Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RGB paketi oluşturma (GİMP ile)
#1
Rainbow 

Merhabalar.

Canımız ciğerimiz kalbimizdeki kaymak unreal engine'mız materyal kullanımında bazı kaplamalara ihtiyaç duyar. 

Kaliteli bir materyal yapmak isteyen üreticiler materyaller için Ambient Occlusion (Materyalin karanlık noktaları (AO) ) Roughness (Yüzey parlaklığı) Height Map (Yükseklik haritası) ve Metalness (Metalik yerler) gibi yüzey bilgilerinden oluşan kaplamalar kullanır. Ancak bu kaplamaları ayrı ayrı unreal'a atmak her biri (1024 px için) 600kb'dan çok mb edeceği için bu kaplamaları "maskeleme" yöntemiyle RGB kanallarının içine sokup tek bir kaplama ile hepsini bir arada bulundurma yöntemini tercih edebilirler.

Sizler başka yerlerden materyal kaplaması bulabilirsiniz ben Textures.com adresinden faydalanıyorum.

HUpYlmy.png

İndirdiğiniz tüm kaplamaların "Renk" ve "Normal" bilgisi dışındaki tüm yüzeylerini gimp'e atın.

HUpZmrG.png

Burada çok dikkat etmeniz gereken bir konu var. Bu resimler gimp tarafından "RGB" olarak tanımlanıyor. Yani hepsinin rgb kanalı olduğunu söylüyor. Aslında tüm kaplamaların rgb kanalı birbirlerini aynı!

Rgb olarak tanımlandığı için sadece ayrıştırma seçeneğimiz bulunuyor yani düzenleme yapamıyoruz!

HUq0QGP.png

Resimleri Gray scale (gri tonlama) yapmak için Kip>Gri ölçekli seçeneğini seçmemiz gerekiyor.

HUq1bba.png

Artık projemiz Gri ölçekli haline geldi.

HUq24qy.png

Paketleme yapmamız için gerekli olan düzenle seçeneğimiz artık hazır ve projemizdeki siyah beyaz kaplamaları bir RGB resmi içinde birleştirebiliriz.

HUq2qwy.png

Düzenle seçeneği ile karşımıza RGB kanallarını hangi görseller ile doldurulacağını belirlediğimiz pencere çıkıyor.

HUq2V3h.png

Genellikle "Kırmızı kanal Ambient occlusion" - "Yeşil kanal Roughness" - "Mavi kanal  Metalness veya Height" kaplamaları için kullanılıyor. Ben mavi kanalı height için kullanıyorum. Eğer ihtiyaç olursa ayrıca 4. bir kaplama kullanmam gerekirse mesela metalness bunun için alfa kanalını kullanabilirsiniz.

3 değil 4 kanal kullanmak isterseniz renk modelini RGBA yapmanız gerekiyor.
HUq5c0e.png

3 kanalı da düzenlediğimizde ortaya böyle bir resim çıkıyor

HUq5qah.png

Paketleme şu hali ile tamamlandı ancak bilmeniz gereken bazı şeyler var.

Mesela elinizde Roughness ve height map bulunuyor ao kanalı için kırmızı kanala bir renk (siyah-beyaz) belirlemeniz gerekiyor.

HUq69s6.png

Bu sefer ortaya farklı senaryolar çıkıyor. Sadece 2 yüzeyin olduğu ve siyah veya beyaz belirlemelerinin tüm sonuçlarını görebilirsiniz.


HUq7Ad3.png

Burada dikkati çekmek istediğim nokta pembeler. Bu (senaryolar ile) şekilde eğer unreal'a atarsanız "Normal map" olarak tanımlayabiliyor ve elinizle tek tek girip normalmap özelliklerini kapatmanız gerekebilir. Elinize mavi kanalı dolduracak bir yüzey yoksa siyah yapabilirsiniz (substance painter öyle yapıyor) Ancak ao için ve roughness için sabit şu renk ile tıkayın bir tarif veremiyorum. Elinizde R veya G kanalının bilgisi yoksa biraz deneme yanılma yoluyla düzenleme yapmanız gerekebilir. Resimdeki gibi pembe gibi olmamalarına dikkat edin.

Ürettiğimiz paketi unreal'a attığımızda kendisi bunu düz "colormap" olarak tanımlıyor. Bunu biz rgb olarak kullanmayacak ve kanallarını ayrı ayrı bir resim olarak kullanacağımız için "sRGB" tikinin kaldırılması gerekiyor.

HUqaciF.png

Eğer bu şekilde tanımlarsanız materyalin içine kaplamayı sürükleyerek bıraktığınızda materyal içinde texture "Linear color" olarak tanımlanıyor. (Doğrusu bu)

HUqasAq.png

Eğer sürükleyerek değil bir texture sample oluşturup rgb paketini tanımlarsanız sample type ın linear color olduğundan emin olun.

HUqbVLX.png

Geçmiş olsun.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Gamesparks sunucusu oluşturma ve bağlanma erdemacr 15 590 16-01-2019, Saat: 23:27
Son Yorum: erdemacr
Video Unreal Engine 4 | Landscape İçin Material Oluşturma Korbey 2 1,960 23-09-2015, Saat: 15:09
Son Yorum: Korbey
Video Unreal Engine 4 - Ders 9 - Can Paketi Kullanma ve Can Seviyesi Kontrolü. oguz-ulku 2 852 23-09-2015, Saat: 11:03
Son Yorum: oguz-ulku
Video Unreal Engine 4 - Ders 8 - Can Paketi Oluşturma ve Pickup (Alma) İşlemi. oguz-ulku 0 724 22-09-2015, Saat: 20:22
Son Yorum: oguz-ulku

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.