Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shader Compile ne işe yarar
#1
Basit bir renk materyali oluştururken bile 15-20 saniye shader compile olmasını bekliyorum. Unityde böyle birşey yok bunun olayı nedir?
Ara
Cevapla
#2
Editor üzerinde çalışırken shader sistemi Derived Data Cache denilen dosyalarda pre-baked olarak saklanır, projeyi başlattığında buradan çağrılarak görsele alınırlar. Unreal' da her şey runtime çalıştığı için compile dediğin işlem materyalin maruz kaldığı gölgelerin hesaplanıp bu dosyaya gönderilmesi işlemidir. 15-20 sn. bekliyor olmanın sebebi de sahnede en az 1  adet gölge üreten ışık kaynağı olması ve bu materyali kullanan 1 veya daha fazla objenin bulunması ve "Cast Shadow" opsiyonunun devrede olmasıdır. Süre normalde birkaç sn. den ibarettir ancak donanımına bağlı olarak bu süre değişir. Unity de böyle bir şey olmamasının sebebini bilmiyor olsam da unreal ile pek karşılaştırmamak gerektiği ve tamamen farklı kulvarlarda yarıştıkları gerçeğini göz önünde bulundurmak lazım Smile
Ara
Cevapla
#3
En azından kapatma veya compile süresini daha aza indirmenin yolu yokmu.
Ara
Cevapla
#4
Aslında son sorunun cevabını verdim :Smile boş bir haritada gölge oluşturan ışık kaynağı olmaksızın materyallerini deneyebilir daha sonra kullanacağın haritada kullanabilirsin, böylece compile işlemini arka planda yaptırmış olursun
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Shader ahtek07 3 1,006 12-03-2019, Saat: 21:26
Son Yorum: ahtek07
Photo Lightmass importance volume ne işe yarar ? usen 4 1,898 02-11-2015, Saat: 22:13
Son Yorum: cahitburak

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.