Tanhu

Unreal MVP
22 Tem 2015
208
34
0
Belirtilmemiş
Merhaba.

Dünyayı oluşturmaya başladım ve hiçbir bilgimin olmadığı bir alandayım. Yakın zamanda SpeedTree kullanacağım muhtemelen ama o kısma geçmeden önce, uygulamak istediğim grafik tarzı için, ne gibi şeyler yapmam gerektiği hakkında fikrinize ihtiyacım var.


rime-screen-06-ps4-us-20aug14


Resimde gördüğünüz tarzda çimenler ve ağaçlar oluşturmaya ihtiyacım var. Benim farkettiğim çimenler düz renklerde ayarlanmış ve gölgeleri iptal edilmiş gibi, ama ağaçlarda da aynısı mı geçerli, tüm olanlar bu mu emin değilim.

Yukarıdaki gibi çimen ve ağaç oluşturabilmem için nasıl bir materyal oluşturmam gerek? Texture'ından normal mapine kadar yapmam gerekenleri düşüncelerinizden, tahminlerinizden belirtirseniz gerçekten güzel olur.

Teşekkürler. :)

Edit: Bu arada bu oyun da UE4 ile geliştiriliyor.
 
Tanhu' Alıntı:
Merhaba.

Dünyayı oluşturmaya başladım ve hiçbir bilgimin olmadığı bir alandayım. Yakın zamanda SpeedTree kullanacağım muhtemelen ama o kısma geçmeden önce, uygulamak istediğim grafik tarzı için, ne gibi şeyler yapmam gerektiği hakkında fikrinize ihtiyacım var.

Resimde gördüğünüz tarzda çimenler ve ağaçlar oluşturmaya ihtiyacım var. Benim farkettiğim çimenler düz renklerde ayarlanmış ve gölgeleri iptal edilmiş gibi, ama ağaçlarda da aynısı mı geçerli, tüm olanlar bu mu emin değilim.

Yukarıdaki gibi çimen ve ağaç oluşturabilmem için nasıl bir materyal oluşturmam gerek? Texture'ından normal mapine kadar yapmam gerekenleri düşüncelerinizden, tahminlerinizden belirtirseniz gerçekten güzel olur.

Teşekkürler. :)

Edit: Bu arada bu oyun da UE4 ile geliştiriliyor.

Toon Shading ve/veya Cell Shading bu amaçla kullanılan bir Shading yöntemidir. Bu yöntem 3 aşamadan oluşur.

  1. Arka yüzlerin tespit edilip Stroke etkisinin uygulanması.
  2. Basit bir dokunun(texture) uygulanması.
  3. Işık kaynağı doğrultusuna göre kademeli aydınlatmanın yapılması.

Celshading_teapot_large.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Cel_shading

Malesef UE4 Deferred Lighting denilen bir materyal sistemine sahip olduğundan ışık kaynağının doğrultusuna erişilmesine izin vermemektedir. Yine de Cell Shader Material Domaine sahip ücretsiz içerikler mevcut. Bunları kullanabilirsiniz. Aşağıdaki linkte bunlardan bir tanesi var.

https://github.com/antidamage/CelShader

Bunun dışında biraz etrafından dolanarak; Post Process yöntemlerini kullanabilirsiniz. Burada da basitçe söylemek gerekirse bildiğimiz Posterize efektler kullanılmakta, ancak; elbette Post Process yöntemleri Screen Space ile sınırlı olacaktır. Aşağıda Cell Shading Post Process örnekleri verilmiştir.

http://www.strangelynamed.com/tutorials/2016/5/23/cel-shading-in-ue4-material
http://jvdb.me/toon_shader.html
 
Verdiğiniz linkleri ve kavramları, anlattiklarinizla inceledim ve baya ekstra kaynak da çıkarttım şimdiden. Yarın butun bunları denemeye baslayacagim. Sonuç alirsam ya da sorunla karşılaşırsam da buradan belirtirim. Çok teşekkürler. :)
 
cahitburak'ın yazdıklarına ek olarak diyebileceğim; objelerin edge dediğimiz dış kısımlarında kalın-siyah çizgiler kullanırsanız bambaşka bir stilize atmosfer yakalarsınız projenizde. Bu daha çok texture kısmını ilgilendiriyor işin, post-process kısmı sonraki adım; o da yukarıda anlatılmış durumda :D
 
dyanikoglu' Alıntı:
cahitburak'ın yazdıklarına ek olarak diyebileceğim; objelerin edge dediğimiz dış kısımlarında kalın-siyah çizgiler kullanırsanız bambaşka bir stilize atmosfer yakalarsınız projenizde. Bu daha çok texture kısmını ilgilendiriyor işin, post-process kısmı sonraki adım; o da yukarıda anlatılmış durumda :D

Taz Wanted tarzı sanırım anlatmak istediğin onu pek kullanmak istemiyorum ben. Yukarıdakine biraz daha benzer olması hedefim.  :)



Post Process yöntemi bütün alanı kapsadı, yani çimenlerde istediğim görüntüyü elde edebilirim bununla ama nesneye özel bir yöntem uygulanmıyor sanırım.
Xdyjo5.png




Youtube'dan ulaştığım ders vasıtasıyla başka bir alternatif denedim fakat burada da karakterin gölgesi yere düşmüyor. Ağaç ile biraz daha uğraşırsam istediğim görüntüye ulaşacak, orada bir deneme yaptığımdan pek özentisiz tabi.
Y4MarE.png


Bunlar da materyal içeriği;
jBLan9.png


Öneriniz fikriniz varsa beklerim.
 
Sanırım hallettim fakat Cel ya da Toon ile olmadı bu.

RQJLE7.png


Bakıldığında tabi pek de hoş bir görüntü yok ortada ama yaprakları kendim yeniden oluşturursam ve büyüklüklerini de uygun ve örtecek biçimde ayarlarsam olacak gibi duruyor.

Uyguladığım yöntem şu;

- Texture'ı base color'dan çıkartıp Opacity ile bağladım, bu sayede saydamlık olması gerektiği gibi kaldı.

- Bir renk oluşturdum ve bunu da Emissive Color'a ekledim.


EDİT: 

Bütün sorunları çözdüm. Emissive kullanmamalıydım, surface'e geçtim ben de.