Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ue4 donma sorunu
#1

Selam arkadaşlar. Projemde ışıklandırma (Poss process, directional light) ayarlaması yapıp sonra build ettim. build tamamlandıktan sonra editörde feci derecede kasmalar başladı. FPS 1-2 den yukarı çıkmıyo. Araç çubuğuna dokununca donma yok ama editörde fps den dolayı çalışamıyorum. Bütün light classes'ları sildim tekrar ekledim ama yine değişen bişy olmadı. Kaç günlük emeğim var arkadaşlar sorunu nasıl çözebilirim.
Ara
Cevapla
#2
Merhaba bunun nedenini bu verdiğin bilgilerle tam olarak çözüm üretmek zordur. Oyun mu yapıyorsun ArchViz(mimari görselleştirme) mi yapıyorsun veya binlerce nesnenin fizik simülasyon mu uyguluyorsun veya ne peşindesin hiçbir fikrim yok.

Genel olarak oyun yapıyorsan şunları kullanmanda fayda var. 

Level Of Details(LoD): Poligonların detay seviyesinin belirli bir konuma göre azaltılmasıdır. Mesela çeşitli LoD seviyeleri olur 0,1 .. vs. Eğer uzaktaysan o mesh 700 üçgen olur ama yaklaşırsan 100k olarak daha detaylı gözüktürebilirsin. Mesela oyunlardaki ağaçlarda LoD kullanılır, karakterlerde kullanılır hatta her şeyde kullanılabilinir.

Backface Culling: Kameranın bir projeksiyon tekniğiyle hangi nesnelerin ve hangi uzaklıktaki nesnelerin bakış alanı içerisinde renderlenip renderlenmeyeceği

Post Process Efektleri: Kullandığın bazı post process efektlerinin kalitesini arttırrsan daha fazla hesaplanmasını sağlar bu da kaliteyi azaltır.

Materyaller: Yapacağın hesaplamalar ve shading teknikleri fazla texture memory aşımına sebep olabilir.  Eğer two-sided kullanırsan ekstra olarak bir backface culling işlemi kullanır bu da ekstra draw call işlevidir .

Bilgisayar Donanım Kapasitesi?: Belki de istediğin görüntüyü bilgisayar donanımından dolayı alamıyorsun, motordaki grafik kalitesini azaltmayı dene?

Bundan sonra aşağıdaki kaynaklardan öğrenebilirsin gayet hoş anlatmışlar





Bissürü araç var nasıl optimize edebileceğine dair dokümanlara gözat, okuyuver, inanılmaz toolar var gerek network için gerek draw call, rendering bufferlar için vs...

https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html
Cevapla
#3
(27-12-2019, Saat: 15:13)Khubur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhaba bunun nedenini bu verdiğin bilgilerle tam olarak çözüm üretmek zordur. Oyun mu yapıyorsun ArchViz(mimari görselleştirme) mi yapıyorsun veya binlerce nesnenin fizik simülasyon mu uyguluyorsun veya ne peşindesin hiçbir fikrim yok.

Genel olarak oyun yapıyorsan şunları kullanmanda fayda var. 

Level Of Details(LoD): Poligonların detay seviyesinin belirli bir konuma göre azaltılmasıdır. Mesela çeşitli LoD seviyeleri olur 0,1 .. vs. Eğer uzaktaysan o mesh 700 üçgen olur ama yaklaşırsan 100k olarak daha detaylı gözüktürebilirsin. Mesela oyunlardaki ağaçlarda LoD kullanılır, karakterlerde kullanılır hatta her şeyde kullanılabilinir.

Backface Culling: Kameranın bir projeksiyon tekniğiyle hangi nesnelerin ve hangi uzaklıktaki nesnelerin bakış alanı içerisinde renderlenip renderlenmeyeceği

Post Process Efektleri: Kullandığın bazı post process efektlerinin kalitesini arttırrsan daha fazla hesaplanmasını sağlar bu da kaliteyi azaltır.

Materyaller: Yapacağın hesaplamalar ve shading teknikleri fazla texture memory aşımına sebep olabilir.  Eğer two-sided kullanırsan ekstra olarak bir backface culling işlemi kullanır bu da ekstra draw call işlevidir .

