Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sunucuya bağlanma
#1

Arkadaşlar merhaba. Şu rehberi izleyerek multiplayer bir oyun hazırladım;
https://www.youtube.com/watch?v=abmzWUWx...6fpxWndZqZ
Bir sorunum var. Steam üzerinden evde kendim deneme yaparken, biri modeme bağlı, diğeri mobil internete bağlı 2 farklı bilgisayardan sunucuya bağlanabiliyorum. Ancak bugün bir forumdan arkadaş buldum ve bağlanamadı. Evde bağlanabiliyorum ama uzaktan bağlanılamıyor. Neden olabilir? Teşekkürler. Steam üzerinden deniyoruz.
Ara
Cevapla
#2
Sunucu vazifesi gören bilgisayarın bağlı olduğu modeme port açman gerekir. UE 7777 portunu kullanır. Bu portu açtıktan sonra arkadaşın ip adresin ile birliktte o porttan sana bağlanabilir. Evdeki bilgisayardan bağlanabiliyor olmanın sebebi aynı ağda olmandandır.
Unreal engine videoları çekiyorum. Kanalım : https://www.youtube.com/channel/UCmiEx4K...V6cmQ1oWpA
Ara
Cevapla
#3
@merbekta Hocam galiba gözünüzden kaçtı, "biri modeme bağlı, diğeri mobil internete bağlı 2 farklı bilgisayardan" ip adreslerini kontrol ettim, farklılardı.
Ara
Cevapla
#4
(02-11-2019, Saat: 23:25)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  @merbekta Hocam galiba gözünüzden kaçtı, "biri modeme bağlı, diğeri mobil internete bağlı 2 farklı bilgisayardan" ip adreslerini kontrol ettim, farklılardı.
Oturum oluşturma ve arama  seçeneklerinden online seçeneklerini aktifleştirmeniz gerekiyor. Aksi takdirde bağlanmıyorsa arkadaşın dediği gibi modeminizde 7777 port tcp protokolünü  uygulamanız gerekiyor.
Ufak bir bilgi;

7777 port ve tcp nedir ?

TCP: Güvenli iletim ve denetim protokolüdür. Yani verilierinizi sağlıklı ve güvenli iletiminden sorumlu protokoldür.

7777 port: Veri iletişimleri bu port çatı altında yapılmaktadır.
Ara
Cevapla
#5
Pardon steam demişssin. Benim söylediklerim lan server için geçerli.
Unreal engine videoları çekiyorum. Kanalım : https://www.youtube.com/channel/UCmiEx4K...V6cmQ1oWpA
Ara
Cevapla
#6
@İlham Perisi hocam sunucuyu kurarken, 2 seçenek var. Biri oyuncu sayısı, diğeri ise LAN modunda mı, İnternet üzerinden mi oynanacağı. İnternet seçeneğini seçmemize rağmen, bağlanılmıyor. Ayrıca sunucu türü dedicated değil. Sunucu açan herkes port açmak zorunda mı kalacak?
Ara
Cevapla
#7
Port açılmasına gerek yoktur. Anca hiçbir çözüme ulaşamadığınız zaman.
".engine"-".ini" dosyalarını steam için yapılandırdınız mı ?

Cevap hayırsa ;

/Config/DefaultEngine.ini dosya konumundan dosyayı açtıkdan sonrasında aşğıdaki ayarları dosyanın içene yapıştırın.

[/Script/Engine.GameEngine] + NetDriverDefinitions = (DefName = "GameNetDriver", DriverClassName = "OnlineSubsystemSteam.SteamNetDriver", DriverClassNameFallback = "OnlineSubsystemUtils.IpNetDriver")
[/Script/OnlineSubsystemSteam.SteamNetDriver] NetConnectionClassName = "OnlineSubsystemSteam.SteamNetConnection"

[OnlineSubsystem] PollingIntervalInMs = 20

[OnlineSubsystemSteam] bEnabled = true

SteamDevAppId = 480
SteamAppId = 480
GameServerQueryPort = 27015
bRelaunchInSteam = yanlış
GameVersion = 1.0.0.0
bVACEnabled = 1
bAllowP2PPacketRelay = true
P2PConnectionTimeout = 90

Eyer steam içinse steam portu oluşturmanız gerekmekte. 
Ara
Cevapla
#8
Yapılandırdım hocam. Unreal'in kendi sitesindeki rehberi baz aldım.
https://docs.unrealengine.com/en-US/Prog...index.html
Bu linkteki ayarı kullandım.
Ara
Cevapla
#9
(03-11-2019, Saat: 23:59)İlhamPerisi Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(02-11-2019, Saat: 23:25)TR26SkyWalker26TR Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  @merbekta Hocam galiba gözünüzden kaçtı, "biri modeme bağlı, diğeri mobil internete bağlı 2 farklı bilgisayardan" ip adreslerini kontrol ettim, farklılardı.
Oturum oluşturma ve arama  seçeneklerinden online seçeneklerini aktifleştirmeniz gerekiyor. Aksi takdirde bağlanmıyorsa arkadaşın dediği gibi modeminizde 7777 port tcp protokolünü  uygulamanız gerekiyor.
Ufak bir bilgi;

7777 port ve tcp nedir ?

TCP: Güvenli iletim ve denetim protokolüdür. Yani verilierinizi sağlıklı ve güvenli iletiminden sorumlu protokoldür.

7777 port: Veri iletişimleri bu port çatı altında yapılmaktadır.

Peki ben başka bir şey soracağım. Online bir oyun yaptığımızı farzedelim steam versiyonu değilde normal bir multiplayer olacak fakat sunucu işlemleri nasıl olacak ? Nereye yüklersem herkes sunucudan serveri görecek yada hangi dosyaları sunucuya yüklemek lazım ?
Ara
Cevapla
 


Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.