muhammedsgrl' Alıntı:
Hocam culldistance ve lod kullanıyorum. Aslında çok büyük bir açık dünya ve bir suru ağaç tas ve zeminde çimen dolu bu halde bile FPS çok iyi sadece aslında mesela şöyle söyleyim bir levelde10 tane landscape kullanıyorum diyelim bu landscapeler yaklaştıkça açılacak yani landspace için sormustum bunu
Landscapeler içinde landscape LOD sekmesine gidersen Desired Max Draw Distance sekmesini göreceksin, Cull distance ile aynı sistem, buradan her bir landscape için ihtiyacına göre render mesafesini ayarlayabilirsin ancak oyuncu bir landscape üzerinde yüksek bir noktaya çıktığında diğer landscapeler renderlanmayacağı için boşluğu görecektir bu da istenmeyen bir durum, burada da durumu kurtarmak için çare var tabii ki, eğer landscapeleri başka bir programda değil de unreal içinde hazırladıysan Heightmap.png dosyanı almak için landscape scrulpt sekmesine gittiğinde altta Heightmap yazan kısma sağ tıkladığında export to file seçeneği ile heightmap dosyanı alabilirsin bu kısımdan sonrasını yazarak anlatmak pek mümkün olmadığı için şu videoyu buldum
videodan heightmap dosyanı nasıl mesh haline getirebileceğini öğrenebilirsin, elde ettiğin meshleri yeterli miktarda decimate ederek ve işini görecek şekilde parçalara bölerek daha low poly bir hale getirip unreala import edersin veya unreal içinde de mesh editorde LOD sekmesinde Percent Triangles seçeneği ile decimate edebilirsin ancak bu şekilde parçaların birleşim yerlerinde yırtılmalar oluşabilir. Bu meshlere LOD level eklememeni, görseli bozmayacak miktarda yalnızca decimate etmeni tavsiye ederim çünkü LOD eklersen uzak mesafedeki çok büyük bir mesh üzerinde LOD değişimini oyuncunun görmemesi mümkün değil kötü bir görsel oluşturacaktır. Uyumlu landscapeler ve meshler birebir örtüşecek şekilde haritana yerleştirirsin, meshlere tamamen görüntüden çıktıklarına emin olduğun mesafede Max cull distance, landscape için belirlediğin max draw distance oranına ve oyuncunun yaklaşma bölgelerine göre (bu kısım ince ayar gerektiren kısım) meshlere Minimum Cull Distance belirlersen oyuncu belirlediğin optimum mesafeye geldiğinde mesh kaybolacak yerini landscape alacaktır. Böylece adam devasa bir haritada gezdiğini sanacak oysa gördükleri birkaç parça low poly meshten ibaret olacaktır :
Bu yöntem ile open worldte harika sonuçlar elde edebilirsin ancak dediğim gibi oyuncuların yaklaşma mesafelerine göre oldukça iyi ayar çekmen gerekir çünkü landscape max draw distance tüm bir landscape i renderlama şeklinde değil, landscape parçalarını renderlama sistemi ile çalışır. Daha net anlamak ve önlemini almak için boş bir haritaya dağlık bir landscape atarak düşük mesafede max draw distance eklersen yalnızca belirlediğin mesafedeki kare landscape parçalarının renderlandığını göreceksin, buna göre ayarlamalarını yapabilirsin.
Kolay gelsin.