Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Simulate Physics Mouse
#1
Arkadaşlar çok önemli bir sorunum var.
Karakterimin canı 0 a inince simulate physics oluyor ve capsule hareket halinde olduğu için bende block input diyorum böylecek hiçbir şekilde hareket edemiyoruz. Fakat ben simulate olduktan sonra mouseyi yinede döndürebilmek istiyorum yani camerayı fakat sanırım block inputtan dolayı dönmüyor bu sorunu nasıl çözerim? Simulate olduktan sonra hiçbir hareket olmayacak fakat mouse dönecek.

EDİT: Disable input yerine destroy compononet ile capsulü siliyoruz.Böylece mouse hareket edebiliyor. Fakat bu hatalara neden olabiliyor başka pratik çözüm önerisi olan varsa yazabilir mi?
Ara
Cevapla
#2
IsDead adında bir variable oluşturup karakter ölünce (simulate moda geçince) true yapın,

Ardından karakterin yürüme,koşma vb. gibi key inputlarının önüne if IsDead = false ekleyin,eğer IsDead false ise geçişe izin versin,eğer true ise yani karakter simulation moddaysa izin vermesin.
Ara
Cevapla
#3
(07-05-2017, Saat: 01:23)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  IsDead adında bir variable oluşturup karakter ölünce (simulate moda geçince) true yapın,

Ardından karakterin yürüme,koşma vb. gibi key inputlarının önüne if IsDead = false ekleyin,eğer IsDead false ise geçişe izin versin,eğer true ise yani karakter simulation moddaysa izin vermesin.

Bunu zaten yaptım ben çalışıyor zaten ölünce karakterin hareket etmesine izin vermiyor. Fakat demek istediğim capsule hareket halinde oluyor benim yapmak istediğim şey capsuleyi devreden çıkarıp mousenin dönmesine izin vermek.

37nXmA.jpg
Ara
Cevapla
#4
Hocam yanlış yapmışsınız,

Öncelikle hatalarınızdan bahsedeyim.

Eğer karakterin canı 0  veya 0 dan düşükse set playerdead true şeklinde bir kodunuz var,fakat bu kod tick'e bağlı.

Bu kodun devamında set simulate physics ve destroy component var.

Bu kodda canınız 0 olduğunda oyun motoru her karede player dead değişkenini true yapıp fizikleri simulate edicek ve capsule componenti destroy etmeye çalışacak.

Bu çok saçma bir sistem,hiç tick kullanmadan bu işin içinden event anydamage kullanarak çıkabilirsiniz.

2. olarak ise benim size söylemek istediğim sadece key inputları bloklayın,siz kapsülü silip komple bloklamaya çalışıyorsunuz,bunun bir mantığı yok.

Sadece input walk gibi klavyeye bağlı şeylere eklemeniz lazım bunu.
Ara
Cevapla
#5
(07-05-2017, Saat: 01:36)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam yanlış yapmışsınız,

Öncelikle hatalarınızdan bahsedeyim.

Eğer karakterin canı 0  veya 0 dan düşükse set playerdead true şeklinde bir kodunuz var,fakat bu kod tick'e bağlı.

Bu kodun devamında set simulate physics ve destroy component var.

Bu kodda canınız 0 olduğunda oyun motoru her karede player dead değişkenini true yapıp fizikleri simulate edicek ve capsule componenti destroy etmeye çalışacak.

Bu çok saçma bir sistem,hiç tick kullanmadan bu işin içinden event anydamage kullanarak çıkabilirsiniz.

2. olarak ise benim size söylemek istediğim sadece key inputları bloklayın,siz kapsülü silip komple bloklamaya çalışıyorsunuz,bunun bir mantığı yok.

