Merhabalar.

Kendi çalıştığım fakat görsel yayınlamanın pek mümkün olmadığı projem hakkında bilgi verecek bir konu açacakken daha genel, anlık olarak neler yaptığınızı paylaşabileceğiniz bir konunun daha iyi olabileceğini düşündüm.


Geçen yıl kafamda parlayan, sınav o bu derken 3 ay önce gerçek anlamda üzerine çalışmaya başladığım survival adventure bir projem var. Envanter sistemi, crafting, survival sistemleri, karakter, animasyon modları, aim offset, save load gibi pek çok olayı tamamlayıp ana sistemi kurduktan sonra, iki gün önce içeriği oluşturmaya başladım. Okyanus pluginini kullanıyorum, bunun dışında bir harita yapıp heightmap aldım ve oyuna aktardım. Oyun içinden de bir görüntü.


kE1kD7.png


Evet, benimki bu. Sizden de bekleriz.
 
Ben de 3 ay önce TEOG olayım bitince oyuna başlama fikri aklıma gelmişti. Ancak okul bitince yazlığa gelmek zorunda kaldım ve interneti yazlığa taşıyamayan üçkağıtçı telekom sağolsun projemde ilerleme kaydedemedim. Önceden indirdiğim tutorial'ların da basit olduğunu farkettim ve kaliteli bir sistem kurmak istediğim için hiçbir şey yapamadım. Ama internet olunca ilk olarak GalaxyMan2015'in 4.12.5 sürümüne uyarladığı Nvidia GameWorks teknolojilerini oyun motoruna ekleyip ilk önce envanterli silah sistemi, sonra kaliteli bir tırmanma sistemi ekleyip güzel bir şekilde karakter modelleyeceğim. Sonra da WaveWorks ve basit çalılıklar kullanarak küçük bir map yapıp o map üzerinde testlerimi başlatacağım ve güzel sistemler eklemeye çalışacağım. Allah hepimize kolaylık versin.
 
furkanxdgs4' Alıntı:
Ben de 3 ay önce TEOG olayım bitince oyuna başlama fikri aklıma gelmişti. Ancak okul bitince yazlığa gelmek zorunda kaldım ve interneti yazlığa taşıyamayan üçkağıtçı telekom sağolsun projemde ilerleme kaydedemedim. Önceden indirdiğim tutorial'ların da basit olduğunu farkettim ve kaliteli bir sistem kurmak istediğim için hiçbir şey yapamadım. Ama internet olunca ilk olarak GalaxyMan2015'in 4.12.5 sürümüne uyarladığı Nvidia GameWorks teknolojilerini oyun motoruna ekleyip ilk önce envanterli silah sistemi, sonra kaliteli bir tırmanma sistemi ekleyip güzel bir şekilde karakter modelleyeceğim. Sonra da WaveWorks ve basit çalılıklar kullanarak küçük bir map yapıp o map üzerinde testlerimi başlatacağım ve güzel sistemler eklemeye çalışacağım. Allah hepimize kolaylık versin.

Amin Cümlemize  :D
 
B8ZdNM.png


Sonunda istediğime baya yakın bir çimen elde etmeyi başardım. Çimenlerin texturelarını düzenleyip daha şirin hale getirdiğimde ve biraz da kalınlaştırdığımda tam olarak oyuna uygun bir hale gelmiş olacak. Ağaç için de benzer şeyler uygulayacağım için şimdilik her şeyin gayet yolunda gittiğini söyleyebilirim.

Önerileriniz varsa da beklerim tabi. :)
 
Tanhu' Alıntı:
B8ZdNM.png


Sonunda istediğime baya yakın bir çimen elde etmeyi başardım. Çimenlerin texturelarını düzenleyip daha şirin hale getirdiğimde ve biraz da kalınlaştırdığımda tam olarak oyuna uygun bir hale gelmiş olacak. Ağaç için de benzer şeyler uygulayacağım için şimdilik her şeyin gayet yolunda gittiğini söyleyebilirim.

Önerileriniz varsa da beklerim tabi.  :)

Çimen konusunda GTA 5'i değil, Uncharted 4'ü örnek almalısınız. İnternetten 4K Uncharted 4 yazarsanız resimlerden birinde bir dağ var. Oradaki otlar tamamen gerçekçi ve o otlar çok canlı. GTA5'dekiler çok ölü gibi. Ben GTA 5 oynadığım için söylüyorum. Bir de Nvidia teknolojilerden VXGI gibilerini düşünebilirsiniz.
 
13507202_1739310606312176_5149189331552318892_n.jpg

14079990_1759696054273631_4932336276445153171_n.jpg


Korku oyunu projem için yaptığım modelleme ve kaplama çalışmalarım. Mutfak fotoğrafı ilk denemelerimden, aşağıdaki sokak bugünkü denemem ama optimizasyon sıkıntısı var biraz onu geliştirmem lazım. Benim çalışmalarımda bunlar ama 2 kişi çalıştığımız için yavaş ilerliyoruz maalesef :(
 
Tanhu' Alıntı:
Merhabalar.

