Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ServerTravel
#1
ServerTraveli nerede kullanmalıyım ? - tuşuna basınca tüm oyuncular 2.mapa geçsin istiyorum.

Listen kullanmalı mıyız?

ServerTravel diye bir node var ben onu kullanıyorum...
Cevapla
#2
ServerTravel ureal in kendi map değiştirme nodu. Sadece serverdan çağrılabilir ve PlayerController ı toplayarak onlarında ClientTravel yapmasını sağlar. Eğer multi için başka bir plugin kullanmıyorsan serverda başka map a geçmenin tek yolu bu. Başka yolu yok bağlantıları koparmadan. Kendisine UMap tan yani level blueprint ten çağırabilirsin.
Ara
Cevapla
#3
Şimdi şöyle :

Nereden çağırırsam çağırayım sadece server diğer levele gidebiliyor. Oyuncular donup kalıyorlar. Replication etmeye gerek var mı bu node yi ?
Cevapla
#4
Replication yapmaya gerek yok. Kendisi ClientTravel komutunu tüm bağlı client larda çalıştırıp herkesi öbür tarafa alması lazım.
Ara
Cevapla
#5
Maalesef sıkıntı çıkarıyor . Kurucu giderken ben gidemiyorum mesela donup kalıyorum olduğum haritada. Ancak sunucudan çıkıp girersem kurucunun gittiği mapta başlayabiliyorum.
Cevapla
#6
Buda bana "run on server" tarafında sıkıntı olduğunu gösterir. Çünkü başta da söylediğim gibi sadece serverda çağırılabilir. Serverda sıkıntı olmadığını anlatmışsın. Dolayısı ile bir şekilde "run on server" fonksiyonun çalışmıyor olmalı.
Ara
Cevapla
#7
Replicationa gerek yok demiştin. Komut RunOnServer olarak mı çalışacak yani ?

Şimdi denedim oldu gibi ama benim motor crash veriyor editörde. Fakat paketlemede crash almıyoruz.

Server Travel olayı Run On Server olarak mı çalışacak ?

Teşekkürler.
Cevapla
#8
Replication tabiri genel olarak Server dan Client a olan bilgi akışı için kullanılır. Diğer yön çok az olduğu için bazen Client tan Server a olan akış ta replication diye nitelendirilebiliyor. Yani kavram karışıklığı. Bu yüzden ilk mesajda özellikle belirttim "Sadece serverda çalıştırılabilir" diye. Bununda client larda tek yolu RunOnServer dır. 
Crash olayı Transition map olmadığından olabilir.
Ara
Cevapla
#9
Teşekkür ederim. Evet doğru transition yok server default map yok bunlar ne işe yarıyor ? Transition mesela nedir ? Server default map girmek zorunda mıyım ?

Ayrıca Seamless Travel diye bir seçenek var ve ben onu işaretlemedim o ne işe yarıyor ?
Cevapla
#10
Transition Map tamamen boş bir map. UE yapısı gereği her an bir engine açık olmak zorunda. Eğer Seamless travel ile transition map kullanmazsan bir level kapanıp diğer level açılacak ve buda bir hard reset gibi olacaktır. Transition map bir aktarıcı gibi çalışır. Önceki level den bütün player lar transition map a aktarılır ve önceki level kapatılır. Kapanır kapanmaz yeni level açılır ve açılışı tamamlanınca transition level e alınmış playerlar yeni levele aktarılır. Seamless travel da buna denir.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Question [ACEMİ SORUSU] Lobi Sistemi "ServerTravel" sonrası oyuncu bilgisi aktarımı? fearcry 3 1,647 31-03-2019, Saat: 15:08
Son Yorum: fearcry

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.