Samiko

Yeni üye
17 Eki 2019
11
1
0
33
Belirtilmemiş
Merhaba,

Karakterime custom bir collision eklemek istiyorum ama ne yaptıysam bir türlü beceremedim, Default capsule componenti ana collision olarak görüyor. Yeni bir box collision eklemeyi denedim ve skeletal meshe attachleyen bi function yazdım ama yine de gördüğü tek collision default olan. Bu default olan kapsülü gemimin şekline uygun hale getirme şansım var mıdır? veya gemimin boyutlarına uygun custom collision nasıl yapabilirim , karakter blueprint'im için?

Edit : Details kısmında ki, shape kısmından olmuyor,capsule kendi ile birlikte meshimi de boyutlandırıyor.
Default capsule ve mesh arasında ki boyut farkının resmi=

 
merbekta' Alıntı:
Gemi için neden karakter sınıfı kullandın ? Gemiyi karakter sınıfı ile yapmak uygun değil. Bunun yerine pawn kullanman daha iyi olacaktır.

Belirtmeyi unutmuşum oyunumun ana karakteri bu gemi. Development'a başlarken motor hakkında fazla bilgi sahibi değildim(Hala çok bilgi sahibi değilim,asıl işim 3D Modelleme/animasyon) , onun için düz mantık bir character blueprint oluşturdum. Eğer parent class'a convert edersem , ana collision capsulün boyutunu değiştirebilecek miyim? Bir de şu an viewport'ta show collision yapınca meshimin psyhic assetini gösteriyor.Ama diğer dünya objeleri ile etkileşime geçmiyor.

Collision resmi:
https://eksiup.com/p/c9285129y3cn
 
Yunusemre3456' Alıntı:
Collision büyüklüğü capsule height ve capsule radius ile alakalı. Onları büyütüp ayarlayabilirsin

Malesef bu 2 değer için maksimum değer 88 ve bu değer gemimin güvertesini bile kaplamıyor.
Bu kapsül rotate'de olmuyor.

Edit: Pardon Capsule half height değeri 88 den yukarı çıkıyor ama malesef bu değer kapsülü dikey olarak büyütüyor , yatay olarak değil.

 
Dediğim gibi karakter sınıfı yürüyebilen,koşabilen,yüzebilen,uçabilen vb. insansı karakerler için kullanışlıdır. Gemi,tank vb taşıtlar pawn sınıfı çok daha kullanışlıdır. Soruna gelince evet pawn sınıfı kullanırsan istediğin türde collision ekleyebilirsin. Bunu şöyle düşünmen lazım pawn sınıfı karakter sınıfının en saf hali yani en ilken hali de diyebiliriz. Sen pawn sınıfını kullanrak istediğin gibi bir gemi tasarlayabilirsin. Sonuç olarak karakter sınıfı da pawn sınıfından türetilmiş yani geliştirilmişbir sınıftır.
 
merbekta' Alıntı:
Dediğim gibi karakter sınıfı yürüyebilen,koşabilen,yüzebilen,uçabilen vb. insansı karakerler için kullanışlıdır. Gemi,tank vb taşıtlar pawn sınıfı çok daha kullanışlıdır. Soruna gelince evet pawn sınıfı kullanırsan istediğin türde collision ekleyebilirsin. Bunu şöyle düşünmen lazım pawn sınıfı karakter sınıfının en saf hali yani en ilken hali de diyebiliriz. Sen pawn sınıfını kullanrak istediğin gibi bir gemi tasarlayabilirsin. Sonuç olarak karakter sınıfı da pawn sınıfından türetilmiş yani geliştirilmişbir sınıftır.

Evet şimdi benden daha tecrübeli bir arkadaşla da konuştum, ilk önce bana bütün gemimi yukarı kaldırıp yani dik şekilde capsule component'in içine sokup sonra 90 derece yatay olarak spawn etmemi önerdi.Denedim, sonuç: Başarısız, animasyonlar ile birlikte kafayı yiyip kendi etrafında hunharca dönmeye başladı. Sonra pawn oluşturmam gerektiği söyledi, bütün kodu geçirmem biraz zaman alıcak. Yardım ettiğin için teşekkürler.