Kendi çalıştığım fakat görsel yayınlamanın pek mümkün olmadığı projem hakkında bilgi verecek bir konu açacakken daha genel, anlık olarak neler yaptığınızı paylaşabileceğiniz bir konunun daha iyi olabileceğini düşündüm.


Geçen yıl kafamda parlayan, sınav o bu derken 3 ay önce gerçek anlamda üzerine çalışmaya başladığım survival adventure bir projem var. Envanter sistemi, crafting, survival sistemleri, karakter, animasyon modları, aim offset, save load gibi pek çok olayı tamamlayıp ana sistemi kurduktan sonra, iki gün önce içeriği oluşturmaya başladım. Okyanus pluginini kullanıyorum, bunun dışında bir harita yapıp heightmap aldım ve oyuna aktardım. Oyun içinden de bir görüntü.


kE1kD7.png


Evet, benimki bu. Sizden de bekleriz.

Merhaba.Eğer oyunu yapacak olursanız bir örneğini atabilir misiniz?Şu an sanırım tek çalışıyorsunuz.Test edebilirim.Bugları bulurum ve çözmene yardım ederim.Şimdiden teşekkürler.
 
Oyunu yapıyorum fakat paylaşmam şimdilik mümkün değil. Henüz sadece sistemsel olarak bir şeyler var ve bu yüzden biraz daha ilerlemeden ölü internetimle update yapmam pek olası durmuyor. Oyun dosya boyutu şuan 2gb civarı, temizlenmesi gibi ek ilerlemelerden sonra olabilir. Ben tesekkur ederim.
 
Gerçekçi grafiklerde yarışma imkanı zor olduğundan stilize grafiklerle devam ediyorum. Şuan tamamen temizce halletmekten ziyade nasıl göründüğü üzerine test yapıyorum, yoksa yaprak textureları, karartılı alanlar filan değişecek. Bir de okyanusta bir yansıma problemi var sebebini anlayamadığım.


Mkp4Zk.png


Düşünceleriniz neler?
 
Tanhu' Alıntı:
Gerçekçi grafiklerde yarışma imkanı zor olduğundan stilize grafiklerle devam ediyorum. Şuan tamamen temizce halletmekten ziyade nasıl göründüğü üzerine test yapıyorum, yoksa yaprak textureları, karartılı alanlar filan değişecek. Bir de okyanusta bir yansıma problemi var sebebini anlayamadığım.


Mkp4Zk.png


Düşünceleriniz neler?
Şahsen stilize grafikler için en önemli etken: dış çizgiler. Photoshop'da da kullanılan kontur efekti, basit bir grafiği bile stylized bir çalışmaya çevirebiliyor. Epic Games Launcher > Learn sekmesinde Stylized Rendering projesi var. Post Process materyali tek kelime ile "harika". En basitinden PP materyalini kullanarak yapmış olduğum çalışma burada: 


D321ry.jpg
 
Şahsen yaptığınız çalışmayı gayet beğendim. Stilize grafiklere sahip oyun çok bilmiyorum. Ağacın dalları biraz fazla karışmış gördüm. Benle mi alakalı tam bilemiyorum ama.
 
@Phyrexian
Dün denedim, gerçekten güzel bir paket kendisi baya hoşuma gitti ama uyguladığım zaman biraz fazla çizgifilmsi oldu gibi geldi. Sonradan tekrar deneyeceğim ama dediğin gibi baya başarılı olmalı. Sahneye eklediğim gibi birden atmosfer değişti. Etkiledi doğrusu.

Bu arada çalışmanız gayet güzel görünüyor.

@furkanxdgs4 Var aslında bu grafiklere sahip oyunlar, daha geçen No Man's Sky çıkmıştı, bunun dışında Rime, The Witness, Firewatch, The Long Dark gibi oyunlar da var. Şuan yine aktif olarak geliştirildiğini gördüğüm 2-3 Unreal Engine projesi de var bu tarza sahip. Olabilir, ağacı oluşturmaya hiç uğraşmadım tamamen deneme amaçlıydı. Teşekkürler. :)
 
Tanhu' Alıntı:
@Phyrexian
Dün denedim, gerçekten güzel bir paket kendisi baya hoşuma gitti ama uyguladığım zaman biraz fazla çizgifilmsi oldu gibi geldi. Sonradan tekrar deneyeceğim ama dediğin gibi baya başarılı olmalı. Sahneye eklediğim gibi birden atmosfer değişti. Etkiledi doğrusu.

Bu arada çalışmanız gayet güzel görünüyor.