Sadece input walk gibi klavyeye bağlı şeylere eklemeniz lazım bunu.
Hata kısmında haklısın çünkü destroy edince debug sonrası 100 tane hata haldım dediğin gibi ilk başta sildi daha sonra tekrar silmeye çalıştı olmadığını görünce hata verdi. Fakat şöyleki bu sistemin oyuncunun ölüp ölmediğini sürekli kontrol etmesi gerekiyor bunun için timer yerine custom event mi kullanmalıyım ? Ve sadece nasıl klavyeyi disable input yapacağım Smile
Ara
Cevapla
#6
Hocam ölüp ölmediğini damage aldığında kontrol etmek daha mantıklı ve ucuz,ama yine de sürekli kontrol ettirebilirsiniz tabiki.

Tek yapmanız gereken karakterin canı 0 ise 1 kez öldürmek  Big Grin

Do once komutunu kullanın,bu işlemi 1 kez yapar ve karakter tekrar tekrar ölmeye çalışmaz  Big Grin

1 saniye hocam unreal açılsın göstereceğim
Ara
Cevapla
#7
(07-05-2017, Saat: 01:43)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam ölüp ölmediğini damage aldığında kontrol etmek daha mantıklı ve ucuz,ama yine de sürekli kontrol ettirebilirsiniz tabiki.

Tek yapmanız gereken karakterin canı 0 ise 1 kez öldürmek  Big Grin

Do once komutunu kullanın,bu işlemi 1 kez yapar ve karakter tekrar tekrar ölmeye çalışmaz  Big Grin

1 saniye hocam unreal açılsın göstereceğim
Şunu Gösterirsen çok iyi olur ya acayip gıcık etti beni . Ve yeniyim ben tam anlayamıyorum yeni yeni öğreniyorum ama bayağı bir şeyler yaptım.
Big Grin
Damage işlemini şöyle yapıyorum ben şimdi dönen bir pervane yaptım mesela ucuna box collision koydum oyuncu her oraya değdiğinde -50 can götürüyor 0 a ulaştığınıda event tick kontrol ediyordu işte ona göre simulate yapıyordu.
Ara
Cevapla
#8
(07-05-2017, Saat: 01:47)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(07-05-2017, Saat: 01:43)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam ölüp ölmediğini damage aldığında kontrol etmek daha mantıklı ve ucuz,ama yine de sürekli kontrol ettirebilirsiniz tabiki.

Tek yapmanız gereken karakterin canı 0 ise 1 kez öldürmek  Big Grin

Do once komutunu kullanın,bu işlemi 1 kez yapar ve karakter tekrar tekrar ölmeye çalışmaz  Big Grin

1 saniye hocam unreal açılsın göstereceğim
Şunu Gösterirsen çok iyi olur ya acayip gıcık etti beni . Ve yeniyim ben tam anlayamıyorum yeni yeni öğreniyorum ama bayağı bir şeyler yaptım.
Big Grin
Damage işlemini şöyle yapıyorum ben şimdi dönen bir pervane yaptım mesela ucuna box collision koydum oyuncu her oraya değdiğinde -50 can götürüyor 0 a ulaştığınıda event tick kontrol ediyordu işte ona göre simulate yapıyordu.

Hocam her damage aldığında bir kod çalıştırıyorsunuz sonuçta,

Set karakter canı ( karakter canı -  50) gibi.

Bu kodun sonuna ekleyebilirsiniz ölme olayını.

Benim tavsiyem eğer can vs. gibi sistemler yapıcaksanız oyun motorunun sunmuş olduğu damage eventlerini kullanarak yapın,daha rahat olur.

Bu arada unreal engine açılmıyor,9mb bellek ve %25 cpu harcıyor gözüküyor ama görünürde yok,çözemeye çalışıyorum
Ara
Cevapla
#9
(07-05-2017, Saat: 01:58)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(07-05-2017, Saat: 01:47)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Şunu Gösterirsen çok iyi olur ya acayip gıcık etti beni . Ve yeniyim ben tam anlayamıyorum yeni yeni öğreniyorum ama bayağı bir şeyler yaptım.
Big Grin
Damage işlemini şöyle yapıyorum ben şimdi dönen bir pervane yaptım mesela ucuna box collision koydum oyuncu her oraya değdiğinde -50 can götürüyor 0 a ulaştığınıda event tick kontrol ediyordu işte ona göre simulate yapıyordu.

