Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Static Meshin üstündeki karelerin Etkisi
#1
021-indepth-static-mesh-guide-25.jpg

Herkese merhaba uzun zamandır ara verdiğim ue4 dünyasına tekrar hızlı bir giriş yaptım.  Kendi adıma herşey güzel ilerliyor. 
Daha önce karşılaştığım birçok sorunu çözmeme rağmen kafamdaki soru işaretleri giderek artıyor. 

İlk sorum da şu ki yukarıdaki görselde ki Static mesh in üntündeki kareler tam olarak ne anlama geliyor?

Materyale etkisi var  bunu  biliyorum. 
Uv ile alakalı  olduğunuda biliyorum.
Starter contentin için deki 100x100x100 boyutundaki kübe substance mat atayınca  mat ölçeği tam oturduğunu düşünüyorum bu  doğru bir düşüncemi bilmiyorum.
3ds max ile 100x100x100 bir küp hazırlayıp ue4 de import ediyorum ölçek olarak aynı olmalarına rağmen aynı mat çok küçük bir şekilde kapanıyor çünkü Meshin üstündeki karelerde küçük. 
Teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
#2
Kareler aslında dokuları ölçeklendirebilmen için baz alınabilecek güzel bir detay. Örneğin FPS bir oyunda karakterinin el ve elde tuttuğu eşyaları göz ardı edersen diğer tüm çevre modelleri için dokular hazırlanmadan önce uv ölçeklendirmesini bu kareler ile yapabilirsin. Böylelikle tüm materiallerinde detaylar birbirine yakın olur. Ve UVlerinin en boy orantılarımı doğrumu bunu görebilirsin. Eğer modellerinde kareler dikdörtgen olmuşşsa modelindeki UVlerinin bir eksene doğru uzadığı anlamına gelir. Yani oranları eşit değildir.
Ara
Cevapla
#3
Vergiğin örnek çok güzeldi teşekkür ederim. Uv ölçeklendirmeyi açabilirmisin. Bu ölçeklendime 3d max üzerinden mi yapılmalı yoksa ue4 üzerinden bir yolu varmı
Ara
Cevapla
#4
Modelleri hazırladığın yazılımın UV editöründen yapılıyor.

Modellerin üzerindeki materiallerde kullandığun doku dosyalarının model üzerinde koordinat bazlı yerleştirilmesi diyebilirsin. Misal Kurban bayramında kesilen hayvanların derileri yüzülür ve bunlardanda yere koymak için bir çeşit halı yapılırdı. O açılmış hali aslında dokudur. O dokuyu modele yani hayvana oturtma işini UV diğer adı ile unwrap ile yaparsın.

uv_mapping_cube_unwrapped.png
Ara
Cevapla
#5
Yine teşekkür ederim güzel örneklerin için . İşin mantığı tam olarak bu ancak 3ds max ile görseldeki yani Ue4 hazır cube ölçeğindeki gibi uv map nasıl yapabileceğimi çözemedim.

ECxMtq.jpg
ECxbVY.jpg
Ara
Cevapla
#6
İmport Scale ayarı sorunun. Senin 1 metren aslında unrealda 10 yada 100 katına denk geliyor. Ben mayada modelleri yapıyorum. Sahne ayarını cm yada m olarak ayarlıyorsun.

Unrealda modele tıklayıp transform bilgilerinin fotosunu atsana
Ara
Cevapla
#7
(08-10-2019, Saat: 12:41)Mattias Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İmport Scale ayarı sorunun. Senin 1 metren aslında unrealda 10 yada 100 katına denk geliyor. Ben mayada modelleri yapıyorum. Sahne ayarını cm yada m olarak ayarlıyorsun.

İmport edilen mesh fiziksel olarak aynı büyüklüğe sahip ama Uv map çok küçük 3dsmax ayarları cm olarak ayarlı çözebilirim  inşallah. Alakan için teşekkür ederim .Ayrıca bir konu açmışsın yardımcı olmak isterdim ama kodlama veya blueprint konusunda yok denecek kadar az bilgim var.

ECTgOY.jpg
Ara
Cevapla
#8
(08-10-2019, Saat: 12:57)FxArch Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-10-2019, Saat: 12:41)Mattias Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İmport Scale ayarı sorunun. Senin 1 metren aslında unrealda 10 yada 100 katına denk geliyor. Ben mayada modelleri yapıyorum. Sahne ayarını cm yada m olarak ayarlıyorsun.

İmport edilen mesh fiziksel olarak aynı büyüklüğe sahip ama Uv map çok küçük 3dsmax ayarları cm olarak ayarlı çözebilirim  inşallah. Alakan için teşekkür ederim .Ayrıca bir konu açmışsın yardımcı olmak isterdim ama kodlama veya blueprint konusunda yok denecek kadar az bilgim var.

ECTgOY.jpg

1 unit = 1 meter yapman lazım

yada display unit scale i  meter yapman lazım
Ara
Cevapla
#9
(08-10-2019, Saat: 13:01)Mattias Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(08-10-2019, Saat: 12:57)FxArch Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  İmport edilen mesh fiziksel olarak aynı büyüklüğe sahip ama Uv map çok küçük 3dsmax ayarları cm olarak ayarlı çözebilirim  inşallah. Alakan için teşekkür ederim .Ayrıca bir konu açmışsın yardımcı olmak isterdim ama kodlama veya blueprint konusunda yok denecek kadar az bilgim var.

ECTgOY.jpg

1 unit = 1 meter yapman lazım

yada display unit scale i  meter yapman lazım

ECgYep.jpg


Yardımın için Teşekürler. System Unit Scale 1m yapınca aynı oldu  teşekkürler tekrar.
Ara
Cevapla
#10
Rica ederim.Yeni bilgileri iyice öğrenip algılamaya çalış. Neden sonuç olarak.
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Static mesh üzerinde belli materyale foilage yapmak? ahmetkarkac 6 1,161 12-10-2021, Saat: 12:41
Son Yorum: nonlinear
  static mesh için materials element bölümü onr__clk 2 1,647 19-12-2016, Saat: 19:38
Son Yorum: onr__clk
  Matinee - Static Mesh - Blueprint Mantığı - Level Geçişleri mibura 0 1,310 22-09-2015, Saat: 14:25
Son Yorum: mibura
  Subtract'ı static mesh'e uygulama unrealtruseraccount 5 2,447 24-08-2015, Saat: 20:25
Son Yorum: unrealtruseraccount

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Unreal Engine Türkiye

This forum is community driven and supported by voluntary community members. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.