@furkanxdgs4 Var aslında bu grafiklere sahip oyunlar, daha geçen No Man's Sky çıkmıştı, bunun dışında Rime, The Witness, Firewatch, The Long Dark gibi oyunlar da var. Şuan yine aktif olarak geliştirildiğini gördüğüm 2-3 Unreal Engine projesi de var bu tarza sahip. Olabilir, ağacı oluşturmaya hiç uğraşmadım tamamen deneme amaçlıydı. Teşekkürler. :)
No Man's Sky resmen fos çıktı denebilir doğrusu. Çıkmadan önce çok abartıldı ama öyle bir oyun olmadı maalesef ve vaadettiği şeyleri sunamadı. Gezegenin çekirdeğine inilecek denildi ama inen bir kişinin anlattığına göre gezegenin çekirdeğine inilince oyun başa dönüyormuş ve gezegenin çekirdeğinde bir şey yokmuş. UbisoftV2 denilebilir :).
Bu arada WaveWorks düzgün çalışmıyor mu? Yani videolardaki gibi yüzey yansımaları ve dalgalar oluyor mu? Oyunuma ben de WaveWorks eklemeyi düşünüyordum da geri mi çekilsem? GTX750 Ti kullanıyorum ve boş bir projede en az 60-70FPS almak istiyorum da çok mu kasıyor sizde? Yardımlarınızı bekliyorum.
 
Aynen, ben grafik tarzından o oyunu ele alıyorum yoksa vaadedilen ile ortada olanlar çok farklı. Hayal kırıklığı.


Bu arada, Post Process efektini tekrar uyguladım ve oyun çok iyi durdu. Sanırım öncekisi biraz aceleye gelmişti. Tekrar az önce ekledim ve oyun bir anda bir atmosfere kavuştu, yani daha bir oyun havasına girdi. Öncekisi etraftan toplanıp yerleştirilmiş gibiydi, şimdi bütünleştiler sanki.

Sanırım bu paketi daha çok incelemeliyim, baya işe yarar duruyor.

A3Jj5B.png


Bu arada WaveWorks hakkında pek bir bilgim yok benim. Ben doğrudan Ocean Plugin kullandım o da bende hatalı.
 
Tanhu' Alıntı:
Aynen, ben grafik tarzından o oyunu ele alıyorum yoksa vaadedilen ile ortada olanlar çok farklı. Hayal kırıklığı.


Bu arada, Post Process efektini tekrar uyguladım ve oyun çok iyi durdu. Sanırım öncekisi biraz aceleye gelmişti. Tekrar az önce ekledim ve oyun bir anda bir atmosfere kavuştu, yani daha bir oyun havasına girdi. Öncekisi etraftan toplanıp yerleştirilmiş gibiydi, şimdi bütünleştiler sanki.

Sanırım bu paketi daha çok incelemeliyim, baya işe yarar duruyor.

A3Jj5B.png


Bu arada WaveWorks hakkında pek bir bilgim yok benim. Ben doğrudan Ocean Plugin kullandım o da bende hatalı.

Ocean Plugin derken? Onun WaveWorks'le alakası yok mu? Gerçekçi mi? Gerçekten seni de iş sırasındayken böyle konular için rahatsız ediyorum ama Ocean Plugin diye bir şeyi internette bulamadım. Ocean Project içinde o isme sahip bir şey var ancak internetim olmadığo için güncel sürümünü indiremedim ve Nvidia'yla alakalıdır diye elleyemedim. Sizdeki hakkında bilgilendirir misiniz?
 
Başlangç sahnesini ve renk uyumlarını test ediyorum, olabildiğince kasvetli bir sahne oluşturmam lazım. Oradaki ateşin bir amacı yok, ama etrafta patlama olduğunda nasıl görünebilir diye bir yerleştirmek istedim. UE4 assetleri de baya işe yarıyorlar. Tabi sahneyi ayarladıktan sonra her biri özel olarak işlenecekler.

Exponential Heigh Fog dışında, ağaçların arasına özel olarak daha yoğun sisi nasıl vereceğim hakkında bir fikriniz var mı bu arada? Bu sahnenin pek belirgin olmasını istemiyorum, çok detaya girersem FPS sorunu yaşanır. Bu sahne kısıtlı olacağı için, zaten detaya gerek yok ama uzaktan da daha tammış gibi gözükmesi için sis işime yarayabilir.
 
B8V90g.png


rEqd3a.png


Bu iki görselden hangisinin tarzı daha iyi? Parlak olan mı, yoksa ilki mi?
Epeydir mesaj atmadığımı farkettim, son durum bu. Belki modelleri daha keskinleştirebilirim. Öneriler varsa da açığım tabi. Stilize çizgileri kullanmaktan tamamen vazgeçtim zira suda pek hoş sonuçlar vermiyor.