Hocam her damage aldığında bir kod çalıştırıyorsunuz sonuçta,

Set karakter canı ( karakter canı -  50) gibi.

Bu kodun sonuna ekleyebilirsiniz ölme olayını.

Benim tavsiyem eğer can vs. gibi sistemler yapıcaksanız oyun motorunun sunmuş olduğu damage eventlerini kullanarak yapın,daha rahat olur.

Bu arada unreal engine açılmıyor,9mb bellek ve %25 cpu harcıyor gözüküyor ama görünürde yok,çözemeye çalışıyorum

Fakat ben yine variableyi int-int gibi şeylerle çıkarma işlemi yaparak hasar verdircem değilmi?
Çünkü durduk yere o dönen pervane hasar vermez bana çarpsa bile Big Grin
Hasarı neyle ölçüyorki kuvvete göremi mesela 100 kiloluk bir duvar gerçek hayatta üstüme düşse ölürüm oda onun gibi bir şeymi yapıyor anydamage derken. Bu anydamageyi bir araştırayım ben tam anlamadım ondan.
Ara
Cevapla
#10
(07-05-2017, Saat: 02:00)leonscottkfm Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(07-05-2017, Saat: 01:58)ClimbDown Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hocam her damage aldığında bir kod çalıştırıyorsunuz sonuçta,

Set karakter canı ( karakter canı -  50) gibi.

Bu kodun sonuna ekleyebilirsiniz ölme olayını.

Benim tavsiyem eğer can vs. gibi sistemler yapıcaksanız oyun motorunun sunmuş olduğu damage eventlerini kullanarak yapın,daha rahat olur.

Bu arada unreal engine açılmıyor,9mb bellek ve %25 cpu harcıyor gözüküyor ama görünürde yok,çözemeye çalışıyorum

Fakat ben yine variableyi int-int gibi şeylerle çıkarma işlemi yaparak hasar verdircem değilmi?
Çünkü durduk yere o dönen pervane hasar vermez bana çarpsa bile Big Grin
Hasarı neyle ölçüyorki kuvvete göremi mesela 100 kiloluk bir duvar gerçek hayatta üstüme düşse ölürüm oda onun gibi bir şeymi yapıyor anydamage derken. Bu anydamageyi bir araştırayım ben tam anlamadım ondan.

Hayır hocam int int şeklinde siz yapıyorsunuz  Big Grin Big Grin

Şu şekilde işliyor,

Siz bir aktöre hasar veriyorsunuz ve o aktördeki anydamage eventi çalışıyor,

Verdiğiniz damage miktarını vs. damage verirken belirliyorsunuz,herşey size bağlı
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Mouse ile Karakter Kontrol MR Studio 25 810 21-02-2021, Saat: 13:07
Son Yorum: MR Studio
  Physics Constraint leonscottkfm 2 160 03-11-2020, Saat: 18:57
Son Yorum: leonscottkfm
  Mouse ile, Obje Rotasyon, Hareket... alidali 2 923 24-12-2017, Saat: 19:45
Son Yorum: alidali
  Mouse ile bir karakteri secim tikladigimiz yere yurumesi Korsan 2 742 12-07-2017, Saat: 16:02
Son Yorum: cahitburak
  MOUSE INPUT Thunderbolt 1 772 26-02-2017, Saat: 14:30
Son Yorum: leonscottkfm
  Third Person ı mouse ile yürütme talisca90 2 844 23-11-2016, Saat: 19:29
Son Yorum: Syraption
  Set simulate physics leonscottkfm 6 1,380 16-10-2016, Saat: 23:56
Son Yorum: leonscottkfm
  Mouse X ile Obje Döndürme sergioramos19 6 1,768 10-09-2016, Saat: 10:15
Son Yorum: sergioramos19
  Physics replication tranduil09 10 2,356 26-04-2016, Saat: 17:51
Son Yorum: cahitburak
  Mouse cursor blueprint guvengunes 2 1,282 26-03-2016, Saat: 10:16
Son Yorum: guvengunes

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.