Bilgisayar Donanım Kapasitesi?: Belki de istediğin görüntüyü bilgisayar donanımından dolayı alamıyorsun, motordaki grafik kalitesini azaltmayı dene?

Bundan sonra aşağıdaki kaynaklardan öğrenebilirsin gayet hoş anlatmışlar





Bissürü araç var nasıl optimize edebileceğine dair dokümanlara gözat, okuyuver, inanılmaz toolar var gerek network için gerek draw call, rendering bufferlar için vs...

https://docs.unrealengine.com/en-US/Engi...index.html

TEEŞEKKÜR EDERİM  KARDDEŞİM. AMA SORUN HAKKINDA BENİM DE TAHMİNİM YADA FİKRİM DAHİ YOK O YÜZDEN ANLATAMIYORM. ANLAMAMANIZ DA NORMAL. Sorun yokken Post procres den bi kaç ayar yaptıktan sonra başladı. Bak mesela Play tuşuna bastığımda hiç donma yok oyun oynanıyo. Ama editör de FPS 1-2 YANİ. World Outliner veya loolbar'a tıkladığımda  donma kesiliyo ama editöre getirdiğimde mouse'u donma tekrar başlıyo.
Ara
Cevapla
#4
Merhabalar, 

Öncelikle daha iyi anlatabilmeniz için lütfen bir görsel veya video yükleyin. Sorunlarınız sonuçta bize vahiy yolu ile gelmiyor. Post Process'dan eminseniz kaldırdığınız zaman düzelmeli fakat emin değilseniz Profiling araçlarından kontrol edip neyin FPS drop ettiğini görebilirsiniz.

Hala bir sorun gözükmüyorsa projenizi temiz bir projeye migrate edin.
Ara
Cevapla
#5
(27-12-2019, Saat: 16:28)Ozzy Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Merhabalar, 

Öncelikle daha iyi anlatabilmeniz için lütfen bir görsel veya video yükleyin. Sorunlarınız sonuçta bize vahiy yolu ile gelmiyor. Post Process'dan eminseniz kaldırdığınız zaman düzelmeli fakat emin değilseniz Profilling araçlarından kontrol edip neyin FPS drop ettiğini görebilirsiniz.

Hala bir sorun gözükmüyorsa projenizi temiz bir projeye migrate edin.

Haklısın Yorumun için teşekkürler. Profiling araçları nerdeydi tam olarak
Ara
Cevapla
 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Aydınlatma sorunu MR Studio 2 207 05-12-2019, Saat: 00:53
Son Yorum: MR Studio
  Unreal Engine 4 (4.22.3) Ray Trace Sorunu SarpedCirak 1 272 24-11-2019, Saat: 04:52
Son Yorum: enoes241
  Işık Sorunu holist1c 7 1,468 24-06-2019, Saat: 22:26
Son Yorum: slash
  Parlama Sorunu utkutez 2 613 06-08-2018, Saat: 22:29
Son Yorum: utkutez
  Sequence Renderda Video Materyal Çalışmama Sorunu halit_harun 1 868 14-06-2018, Saat: 06:22
Son Yorum: enoes241
  Işıklandırma sorunu ve Build Refik 9 1,231 03-02-2018, Saat: 13:57
Son Yorum: Ozzy
Photo Ambient Occlusion (Normal map sorunu) chn 3 1,134 23-12-2017, Saat: 23:37
Son Yorum: Khubur
Photo Static Lighting Kötü Gölge Sorunu Trepidation 4 994 28-11-2017, Saat: 13:33
Son Yorum: Ozzy
  Occlusion Culling Sorunu. chn 9 1,160 04-11-2017, Saat: 18:05
Son Yorum: chn
Photo Bir yöne bakarken kendi kendine parlaklığın artması sorunu pyramind 2 708 03-09-2017, Saat: 15:14
Son Yorum: pyramind

Hızlı Menü:


Unreal Engine Türkiye

This forum is only for fans and support. It has nothing to do with Epic Games.

Bu site sadece fan ve destek amaçlıdır. Epic Games ile bir ilgisi yoktur.