabilir gibi geldi. Sanki 2. oyunda daha yavaştı gibi hatırlıyorum nedense.
Yarının korkusuyla bugünü nasıl yaşarsın?
Ara
Cevapla
#8
(13-07-2018, Saat: 16:53)theysfkaan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(13-07-2018, Saat: 16:31)dyanikoglu Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İlk güncellememi paylaşmış olayım;

Half-Life 2, Ravenholm bölümünde Gravity Gun ile fırlattığımız testereleri hatırlıyorsunuzdur  Big Grin





C++ ile çok hızlı bir biçimde hit detection yapılabiliyor ve neredeyse hiç frame kaçırmadan o anki Hit Event hızlıca elden geçirilebiliyor. Bu sayede gayet gerçekçi bir testere fırlatma mekaniği elde ettim.

Gerçekten hoş duruyor,  söylediğiniz gibi oldukça gerçekçi olmuş testere fırlatma efekti. Ancak sanki çok azcık daha yavaş olabilir gibi geldi. Sanki 2. oyunda daha yavaştı gibi hatırlıyorum nedense.

Şu anda gravity gun ile de tutulup fırlatılabiliyorlar gerçek hızlarında; fakat oyuna ait assetler ile video yükleme imkanım yok şu anda NDA yüzünden Smile

Burada daha çok ekstrem durumları test etmek istedim hızlı fırlatarak. Zaten çok yavaş fırlatılınca duvarı delmiyorlar, birkaçı öyle videoda Smile
PROJECT BOREλLIS | Gameplay Systems Programmer

Cevapla
#9
Update 4 yayınlandı!

Genel video:





Gameplay videosu:





Videolarda görülen ve benim yapmış olduğum işler:
  • Gravity Gun
  • Fiziksel objeler ve etkileşimler
  • Physx APEX ile Destructible Objeler
  • Custom View Punch (Ateş ederken gerçekleşen camera shake)
PROJECT BOREλLIS | Gameplay Systems Programmer

Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.