Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Replication
#1
2 oyuncu servere bağlandı diyelim bir oyuncunun spawn ettiği objeyi 2. oyuncunun görmesi için hangi replication kullanılmalı ? bir clientteki olayı 2. client görürse olay tamam mı oluyor ? Yani 1 server 2 client var client 1 de obje spawn ettim ve bu obje client 2 de görünürse (oyuncu oyuncuyu) görmüş mü oluyor ?
Ara
Cevapla
#2
(13-08-2020, Saat: 11:28)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  2 oyuncu servere bağlandı diyelim bir oyuncunun spawn ettiği objeyi 2. oyuncunun görmesi için hangi replication kullanılmalı ? bir clientteki olayı 2. client görürse olay tamam mı oluyor ? Yani 1 server 2 client var client 1 de obje spawn ettim ve bu obje client 2 de görünürse (oyuncu oyuncuyu) görmüş mü oluyor ?

En sevdiğim aynı zamanda Çok kafa patlattığım ve sonucunda Anim vs daha birçok şeyi replicate etmeyi başardığım lanet mevzu Big Grin
Ama Yinede bilmediğim çok şey olduğunu düşünüyorum. Ayrıntılı bilen arkadaşlar yazarsa bende faydalanırım.

Basit olarak bir örnek göstereym
Ben karaktere Blueprint içinden omuzluk ekledim ve Oyunu başlattığımda "2" tuşuna bastığımda Omuzluk görünür oluyor. ve Herkes birbirinde görüyor

"Run Dedicated Server" olarak başlat

YnA9ER.jpg
Ara
Cevapla
#3
(13-08-2020, Saat: 11:28)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  2 oyuncu servere bağlandı diyelim bir oyuncunun spawn ettiği objeyi 2. oyuncunun görmesi için hangi replication kullanılmalı ? bir clientteki olayı 2. client görürse olay tamam mı oluyor ? Yani 1 server 2 client var client 1 de obje spawn ettim ve bu obje client 2 de görünürse (oyuncu oyuncuyu) görmüş mü oluyor ?

      Kardeş. Spawn ettiğin şey bir actor ya da alt sınıfından bir şey ise sadece "replicates" parametresini işaretlemen yeterli. Bu o objenin serverdan clienta replicate edileceğini gösterir. Ancak burada bir nokta çok önemli. Serverdan Clienta diyoruz. Clienttan Servera demiyoruz. Senin spawn ettiğin yer her zaman server da olmalı.  Client spawn yapmak istese bile bu istek servera gitmeli ve orada obje spawn olmalı ki replicate edebilsin. Biliyorsun bilgi akışı her zaman Serverdan Clienta işliyor.
  Peki o zaman bu durumda Client ın bir şeyin spawn edilmesini istediğini nasıl servera ileteceğiz. Bunun sadece bir yolu var. Server Fonksiyonlar (Run on server).  Bu fonksiyonlar serverdaysa sıkıntı yok zaten direk çalışır , Client taysa fonksiyon servera gönderilir ve orada çalışır. Kısaca server fonksiyon sadece ve her zaman serverda çalışır.
  Sonuç Server Fonksiyonunda  (Run On Server) spawn yapacağız.  Yarattığımız obje replicates olarak ayarlıysa tüm clientlara gidecektir.
  (Sorundaki son cümle için : Evet eğer iki client varsa ve spawn edilmiş bir şeyi diğeri görüyorsa iki client birbirine server vasıtası ile bağlı demektir. )
 Kolay gelsin.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Replication tavsiyesi Emirhan Altaş 2 155 19-11-2020, Saat: 16:11
Son Yorum: Emirhan Altaş
  ProgressBar Replication (Health Bar) MR Studio 5 243 28-10-2020, Saat: 08:39
Son Yorum: erginegider
  MultiPlayer Replication leonscottkfm 3 321 15-03-2020, Saat: 19:50
Son Yorum: zoraki
  Replication sistemi ve mantığı hakkında detaylı bilgi [Soru] furkanxdgs4 8 2,029 21-04-2017, Saat: 12:11
Son Yorum: furkanxdgs4
  Physics replication tranduil09 10 2,356 26-04-2016, Saat: 17:51
Son Yorum: cahitburak
  Blueprint replication ClimbDown 4 1,450 28-07-2015, Saat: 15:53
Son Yorum: ClimbDown

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.